Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 76 |
Mobilspel
| Pågående | 19 496 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sushifish | 2007-07-12 08:36 | |
![]() | Jag minns när det enda valet man ställdes inför i livet var huruvidare man skulle vara syntare eller hårdrockare. (Forky: det finns minst en Tempo kvar! vid slussen i stockholm) | |
| blygviol | 2007-07-12 08:47 | |
![]() | Jag minns när de något äldre ungarna kom fram och frågade om jag höll på Elvis eller Tommy. Jag visste inget, men satsade på Elvis (gudskelov..) | |
| IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-07-12 09:03 | |
![]() | Mercedes: Ja, usch, visst var de hemska! Alla bensinmacksnostalgiker kan besöka Älvsbyn, i alla fall virituellt. www.caltex.nu/caltex.php | |
| Okej - Ej medlem längre | 2007-07-12 09:20 | |
![]() | Jag minns hur barn på Televinken-skivan sjöng med överdrivet rullande R: Du måste ha ReflexeR, näR möRkRet falleR på, och haR du inte ReflexeR, gå inte ut och gå! Jag minns också hur kul det var att köra grammofonskivor på fel hastighet - antingen för fort eller för långsamt. Oj, vad vi skrattade! | |
| Dille - Ej medlem längre | 2007-07-12 09:30 | |
![]() | Jag minns min första betamatch, usch | |
| falafelibröd | 2007-07-12 10:22 | |
![]() | i min hemstad frodar tempo ännu, vivo däremot.... | |
| Smulan31 | 2007-07-12 10:30 | |
![]() | Jag minns vår första video med "fjärrkontroll" med sladd, perfekt när man skulle spola fram o tillbaka, rec för att kunna spela in sina favoriter i "Bagen" eller live aid galan. Videorna var så mycket färggrannare då.. | |
| Miss_jk | 2007-07-12 10:30 | |
![]() | PK-banken får mig att tänka på min lilla ljusblåa bankbok i konstläder jag fick därifrån. Skrev insättningar och uttag så att man hade full koll på vad som fanns på kontot. | |
| sushifish | 2007-07-12 10:47 | |
![]() | Ser att det är fler än jag som minns att man kunde cykla ner till kjorren med en tia för att köpa smågodis, och kunde stå en kvart och peka: - en sån... två såna.... nej förresten, en sån... två såna... Hur mycket är det nu? (sur tant) - 2,50 - ok! en sån... tre såna....en sån, nej förresten... Fantastiskt att nån tog sig tid att ge sån service till nån snorunge med tie spänn! Dagens kioskpersonslöner är alldeles för höga för att det ska vara lönsamt. ;) | |
| skogstorparn | 2007-07-12 10:56 | |
![]() | ica-stigs företrädare,tro? inte lite 70 tal över färgerna..orange å brunt .urk! www.mercurius.nu/ska...lo go12.jpg | |
| wainis | 2007-07-12 12:00 | |
![]() | Å dom hette ICAnder och MonICA, Skogstorparn! Jag minns när jag helgjobbade i livsmedelsbutik på 70-talet, och om nån händelsvis kom med kreditkort fick man hänvisa dem till informationen, för såna visste inte vi i kassorna hur man hanterade. Däremot betalade många med check. Nån som minns dem? | |
| Angeloflove | 2007-07-12 12:08 | |
![]() | Fy va ni e gamla! ;) | |
| Vega5 | 2007-07-12 12:11 | |
![]() | Barnens trafikklubb! Någon annan som var med? Bättre pedagogik finns inte. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-07-12 12:24 | |
![]() | Minns när alla på skolan såg på samma tv-program (och alla såg verkligen på tv, som regel). Dagarna efter att SVT visat Star Wars eller V - Visitors var det krigslekar på temat som gällde på rasterna. | |
| Fjupplisa | 2007-07-12 12:44 | |
![]() | Jag minns när man kunde höra i radion: "min röst ska nu komma från höger sida av rummet, min röst ska nu komma från vänster sida av rummet, min röst ska nu komma från någonstans mitt i rummet" Antar att det var då stero föddes. :) | |
| Forky - Ej medlem längre | 2007-07-12 12:48 | |
![]() | Fjupplisa2007-07-12 12:44: "Jag minns när man kunde höra i radion: "min röst ska nu komma från höger sida av rummet, min röst ska nu komma från vänster sida av rummet, min röst ska nu komma från någonstans mitt i rummet" Antar att det var då stero föddes. :) " HA HA, sicken klassiker! *Drömmer fortfarande mardrömmar om den där rösten* | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-07-12 13:10 | |
![]() | Jag har bara hört Tretow's parodi på den. | |
| Lillråttan | 2007-07-12 13:40 | |
![]() | Trafiktrolle! Är det samma som Barnens trafikklubb? Trafiktrollekasetterna har vi fortfarande kvar och lyssnar på fast barnen snart är vuxna. Roligare finns nästan inte. | |
| LillaJoh - Ej medlem längre | 2007-07-12 13:42 | |
![]() | Jag minns när man skulle gå på "ärenden". Man skulle t ex till "Foto-Lennart" sen till bokhandeln, därefter till posten osv. Vart går man nu.... Jo till ICA. Så är det i Skärhamn! | |
| LillaJoh - Ej medlem längre | 2007-07-12 13:43 | |
![]() | Är det nån som suttit i sin skolbänk och tittat och lyssnat till POGO PEDAGOG?! | |