Spelrum
Giraffen41
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade71
Mobilspel
Pågående18 781

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pater Green - Ej medlem längre2007-01-20 19:16
Antal inlägg: 8

Jag är principiellt emot att ett kjoltyg ska leda ett parti - speciellt arbetarpartiet som i huvudsak består av män med motorolja på sina nävar. Ur masspsykologisk synvinkel vore det olyckligt för socialdemokratin. När Mona Sahlin pratar om sitt engagemang för hedersrelaterat våld sker ingen kontakt med väljarkåren. Hos män med ansträngande fysiska arbeten finner hon ingen sympati - deras hjärnor är ockuperade av tanken att snarast möjligt investera i den senaste platt-tv modellen. När de sväljer ner pölsan med sin mellanöl vill de lyssna till en riktig landsfader.

LasseBjörn2007-01-20 19:19
Antal inlägg: 2611

Säga vad man vill om Mona, men lömsk? Nej, hon är inte ens lömskare än mig tror jag nästan att jag med lite total säkerhet kan påstå.

godgirl - Ej medlem längre2007-01-20 19:24
Antal inlägg: 19

Det heter faktiskt lömskare än JAG,,,men man kan kanske inte begära mer av en råkommunist ock tillika Djurgårdare......

LasseBjörn2007-01-20 19:27

Det var väl ett utmärkt exempel på att vi alla kan göra misstag. Så lämpligt!

godgirl - Ej medlem längre2007-01-20 19:37
Antal inlägg: 19

du e förlåten,,ett litet misstag i jämförelese med monas snedsteg om å om å om igen.........men du e ju fortfarande Djurgårdare;-)

Ibom2007-01-20 20:56
Antal inlägg: 47

Blir det hon kan dom glömma min röst..... då får ''alliansen'' hellre sitta kvar 4 år till... och SLUT!

Wiseman2007-01-20 22:36
Antal inlägg: 40

Mona kommer att bli en utmärkt ledare för sossarna. Erfaren kunnig, påläst och en duktig debattör. Dessutom blir hon en mycket bättre statsminister än den vi har fått på halsen nu.

Ibom2007-01-20 22:47

Ja vad ska en ledare med förtoende till... Erfaren innom? fiffel,fusk. choklad? ja vettefan... kan dom inte gräva fram en Kvinna/man som inte enbart är känd för sitt fifflande? vad har hon gjort som är bra någonsin?

IUC2007-01-20 23:49
Antal inlägg: 17

Mona var väl skolminister en gång i tiden va...å se nu vilket helvete den nya skolminstern Jan Björklund har å städa upp efter henne...ta landskrona tex :)

Ibom2007-01-20 23:52

Ja vänta du och se om det reder upp sig... spelar nog ingen roll vilken regering vi har.. men det klart mona kan la åka dit och bjuda ungarna på choklad så blir nog allting bättre...

roggi2007-01-21 02:18
Antal inlägg: 128

Jag ogillar Mona Sahlin men det beror på tidigare skandaler, sätter jag det i samband med det som hänt på senaste tiden är det inget att bry sig om. Att det sedan är länge sedan gör att hon blivit mer erfaren och säkert haft i åtanke att sköta sig inför kommande uppgifter. i och för sig har jag ändå inte råd att rösta blått, får jag lägre a-kassa och lägre lön är frågan vad jag ska leva på om 10 år. Om jag sedan hade en så inkompetten ledare som Reinfeldt som utser folk som på ett par veckor kommer upp i liknande skandaler som Mona hade under ett antal år skulle jag skämmas. Reinfeldt har redan gjort större misstag än Mona, regeringen är hans ansvar. IBOM: Jag tycker det är bättre att Mona bjuder på chokladen och rättar till allt än att Reinfeldt tar chokladen för att det har varit fel!

falafelibröd2007-01-21 12:01
Antal inlägg: 782

har dom inte ändrat att man får skriva både mig eller jag, det är vad jag har hört iaf.

ekorre702007-01-21 12:13
Antal inlägg: 169

Sossarna är i stort behov av samling och inte splittring. Att välja mona verkar vara ett beslut som snarare splittrar än samlar. Det hade nog i det här läget varit bättre att välja ett mer oförargligt alternativ.

claw - Administratör2007-01-21 12:29
Antal inlägg: 34

"Lömskare än mig" är faktiskt helt språklig korrekt att säga, sorry alla besserwissrar =)

LasseBjörn2007-01-21 12:32

Synd på ett sätt då mitt exempel på att alla gör misstag nu har gått förlorat.

HumbleBug2007-01-21 13:55
Antal inlägg: 1836

hmm . . . "än mig" . . . kanske bättre att kalla det språkligt accepterat än "helt" korrekt. Språket förändras visserligen ständigt, men en lite konservativ anda är ofta bra när det gäller språkliga spörsmål. Bara för att någonting får SAs erkännande betyder inte att man själv behöver erkänna samma sak eller att man måste ändra sitt förhållande till språket.

magnusito2009-04-25 21:57
Antal inlägg: 4985

Intressant detta Monaförakt. Tänk att sprätten som ser ut som en levande dildo är så populät. Ser ut som om elevrådets orförande på Östra real leker stor man.

belugavis - Ej medlem längre2009-04-26 01:04
Antal inlägg: 1600

Jag litar inte på henne och det beror inte på hennes toblerone-handel utan på att hon är för enkel i sitt sätt att tänka och för att hon är mån om att verka mänsklig och hjärtlig. Jag kan inte låta bli att titta hur hon på senare år har överdrivit leendet så hon ska se ännu mer "glad" ut på ögonen. Sån är jag. Det känns som att hon, istället för att stå upp för och reflektera kring en sak, tar det lättaste alternativet för att plocka folks sympatier.

Till exempel i saabdiskussionen så förenklade hon situationen och utmålade moderaterna som okänsliga för att de inte ville "ställa upp" på saab istället för att kontra de argument Reinfeldt hade ang att inte hjälpa ett företag som inte gått bra på flera år, att man inte ska riskera skattepengar osv.
Mona Sahlin är för enkel tycker jag. Jag kommer ihåg något kring tsunamin också, något luddigt och neutralt uttalande som var ganska komalikt i förhållande till den situation som rådde. Sen ska man inte koppla ihop Anna Lindh med Mona Sahlin för mycket tycker jag. Det finns knappt någon likhet.

belugavis - Ej medlem längre2009-04-26 01:05
Antal inlägg: 1600

Tycker jag bara för det tycker jag för jag tycker det.

Soke2009-04-26 01:54
Antal inlägg: 24

Är det utseendet som ska avgöra valet? En medelålders gubbe med hästsvans, en flintis, en med brett leende ,en tant som inte tycker som sina partikamrater. Är det det vi ska ha?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?