Spelrum
| Giraffen | 10 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 20 315 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| YamahaJet | 2007-05-13 08:07 | |
![]() | Hahaha, och alla svennar skriver krönikor om hur östländerna röstade på varandra...visst, this is true - men alla andra röstade på dem också. De enda som överhuvudtaget röstade på Sverige var däremot grannländerna med fina uppsättningar tolvor. Är det inte pinsamt att så här med facit i hand ändå försöka bortförklara det egna fiaskot (med The Ark som alla trodde skulle vinna allt) med politik? Kanske är en värdefull läxa för Sverige till nästkommande år, att pojkflickor inte anses vara lika exotiskt i resten av Europa som här. Hah! Pevaj Srbijo, zemljo bitaka, pevaj Srbijo zemljo junakaaaa | |
| -Andreas- - Ej medlem längre | 2007-05-13 08:52 | |
![]() | Aha, ESC är nån musiktävling. Trodde ni diskuterade escapeknappen på tangentbordet. | |
| Förföljt Får - Ej medlem längre | 2007-05-13 09:14 | |
![]() | skämtet är redan taget andreas, sorry. | |
| MonsterFrank | 2007-05-13 10:06 | |
![]() | Usch, tvi och fy för Serbiens bidrag. Varför någon vill ta in en begravningsmarsch till en munter tävling är obegripligt. Att sångerskan har en bra röst hörs inte, dessutom liknar hon Lotta Bromé. Nej, fy katten för serbernas bidrag, och medlidande med Ukraina, som hade den överlägset bästa låten. Ein, zwei, drei, dancin'! | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2007-05-13 10:15 | |
![]() | Det var ingen begravningsmarsch, det var en bön. Och fan vad befriande. Jag gillar omväxling och det är ju artisterna som gör tävlingen, inte tvärtom. Orka bry sig om hur hon ser ut. Köp slitz om du är så angelägen. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-05-13 11:36 | |
![]() | Den som vann var ok, inte mer, men Ukraina!!! Kommer aldrig förstå hur någon över huvet taget kan rösta på skiten!!! Tyvärr är det "bevisat" att det finns "pakter" om hur man röstar... Öst röstar på öst och väst på sina grannar.... Östländerna var fler i år... | |
| Dyslekso | 2007-05-13 11:43 | |
![]() | Fan vad bra att östländerna helt dominerar. Det innebär att angloindoktrinerade svennebidrag inte kommer ha någon som helst chans att vinna i fortsättningen, och då kanske den minst sagt överdrivna uppmärksamheten kring denna föraktliga tävling avtar något i magnitud. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2007-05-13 11:44 | |
![]() | Vem/vilka hade du velat se som vinnare då? | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2007-05-13 11:44 | |
![]() | mamman, alltså. | |
| Brittson | 2007-05-13 11:49 | |
![]() | Njä, det var många olika som röstade på Serbien. Fast bra var det ju inte! Ukraina och Frankrike var mina favoriter. Och Finland. Förutom Sverige då, för jag tycker faktiskt att The Ark var bäst! Förra året blev man åtminstone inte besviken över att det inte gick bättre för Sverige, när jag skämdes för vårt bidrag. "Sieben, sieben, ein, zwei, drei, tanzen!" Påminde mig om när Steffen i Playa del Sol skulle vara DJ... "Tanzen macht spass" :) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-05-13 11:53 | |
![]() | Inte Ukraina! ;-) Nej, allvarligt så vet jag inte riktigt. Jag har inte kollat på något inför-program så det var första gången jag hörde alla låtar (förutom The Ark då). Kan inte säga att någon är "skitbra" efter att ha hört dom EN gång, kan däremot säga vilka som var dåliga (se ovan). Det är lätt att säga The Ark eftersom de är "våra" och för att vi hört den så ofta att den har fastnat. Tyckte att killen som liknade prinsessan Di var ok, den som vann var ok, Ryssland var sådär... (fatta vad lång tid det tar att skriva detta inlägg... långa funderingar på vilka länder/låtar som öht var med...) Nej, där var det stopp, kommer inte ihåg! Det fanns säkert fler som var ok, men minnet svek mej nu. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-05-13 11:54 | |
