Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 18 975 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -Andreas- - Ej medlem längre | 2007-05-03 11:47 | |
![]() | Tyvärr finns det ingen del i testet där man kan lukta till sig eller på annat vis förnimma konspirationer. I sådant fall skulle jag få ett högt resultat där. I mina ögon verkar det osannolikt bekvämt att genomsnittet i samtliga delar landat på 10. De där siffrorna som flimrade förbi (minnestestet) fick jag nog knappt ett rätt på (kombinationen att chatta samtidigt, vara okoncentrerad och lida av sifferfobi är inte lyckad) och ändå hamnade jag över "genomsnittligt resultat" i det deltestet. Med risk för att förringa både min och andras insatser tror jag genomsnittet är friserat för att inte testet ska utlösa en självmordsvåg, eller kanske överbelasta psykakuterna runtom i landet. | |
| Konstapel Mu - Ej medlem längre | 2007-05-03 11:57 | |
![]() | Har för mig jag har läst nånstans att einstein hade 5 uppsättningar exakt likadana kostymer, skjortor och slipsar för arbetsveckans fem dagar. ett sunt klädideal. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2007-05-03 12:25 | |
![]() | och en mjukisdress for helgerna? | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2007-05-03 12:25 | |
![]() | just det. jag har ju ö nu. öööööööööööööö | |
| Rockasilly | 2007-05-03 12:25 | |
![]() | Idiotfråga: Om 10 missionärer har 3 barn var, men bara två tredjedelar av barnen överlever, hur många barn överlever då? Det svaras inte på om det går en eller två missionärer per barn? Jag svarar 20, men är rädd att 10 är lika rätt. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2007-05-03 12:26 | |
![]() | (det var f ö mitt inlägg i IQ-debatten) | |
| Rockasilly | 2007-05-03 12:41 | |
![]() | i övrigt gick det jädra kasst: Namn: undefined Ditt totalresultat: 80 | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-05-03 12:46 | |
![]() | Såhär halvtråkigt blev det nu när jag pallat slutföra testet: Namn: Katja Ditt totalresultat: 121 Resultatkategori: Hög Grattis till fullföljandet av IV-testet. För att spara denna rapport, gå till ”Arkiv” i din browser och välj ”Spara som”. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-05-03 12:54 | |
![]() | Einstein lärde sig läsa innan han var 17, själv har jag hört att han lärde sina föräldrar algebra redan som 4-åring... Vet inte om det är sant dock. Läste det i en bok när jag gick i grundskolan. Wikipedia påstår: "Although Albert had early speech difficulties, he was a top student in elementary school". "In 1894, when Einstein was fifteen, his father's business failed and the Einstein family moved to Italy, first to Milan and then, after a few months, to Pavia. During this time, Albert wrote his first "scientific work", "The Investigation of the State of Aether in Magnetic Fields"." | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-05-03 12:59 | |
![]() | Och angående snillet med 200+ i IQ i USA: I USA mäter man annorlunda, dvs standardavvikelsn där är högre än på europeiska test. De som får kring 130 på IV:s test får c:a 150 på amerikanska test. Det som egentligen måste redovisas i alla tester är inte bara vilken siffra man får, utan även "gausskurvans bredd" eller var på denna kurva man hamnar, dvs hur många procent av befolkningen som "har lägre IQ". | |
| Knevert - Ej medlem längre | 2007-05-03 14:10 | |
![]() | Namn: GAIS Ditt totalresultat: 132 Resultatkategori: Mycket hög Nu gjorde jag testet seriöst. Men jag sjabblade på minnestestet och fick bara 16, Dom andra 2 gångerna jag gjorde det fick jag 20. Fråga 14 och 15 på symboltestet gissade jag bara, Ordbetydelsefrågorna och den logiska delen tycker jag är väldigt konstigt konstruerade och jag fattar inte hur jag hade några fel på matten. | |
| TomasLeonard | 2007-05-03 14:55 | |
![]() | Resultat 135, sämst på minnesdelen, så frustrerande det var att tappa bort siffrorna!! | |
| sirspellalot - Ej medlem längre | 2007-05-03 14:59 | |
![]() | Gjorde inte testet eftersom jag gjort liknande test då jag läste psykologi och ööö jag är rätt säker på att jag inte kommer att få jättehögt och då vill jag inte göra det (barnslig som jag är). =) Många bra saker har sagts om IQ-test (speciellt av Vulcan) - skulle vilja tillägga något som bygger på erfarenheten av att umgås med extremt smarta människor som kanske kan säga något om minnesdelen. Alla komplicerade problem man ställs inför både inom arbetsliv, studier etc kräver att man beaktar flera faktorer samtidigt dessa faktorer måste man rimligtvis hålla i minnet om man skall lösa dem på något bra sätt - jag tror därför att minnesdelen snarare predicerar att givet en situation där många variabler måste ta i åtanke så är det troligt att en person med ett högt resultat på ett minnestest gör testet om inte bara snabbare så också bättre jämfört med en som fick lågt på minnestestet (givet att alla andra resultat är liknande). Sen är det intressant hur olika vi alla är på att organisera data - för egen del så dras jag till ämnen som psykologi, religion och filosofi som just handlar om abstrakta modeller där det är mindre viktigt att memorera en massa fakta (jämfört med till exempel biologi och historia). | |
| Huzan | 2007-05-03 15:05 | |
![]() | Ditt totalresultat: 119 Resultatkategori: Övernormal | |
| johananka | 2007-05-03 15:12 | |
![]() | Jag blir oerhört less på er här. Betapetare verkar vara snillen, eller lögnare. Det är lite väl mycket "Alu. Fick 198 på teste ja. Så jäla lett e', tog e' fem minutr för mej e'." | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-05-03 15:39 | |
![]() | If. Dumma minnesdelen var man tvungen att vänta hundra år på... :/ | |
| johananka | 2007-05-03 15:52 | |
![]() | Alu, min katt fick just 164. | |
| veggie_d | 2007-05-03 16:15 | |
![]() | just minnesdelen var ju den allra enklaste. Komma ihåg siffrorna två och två och skriva ner dem (och sedan skriva dem en gång till i omvänd ordning på andra halvan av testet då). Fast jag har iofs ett bra sifferminne, kommer ihåg alla bankkontonummer jag någonsin haft, gamla telefonnummer som upphörde för decennier sedan och sådant. Angående resultatet så känns det som att detta testet var lite lättare än mensas, eller passade mig bättre kanske. Hade bara 125-129 (de kunde inte säga mer exakt än så) på deras test, 136 här. Det beror nog inte bara på att de använt en annan standardavvikelse. | |
| -Andreas- - Ej medlem längre | 2007-05-03 16:34 | |
![]() | Host host, det där testet ska väl göras utan hjälpmedel? Jo, om man skriver ner siffrorna försvinner svårigheten helt och blir istället ett prov i flyhänthet. Men jag måste missuppfatta dig. | |
| femtio - Ej medlem längre | 2007-05-03 16:41 | |
![]() | Fick också sämre resultat på mensas test. Vet någon fler test man kan prova? | |