Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 716 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2007-01-24 07:36 | |
![]() | What goes around comes around :) Tänk på vad du själv säger / sagt | |
| Baader - Ej medlem längre | 2007-01-24 08:37 | |
![]() | Det är ovanligt många tanter som inte tackar, har jag tänkt på. | |
| lelou - Ej medlem längre | 2007-01-24 08:46 | |
![]() | Om inte busschauffören hejar på mig när jag kliver på så lipar jag inte blod för det och ältar det dagen lång. Det är ju för bövelen ett online spel vi spelar :), en match tar inte så många minuter av våra liv och om man uppfattar nån som otrevlig : Spela inte mot personen igen. Om folk inte orkar/vill hälsa osv... varför bry sig om det, vi är väl olika? Evigt tjafs om detta med jämna mellanrum, jag tror inte de som nu inte tackar för matchen börjar med det, bara för att vi skriver att vi VILL att de ska börja. Jag stör mig inte ett dugg på om nån inte vill tacka för matchen.. det är ju bara tomma fraser som skrivs av ren vana ändå, för mig gör de lika mkt till och från. Det hör till artigheten ----mm kanske är det så. Men då borde det lika gärna kunna höras till artigheten att hälsa i mainchatt så fort man kommer in i ett rum, hur många gör det? | |
| Emmef - Ej medlem längre | 2007-01-24 09:04 | |
![]() | Kan inte annat än o hålla med lelou :) | |
| mobbad gädda | 2007-01-24 09:15 | |
![]() | instämmer *tataa*:) Det blir lite väl mycket "insändar" gnäll på folk i mainchatten.. | |
| Mouche - Administratör | 2007-01-24 09:17 | |
![]() | Instämmer också i att detta med Tackandets vara eller icke vara förstoras upp ordentligt. För mig personligen säger det sig självt att jag hälsar, men jag bryr mig ärligt talat inte speciellt mycket om huruvida motspelaren säger Hej eller inte. Väljer han/hon att inte hälsa så konstaterar jag bara kort att "Jaha, inte det nej!" men spiller sen inte mer energi på det. Hälsar motståndaren, och då kanske med några vänliga ord, blir jag glad och nöjd. Jag hälsar i chattarna Lelou.. *skrattar* Mouche | |
| veggie_d | 2007-01-24 09:24 | |
![]() | Hear, hear. Jag tycker mest det är ball när motståndaren ger upp eller försvinner utan ett ord när matchen är över, det brukar betyda att jag mosade honom/henne. Och det är ju alltid kul. Angående att passa sig till en rullning, så finns det ju ett läge när det faktiskt funkar rätt bra. Jag testade häromdagen, det var jag som skulle börja och jag hade brickorna NNRLIG och en blank. Så det enda jag behövde var ett I eller ett E på planen.. pass, och motståndaren gav mig ett I, så jag rullade INNeRLIG (och fick de nya brickorna F, U, N, G, E, R och A, vilket gjorde att jag efter två omgångar hade 7-8 gånger mer poäng än motståndaren, hihi). | |
| Snittgurka | 2007-01-24 09:33 | |
![]() | Hej. Och ändå har du bara 2348 i rating? Hej då. | |
| smurvlan | 2007-01-24 09:40 | |
![]() | hehe, jag tycker det är kul att läsa det här =) Varför är det helt plötsligt inte okej att tycka att man kan tacka och hejja osv? Visst fick man väl tycka olika? =)) *FNISSAR* Men alla tycker ju inte så .. hehe | |
| lelou - Ej medlem längre | 2007-01-24 09:42 | |
![]() | jag tycker också det var kul att läsa, men kanske inte så kul som vissa verkar ha åt en för övrigt ganska humorbefriad tråd :) smurvlan, du får gärna skapa en ny tråd om varför just du gillar betapet, så kan vi andra fylla på listan. | |
| saittam75 - Ej medlem längre | 2007-01-24 09:45 | |
![]() | Går det inte att förinstallera ordet "hej" och "tfm", på så sätt hejar alla o säger hejdå automatiskt, problemet slut. =)) | |
| veggie_d | 2007-01-24 09:45 | |
![]() | nej, det är en bugg på beta. Räknaren nollar efter 9999, jag har s.a.s. slagit runt. | |
| lelou - Ej medlem längre | 2007-01-24 09:48 | |
![]() | förinstallera? nej då blir det tjafs från de som INTE säger hej och tfm, nån kanske istället vill ha ett "tjoho" i början och ett "adios" på slutet...och då sitter vi med skägget i brevlådan helt plötsligt. Att få en människa nöjd kan te sig omöjligt många ggr, speciellt när vi är så många.. Kan inte alla säga det de vill säga istället, och de som inte vill säga nåt... inte säger nåt? *suck* | |
| lelou - Ej medlem längre | 2007-01-24 09:49 | |
![]() | jag var lite ironisk där med förinstallationen om nån undrar. Menade mer att problemen inte tar slut där, för vips så kommer det en tråd om varför folk använder "Ge-Upp-knappen". För att förtydliga just det : ja den är godkänd att använda. | |
| Snittgurka | 2007-01-24 09:50 | |
![]() | Aha. Det förklarar varför du ser så yr ut. Tfsv. | |
| lelou - Ej medlem längre | 2007-01-24 09:51 | |
![]() | ingen fara snittis. en dag kanske du också vågar ladda upp bild :) | |
| Snittgurka | 2007-01-24 09:55 | |
![]() | Tack lelou, men det vore dumt att riskera en tillfällig sajtnedgång på grund av överbelasning på "min sida". | |
| tfgm | 2007-01-24 10:21 | |
![]() | Jag tycker att det är att ge den ytterst lilla gruppen som är påstått "oartiga" för mycket uppmärksamhet genom att klaga, det är ju som lelou säger ingen mening, det kommer inte att hejas och tackas mer för det. Har varit med i beta snart ett år och jag tycker (efter att ha läst hur många klagotrådar o chatter som helst) att trådar om att man inte hejar o tackar, samt om misstänkt fusk kan läggas ner direkt. Eller, bättre, starta ett helt eget område likväl som Snack, Frågor och Seriöst. För när man är ny spelare vill man uttrycka sånt tror jag och behöver också veta hur folk tänker om dessa (tydligen) ständiga källor till irritation. Men för balansens skull bör vi ha med allt vi är nöjda och glada över i betapet. Så "fliken" (??) kunde heta förslagsvis "Nöje och missnöje med betapet". Om det finns plats o intresse, annars kör vi på som förut, man behöver ju inte läsa klagotrådarna (fast det kan vara lite kul ibland...) Utan vetenskapliga belägg kan jag säga att 98% av dom jag mött har hälsat och tackat, det uppskattas, samt varit mer eller mindre sällskapliga. 2% hälsar eller tackar inte, inte ett ord säger dom, det är helt ok. Och av dom är 0,25% så otrevliga att man får sätta gränser, kanske till slut anmäla till övervakare (en enda på ett år) Det här är ju KUL för sjutton!!! (Kanske är det kul att klaga ibland också?!) | |
| Mouche - Administratör | 2007-01-24 10:22 | |
![]() | Lite utanför ämnet: Hmm...jag måste erkänna att Lelou´s bilder kan göra mig personligen lite "yr" också...av en eller annan anledning... =) Mouche | |
| mobbad gädda | 2007-01-24 10:41 | |
![]() | Din gamle Don Johan, vet hut!:P | |