Spelrum
Giraffen | 33 |
Krokodilen | 3 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 60 |
Mobilspel
Pågående | 20 213 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
blue_moon | 2007-05-15 18:55 | |
![]() | Så här står det i FASS: Hos patienter med astma kan inhalationsterapi utlösa bronkospasm." Risken torde alltså vara avsevärt mindre om man tar acetylcystein i tablettform. | |
mamman - Ej medlem längre | 2007-05-15 19:46 | |
![]() | Ok, här kommer något äckligt!!! I vissa fall med svår diarré kan man ge fekala lavemang. Alltså ett lavemang med någon annans (ofta en familjemedlems) fekalier. Vääääldigt ovanligt enligt vår fröken, men kan ibland vara enda utvägen för någon med svår diarré. Ingen huskur iofs, då det utförs på sjukhus..... | |
Knevert - Ej medlem längre | 2007-05-15 19:47 | |
![]() | Det där lät väldigt äckligt, Men finns säkert nån hemsida med bilder och videor (Skulle inte förvåna mej alls). | |
mamman - Ej medlem längre | 2007-05-15 20:02 | |
![]() | En info-video?? Ja, ska man utföra detta så... Kan också säga att det är meningen att detta ska åteställa bakteriekulturen i tarmen... | |
Knevert - Ej medlem längre | 2007-05-15 21:01 | |
![]() | Nja jag menade att folk har sjukade böjelser. | |
mamman - Ej medlem längre | 2007-05-15 21:15 | |
![]() | ok, jag kaaaaan ha varit en aaaaaaning ironisk.... | |
wainis | 2007-05-16 10:24 | |
![]() | okej, blue_moon, så det skulle var bättre med tabletter då? För det är så han tar acetylcystein. Vad är bronkospasm? Låter som nån slags astmaanfall med kramper eller nåt? Jag vill påstå att det är när han inte tar acetylcystein vid behov som han får såna... Men nu har han en knepig astma, säger hans doktor. Han är som hon säger väldigt frisk för att vara så sjuk... Vet inte hur man ska ta det... | |
blue_moon | 2007-05-16 19:12 | |
![]() | Bronkospasm är svår kramp i luftrören som gör att man inte kan andas. En mycket sällsynt biverkan. Många av mina patienter får acetylcystein i tablettform och jag har aldrig sett några negativa effekter av det. | |
wainis | 2007-05-16 23:13 | |
![]() | Ungefär som jag trodde då. Då har jag sett bronkospasmer, men visste inte att det hette så... Det är inte kul att stå bredvid då... Senast slutade det i ambulansfärd... Mmmm, då verkar det ju OK med acetylcystein. De gör faktiskt nytta. | |
blue_moon | 2007-06-02 11:16 | |
![]() | I en gammal huskursbok står att pepparrot var forna tiders penicillin och användes vid lunginflammation och astma. Den gavs även till förkylda hästar, därav det engelska namnet horseradish. ;) Recept på slemlösande förkylningsdryck: Koka en halv näve färsk oskalad pepparrot i småbitar i en liter vatten. Låt dra 10 minuter, sila och drick 1-2 gånger per dag. | |
Lillråttan | 2007-06-02 12:56 | |
![]() | Min dotter har någon slags kikhosta, och inget av det hon fått prova har funkat: mollipect, cocillana, bricanyl, pulmicort... det har kanske lindrat lite genom att göra slemmet lösare, men det stora problemet, spasmerna i luftrören som gör att hon inte får åt sej luft, de kvarstår. Då fick vi tipset att göra ingefärs-té. Vi river ca ½ tsk ingefära och lägger i hett vatten. Det får dra någon minut och sen dricker hon det så varmt hon kan. Och faktiskt, det har gjort att kramperna har blivit lättare att tas med! De är svagare och släpper fortare. Jag läste också nånstans på nätet att i Indien används sånt té just till barn med kikhosta. | |
blue_moon | 2007-06-02 13:04 | |
![]() | Fantastiskt att det funkar när inget annat hjälper! Ingefära är bra mot illamående och åksjuka också. | |
blue_moon | 2007-06-26 11:13 | |
![]() | Med en bomullstuss i ena örat blir man inte åk- eller sjösjuk! Denna enkla lösning på problemet framfördes nyss i P1:s Kropp och själ. Metoden fungerar på både barn och vuxna och återställer på något sätt balansen i örat. Kanske en vanlig öronpropp har samma effekt? Hittade en länk också: www.alltforforaldrar...me r-aksjuk | |
illiterate - Ej medlem längre | 2007-09-29 01:36 | |
![]() | Det där tipset om att stoppa vitlök i örat är nog ganska bra. Jag skar några hack i en klyfta och tryckte in den i örat tidigare ikväll. Tog också en liten bit och stoppade in i näsan för den goda luktens skull. Räknar med att vara fri från grannplågan några timmar. | |
Jack Sanchez - Ej medlem längre | 2007-09-29 02:56 | |
![]() | Whiskey = universalmedecin botar allt | |
blue_moon | 2007-09-29 04:12 | |
![]() | Det blir åtminstone roligare att vara sjuk! Nåja, en och annan mikroorganism stryker förstås med. | |
mina111 | 2007-09-29 11:40 | |
![]() | när man är förkyld ska man ta hett vatten . en färsk pressad citron , och honung sen ska man dricka det ordetligt hett . man svettas rejält och det är bra.kryp i säng och svettas ut sen är det oftast bra till dagen efter igen. om inte, gör om proceduren igen nästa kväll | |
Gariam - Ej medlem längre | 2007-09-29 14:11 | |
![]() | Fästingar gillar inte vitlök, har jag hört. | |
nina1 | 2007-09-29 18:21 | |
![]() | ja det har jag också hört att de inte gillar. det är ju så att hästfolk smörjer ju in sina hästar i nån vitlöksgoja, och sen finns det ju vitlökskapslar som kan ges till både hästar och folk och det ska visst hjälpa en del i alla fall, vad jag har förstått. hundar får man ju inte ge vitlök men man önskar ju att man kunde det. sen en annan gammal huskur är ju att använda grönsåpa i fotbad att dra ur stickor med. fungerar det kan jag intyga. men om det kan va annan såpa än grön det vet jag inte men det kan ju vara värt att försöka med. | |
nina1 | 2007-09-29 18:24 | |
![]() | förkylningar kan botas med både whisky och gammeldansk men det är ju så äckligt med både det ena o det andra. men man kan kanske tvinga ner det om det skulle behövas. varm öl ska visst vara bra det med. | |