Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 47 |
Mobilspel
Pågående | 19 464 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Måns_E | 2016-06-20 19:18 | |
![]() | Carlmartin du kan nog utgå från att hennes lilla film är klippt så att den skall passa hennes syften. För övrigt så är det inte det minsta magstarkt att påstå att en person med japanskt medborgarskap är japan. | |
Blasse | 2016-06-20 19:18 | |
![]() | Hon visar ju bara dom hon valt det kan ju lika gärna var dubbelt så många som sagt " nej det är du inte" det vill säga från den här ihopklippta versionen går inte att dra några slutsatser eftersom vi inte vet om någon svarat annorlunda! Detta är ju vinklat så att hon själv ska få ut något av det så hon kan framhävda sin åsikter | |
Nattvakt4000 | 2016-06-20 19:32 | |
![]() | Din hyperboliska ansats var magstark, inte ditt hypotetiska påstående, Måns. | |
Blasse | 2016-06-20 19:47 | |
![]() | Ja trams är bra uttryckt om detta | |
Nattvakt4000 | 2016-06-20 19:59 | |
![]() | Här är den amerikanska förlagan till klippet lågintensiv har länkat till youtu.be/xfO1veFs6Ho Något säger mig att inte lika många här skulle ropa trams nu när det är en man som talar | |
janne121212 | 2016-06-20 20:17 | |
![]() | If you stand för nothing, you´ll fall for anything. Summerar det hela ganska bra. | |
Nattvakt4000 | 2016-06-20 20:22 | |
![]() | Jag gillar mina fördomar då jag anser att de är en integrerad del av ett rationellt tänkande. :P | |
Tanten M - Ej medlem längre | 2016-06-20 20:23 | |
![]() | Intressant, hade ingen aning om att det var en cover på en annan persons intervju. Det jag reflekterar över är att fler i den amerikanska förlagan tycks ha lite mer tanke bakom sina svar, att de tycks ha diskuterat frågan mer ingående vid något tidigare tillfälle. Jag tycker inte att nån av dessa videos är trams. Det är en frågeställning som kommer upp mer o mer, typ vem är vad, vem är hur och vem är varför...? Däremot tycker jag att hela konceptet och den begärda acceptansen för att vara en person som går utanför normen har tagits alltför långt. Det kommer vara allt för mycket pengar o tid som läggs på oväsentligheter, typ vart ska gränsen dras... tid o pengar som borde gå till mer uppenbara krisområden. | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-06-20 20:26 | |
![]() | "Good for you", "be who you are". Lika mycket likgiltighet som i det svenska "öh, okej". | |
Måns_E | 2016-06-20 20:38 | |
![]() | Ja, mer i stil med, varför skulle jag bry mig om vem/vad du tycker att du själv är. En ganska sund grundinställning tycker jag. Motsatsen där folk skriver sina medmänniskor på näsan, utan att ha en jävla aning, vad andra är tycker jag är betydligt mer osympatisk. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-06-20 22:27 | |
![]() | Blasse "Hon visar ju bara dom hon valt det kan ju lika gärna var dubbelt så många som sagt " nej det är du inte" det vill säga från den här ihopklippta versionen går inte att dra några slutsatser eftersom vi inte vet om någon svarat annorlunda! Detta är ju vinklat så att hon själv ska få ut något av det så hon kan framhävda sin åsikter" Menar du ungefär som när man skriver en artikel där man använder exempel som styrker ens tes? Eller när man gör en dokumentärfilm, och klipper ner 500 timmars råmaterial till en 2 timmars film? Eller när man gör en film, och inte använder allt man spelat in? :) | |
Sote | 2016-06-20 22:48 | |
![]() | Klart att man är afrikan om man är född och uppvuxen i ett land i Afrika. På samma sätt som jag är Europe. Det är väl ändå inget märkligt alls? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-06-20 23:01 | |
![]() | Det är väl klart att man inte är! Man är som man känner sig! Du ska inte bestämma om jag vill vara finne! Eller kvinna! Eller igelkott! :) | |
Härejagigen - Ej medlem längre | 2016-06-20 23:30 | |
![]() | Säger bara Mjau .... Vilka diskutioner ! | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-06-21 06:30 | |
![]() | cm, Etnicitet går att avgöra vetenskapligt och har exakta definitioner. Kön likaså. Är det vad du menar? (Det är felaktigt.) | |
janne121212 | 2016-06-21 07:55 | |
![]() | Här finns en hel del godbitar. www.uvell.se/2016/06...0- 32465276 | |
Härejagigen - Ej medlem längre | 2016-06-21 09:19 | |
![]() | Intressant sida ! Här ett litet klipp från den; På universitetet sker tydligen "viktiga" analyser som denna En person vid Karlstad valde att analysera Diseny-prinsessor. Sagor skapade av duktiga animatörer. Analysen bygger bland annat på att mäta hur stor andel av taltiden de ritade tjejfigurerna har jämfört med de manliga. Detta gav personen en magisterexamen i det svenska högskolesystemet. Det gratis svenska högskolesystemet Om det är sant (jag kollade inte källuopgift) så vill inte jag vara med att betala >.< | |
Härejagigen - Ej medlem längre | 2016-06-21 09:25 | |
![]() | Då undrar jag ..... Hur kunde denna universitetsmagister ( citatet ovan) vara säker på vilket kön rösten tillhörde !?!!?! | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-06-21 09:28 | |
![]() | Det blir många discipliner du inte vill vara med och betala för då, eftersom att liknande "enklare" examensuppsatser förekommer inom flera olika områden. Varför hör artikeln till tråden, janne? | |
Härejagigen - Ej medlem längre | 2016-06-21 09:33 | |
![]() | Och ju mer jag tänker på det..... Var det tjejer eller var det killar som var de ritade tjejfigurerna? För mig så får varje person vara precis som den vill ! ( så ingen missförstår mig ) Intressant att vi alla är så olika ! | |