![]() | Finland glömde jag... ;-) | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2007-05-13 12:08 | |
![]() | Jag håller med om Finland, den var skön. De är ju rätt många, svårt att ha koll på alla och minnas osv. | |
| Lillråttan | 2007-05-13 12:40 | |
![]() | Jag orkade inte titta på hela, men tyckte att till skillnad från föregående år så var det ändå lite variation på låtarna. Spex, blues, ballad, poprock och så några som lät som typiska ESC-låtar. Kanske Lordi bröt isen i fjol. | |
| tripletriple | 2007-05-13 13:24 | |
![]() | Värst var ändå de pantade esterna som gav en tolva till ryssland, trots aktuella händelser. visst påminner den ungerska refrängen om en gammal greaselåt? hopelessly devoded to you jfr helpless and I'm lonely....låter exakt likadant | |
| falafelibröd | 2007-05-13 13:36 | |
![]() | Jag tycker att det absolut bästa med att Serbien vann är följande: Jag såg på nyhetsmorgon någon dag, kan ha varit i fredags eller torsdags, hur som helst. Dom hade schlagerspecial och satt och tippade vinnare. Där var någon expert i soffan och Christer Björkman var med på en bildskärm direkt från Helsinki. När dom diskuterade Serbiens bidrag sa dom väl att, ja jo låten den var ju bra, men tyvärr tyvärr så skulle den stackars flickan inte ha någon som helst chans i finalen då hon var alldeles för ful enligt dom. Detta sades alltså av dom som är menade att kunna schlager bäst, och mer fel kunde dom väl knappast haft? Om jag inte är helt ute och cyklar så är det väl Herr Björkman själv som väljer ut vilka bidrag som ska få ställa upp i Sveriges uttagning, och med hans expertis så är det kanske inte så konstigt att det går som det går. Eller? | |
| sagogrynet - Ej medlem längre | 2007-05-13 13:51 | |
![]() | framförallt är det ju LÅTEN som tävlar - hur den/de som sjunger ser ska ju inte ha nån betydelse. Men det är som med allt annat. det handlar bara om looks | |
| i96_sos - Ej medlem längre | 2007-05-13 15:04 | |
![]() | Ukraina var ju störtsköna, underbar distans och drift med tyskarna. De kommer bli sommarens plåga på dansgolven *s* Sen tre kommentarer om gårdagen: 1. Ola Salo var blek i sitt framträdande igår, kanske märkt av stundens allvar? Med samma utstrålning o närvaro som i Sverige hade han kommit några platser högre upp. Fast Andreas J hade lyckats betydligt bättre. 2. Som redan sagts: Har jag n-å-n-s-i-n upplevt sån dubbelmoral som alla svenskar visade vid denna omröstning!? Vi vill ta Norge o Danmark i våra famnar som t o m smörar för oss när de ger oss 12:orna, men vi föraktar östländerna som röstar på varandras bidrag. Usch! Skärpning, Svenne! 3. Om västeuropa fortsätter skicka bidrag som Danmarks kommer vi inte ens passera semifinalen i framtiden. Och handen på hjärtat, hur många hade ens sett finalen igår om The Ark åkt ut i semi? Dvs i realiteten är det bara de finaldeltagande länderna som bryr sig. Och eftersom östeuropa var många fler denna gång så dominerade de helt följdriktigt. Det kan se helt annorlunda ut redan nästa år igen. Men tills dess bör kanske vi svenskar lära oss att de nya östeuropeiska länderna inte ser ESC på samma sätt som vi svenskar, dvs som en gladpoppig kramfest. Förutom kanske just Ukraina då ;D | |
| skraki | 2007-05-13 15:51 | |
![]() | Fel låt vann! Jag fattar seriöst inte alls varför folk tyckte den var bra. Jag somnade ju när dom spelade upp den = inte bra. Men smaken är som baken. | |
| Brittson | 2007-05-13 17:37 | |
![]() | Ja, brun! | |