Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 18 848 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| blackrat | 2007-07-29 21:43 | |
![]() | "Jag förstår önskan av att gå ner i vikt och hålla sig i form." Från Positiv Energi av Judith Orloff --- har inte läst, fick den i present för ett tag sedan... | |
| Snurt | 2007-07-29 22:12 | |
![]() | Locket öppnades och på det viset fick tillfälle att ta en titt på min döda kropp. Arto Paasilinnas - Hoppsan jag är död. En av Artos svagaste, men ändå riktigt bra. Prova Arto, skön kul läsning. | |
| pöta | 2007-07-30 17:06 | |
![]() | "Jag sprang till telefonkiosken och slog larmnumret." Isad av Ray Shell Ingen aning om den är läsvärd, har inte läst den. | |
| Gharmon | 2007-07-31 16:19 | |
![]() | "...hjärncentra som styr andningen." Medicinsk Miniordbok - Bengt i Lindström. Ett fantastiskt hjälpmedel att använda som parlör när man stöter på okända termer eller begrepp inom framförallt medicin och sjukvård. Hur många gånger har du inte varit hos tandläkaren och undrat över vad du har för fel i munnen EGENTLIGEN? Med den här boken i fickan så -vips- vet du vad ditt "radix-angrepp i vänster övre-främre (nr24) premolartand" innebär! | |
| Gharmon | 2007-07-31 16:20 | |
![]() | (Okej, Jag hade ingen annan bok i närheten. Återkommer) | |
| myrgapet | 2007-07-31 21:30 | |
![]() | jag var själv överraskad hur lugn och normal jag lät. det e en grymt bra bok om man gillar självbiografier. den heter "tillbaka till livet" man läser den i ett sträck | |
| simone_gc | 2007-07-31 22:23 | |
![]() | "Jag kan ge mig fan på att det är något jäkelskap på gång" Camilla Läckberg, Stenhuggaren. Läsvärd kriminalroman :) | |
| Nemi | 2007-07-31 22:30 | |
![]() | "I en annan version av myten dräper Baa det sjuhövdade draken Lotan, eller Leviatan på hebreiska." Historien om Gud - Karen Armstrong Jag har ingen aning om den är bra, det är min sambos bok och den som var närmast när jag sträckte ut mig :) Men den verkar intressant. | |
| sarlina | 2007-07-31 23:15 | |
![]() | "Men det ensamma skeppet kom närmare, som om det ingenting hade märkt; och en fetlagd man i dess förstam, med ett brett skägg under en bucklad hjälm, satte handen för munnen, när de kommit varandra nära, och ropade med skrovlig röst: - håll undan eller slåss!" Röde Orm av Frans G. Bengtsson Läsvärd? Ja, jag har då läst den minst trettio gånger | |
| sarlina | 2007-07-31 23:25 | |
![]() | "Över en port såg jag de orden skrivna, med bokstäver i dunkel färg, och sade: "Hård mästare, min synes deras mening". Dante Alighieri, "Den gudomliga komedin" Helvetet III översättning av Ingvar Björkeson Läsvärd? Den följer mig var jag går!!! | |
| sarlina | 2007-07-31 23:29 | |
![]() | Snurt: Håller med, själv gillar jag mest ""Livet är kort, Ryttkönen lång" och "Kollektivt självmord." | |
| ahlanne | 2007-07-31 23:30 | |
![]() | "Jag vill gå tillbaka hit varenda vecka från och med nu", förklarade hon. Ur När ingen ser av Elizabeth George. Läsvärd deckare. :-) fast i just den här scenen pratar Barbara Hayers 8-åriga granne med just Barbara, en av huvudpersonerna på Scotland Yard. | |
| eliosk | 2007-08-01 12:52 | |
![]() | "CE är en europeisk standard som används för säkerhetsutrustning eller Personlig skyddsutrustning - till vilket det mesta av all klätterutrustning räknas". Ur boken Klippklättring av Garth Hattingh. Säkert inte så intressant för er som inte klättrar. För oss andra är den väldigt informativ o snygga bilder | |
| Matso | 2007-08-01 16:18 | |
![]() | "Men det är inte därför jag kommit." Konungarnas konung från Baklandet av Kent Lundholm En tragikomisk historia från Västerbottens inland | |
| BluemoonMan | 2007-08-01 16:25 | |
![]() | "För frågor om transport av farligt gods som inte är relaterat till ett speciellt transportsätt är Statens räddningsverk ansvarig myndighet" Vägtransport av farligt gods - styckegods av Stig Tedfeldt Jonson | |
| piaismedby | 2007-08-01 16:39 | |
![]() | Jag kan ge mig fan på att det är något jäkelskap på gång. Stenhuggaren av Camilla Läckberg | |
| MellonCollie | 2007-08-02 19:17 | |
![]() | Det finns inte fem meningar på sidan 23 (slutet av ett kapitel), så jag tar femte raden: ...där jag hade slagit mina händer till en enda blodig massa, när dom... Svart stjärna/Lady sings the blues av Billie Holiday och William Dufty. Det ska vara en självbiografi, men efter vad jag har hört ska man ta den med kopiösa mängder salt. Ganska intressant läsning ändå, har läst en tredjedel ungefär. | |
| matilda96 | 2007-08-02 22:31 | |
![]() | Mrs Harrington stirrade förskräckt på Jessica.Se- Tvillingarna-Teaterdrömme n av francine pascal Den är bra ta och läs den | |
| sarlina | 2007-08-10 07:50 | |
![]() | "Jag åskådade vid stranden med ynka fragmenta av olyckliga fartyg, som ej kunnat blidka Neptunum, varken genom löften eller offer, varken bön eller klagan, varken gråt eller suckan, då jag mig erinrade den studenten, som i sin resa till Åbo från Stockholm blev så av Neptuno frestad, att han hellre gick landvägen åt Österbotten, Torne, Västerbotten etc. till Stockholm till fots än på en dag eller 2:ne ville anförtro sig den elake och otrogne Neptuno" Carl Linnaeus, Iter Lapponicum (Lapplandsresa) 1732. | |
| Dyslekso | 2007-08-10 09:02 | |
![]() | "Men min 'outhärdliga' narcissism hade redan belönat mig med flera älskarinnor, vilket hon alltid blev rasande när jag påpekade." -Jan Carlzon, Riv pyramiderna | |