Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 18 121 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -G- - Ej medlem längre | 2007-05-08 16:34 | |
![]() | Jag har hittills alltid tackat för match, men det är inte lite utan att jag efter att läsa i den här tråden blir sugen på att bara " för skoj skull" låta bli..... / ;P | |
| Rockasilly | 2007-05-08 16:35 | |
![]() | ... och det brukar man ju hinna med? Jag har för vana att skriva grattis till motståndaren när jag förlorar. tfgm gäller uteslutande. Annars är det lite otippat och trevligt att skriva nåt i stil med "Hej hopp, gummisno..". | |
| Imaginos - Ej medlem längre | 2007-05-08 16:46 | |
![]() | "Får jag bjuda dig på middag?" kan också användas. Beror lite på vem kombattanten är förstås... *blinkers på* | |
| auranita | 2007-05-08 16:47 | |
![]() | Någon form av hälsnings- och avskedsfras hör till god ton. Var och en får väl hälsa och avsluta som den vill (inom anständighetens gränser) utan att motståndaren behöver ta det alltför personligt. Hade en gång en förlorande motståndare som avslutade med "f-ck" men sådana behöver man inte spela mot igen. | |
| Imaginos - Ej medlem längre | 2007-05-08 16:51 | |
![]() | En motståndare till mig avslutade en match med att skriva "jäkla röta du hade". *asg* | |
| Sotfinger | 2007-05-08 16:56 | |
![]() | Visst kan man tycka att det är en småsak, detta med tfgm eller tfm eller nåt annat. Men likafullt så är det ju så att livet är fullt av detaljer och det är liksom summan av dem som är själva "livet". I allt vårt umgänge sins emellan så väger vi och värderar såna nyanser mer eller mindre medvetet. Att sätta ord på hur man uppfattar saker är väl ett jättebra sätt att klargöra och öka möjligheten till förståelse mellan människor. Det är bra av dej Zizzi att du stått på dej i den här tråden och inte skamset slunkit in under en sten efter alla påhopp du fått för att du hakar upp dej på smaåsaker. Själv skriver jag tfgm efter alla matcher som varit trivsamma, vare sig jag vunnit eller förlorat. Jag har aldrig ens tänkt tanken att någon skulle kunna uppfatta det som spydigt eller kränkande. En gång bad jag en äldre släkting, på ett i mitt tycke lite skojsamt sätt, att "sluta fara runt som en osalig ande" och i stället sätta sej och äta med oss. Hon var gäst hos oss och jag tyckte inte att hon skulle behöva springa och passa upp hela tiden. Hon blev mycket kränkt, och menade att så oförskämd hade aldrig någon varit mot henne förut. Suck, så fel det kan bli. | |
| Cassano | 2007-05-08 17:28 | |
![]() | Vet du vad Zizzi - jag har tänkt på precis samma sak! Inte så att jag stör mig om någon annan skriver tfgm och drar med 100+ ,men så pass mycket att jag med respekt för min motståndare tänker på vad jag skriver i stället för att köra med ett standard tfgm. tfm räcker väl om det varit en halvtråkig match (för någon av oss). Skriver jag tfgm, så menar jag tfgm! Men visst hade livet varit lättare om man inte tänkt så mycket på vad andra känner... | |
| Imaginos - Ej medlem längre | 2007-05-08 17:38 | |
![]() | Men med en "god" match har jag alltid menat en match som avgörs i "juste anda". Jag har aldrig trott att resultatet gör den till en mindre "god" match. Så jag lär fortsätta med mitt "tack för god match". Ja, så länge jag anser att motståndaren intar en sportslig anda genom hela spelet. Och så är det ju nästan alltid. | |
| Angeloflove | 2007-05-08 18:40 | |
![]() | Tfetd..... Tack för en tråkig disskussion. | |
| Imaginos - Ej medlem längre | 2007-05-08 19:09 | |
![]() | Tfvi... Tack för visat intresse | |
| Zizzi | 2007-05-08 19:13 | |
![]() | sotfinger, nää..inte slinker jag undan :-). Och du har rätt i att man värderar saker och ting olika. Vissa tycker att det jag skrev om är småsaker och det är ju deras fulla rätt att tycka, men måste jag då också tycka att det är en liten sak? Vad är det som säger att de som raljerar och hackar har rätt? Något som någon av dessa personer tycker är viktigt kan ju jag tycka är småttigt, ska jag då förringa vad de känner och tycker? Tror inte det är en sån bra idé. illiterate var den förste som svarade sakligt så jag kunde förstå hur andra tänker när de tackar för matchen, det var nog svar som liknade hans som jag trodde jag skulle få, inte att så många skulle spy sin galla över mig. Jag förstår nu att tfgm inte behöver vara hånfullt, men jag hade önskat att diskussionen hade varit på en högre nivå. | |
| smurvlan | 2007-05-09 09:04 | |
![]() | fast nivåerna är ju knappast högre i nån annan tråd här, så det var väl inte svårt att räkna ut, vad skönt åtminstone att du fick svar då! | |