Spelrum
Giraffen17
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade27
Mobilspel
Pågående20 122

Forumkategorier

Användare Inlägg  
illiterate - Ej medlem längre2007-08-24 21:18
Antal inlägg: 6521

Så länge man inte är orolig för att bli betraktad som töntig kan man göra vad som helst utan att det behöver framstå som töntigt. Att t ex gå runt i en stålmannendräkt skulle få vem som helst att se töntig ut, men om personen i dräkten var totalt ointresserad av att framtstå som häftig och framställde sig själv töntigt just för att han var så självsäker att han inte behövde bekymra sig om andras åsikter om hans utseende, så vore det istället respektingivande. Att däremot gå runt och vara rädd för att bli betraktad som töntig, är ganska töntigt, och inte särskilt respektingivande.

Det kan emellertid vara förståeligt att många är rädda för att inte passa in i flocken, eftersom människan har ett ganska utpräglat flockbeteende, och man kan minimera sin energiförbrukning om man inte behöver kämpa mot flockens självbevarelsedrift hela tiden. Genom att skilja sig för mycket från andra flockmedlemmar får man oftast hela flocken efter sig.

Detta kan observeras dels i naturfilmer, och dels i forumtrådar. En "outsider" som inte följer samma mönster i meningsbyggnad eller åsikter som en genomsnittlig deltagare blir snabbt påhoppad av ett flertal personer och kommer så småningom lämna flocken.

grandmamoses2007-08-25 09:08
Antal inlägg: 867

illiterate. Jag tror som du. Människan är ett flockdjur av ren överlevnadsinstinkt. Men jag tror oxå att en stor del av flockbeteendet är inlärt. Ta t.ex. en skolklass, jag är ganska övertygad om att de allra största delen av undervisningen går åt till att lära ungarna att inordna sig i flocken och i rådande samhälles normer. Själva kunskapsinhämtandet/läran det av ex matte eller läsning tar bara en bråkdel av tiden. I bästa fall uppmuntras ifrågasättandet men bara om det ifrågasätts på rätt sätt. Jag anser att det är töntarna och bråkstakarna som är normgivande och som sätter ramarna. Fram för töntar och bråkstakar de har en stor potential till kreativt tänkande och en viktig samhällsfunktion att fylla.
Uh det retar mig att jag är fast i ett visst, västerländskt tänkande. Omöjligt att bryta sig ur.
Och ve och fasa tänk om alla ni ungdomar börjar gå omkring och släpa på en rutig Dra-maten. Snälla snälla ..nå´n kan väl i alla fall skaffa en prickig sådan

mammamu - Ej medlem längre2007-08-25 16:34
Antal inlägg: 1286

Jag såg att dom hade billiga dramaten på rusta nu
www.rusta.se/cproduc...p= 55951075
spring å köp:D

Static Age - Ej medlem längre2007-08-25 17:24
Antal inlägg: 15

Såg också dem mammamu när jag var på rusta senast, de står mellan rullatorenra, bingolotterna och det blåa hårfärgningsmedlet.

HannaSofia2007-08-26 15:36
Antal inlägg: 307

Här har vi en färggrann variant : kixkoll.blogg.se/118...ni ng_.html

blue_moon2007-08-26 15:57
Antal inlägg: 9713

Kul men dyr! Min svarta är snyggare och rymmer mer. Dessutom var den billig.

HannaSofia2007-08-26 16:19
Antal inlägg: 307

Jag tycker faktiskt inte den var speciellt snygg mest bara lite uppseendeväckande.

skåldå - Ej medlem längre2007-08-26 19:04
Antal inlägg: 521

Jag satt vid sjön igår å såg faktiskt ett par i 30 års åldern med sin picknicpackning i en dramaten:) såg väldigt praktiskt o bra ut. har länge funderat på att skaffa en sådan då jag ofta åker en bit längre bort hellre än till dyra konsumbutiken en minut bort och får många tunga kassar. Det tär ju på ryggen faktiskt och jag har tänkt att va fasen bryr jag mej för?

så köp en lotta:) kanske gör jag det med...

Plink2007-08-26 19:22
Antal inlägg: 296

Jag har en dra-maten, och jag är "bara" 22.
Skit samma i vad folk tycker, ÄNTLIGEN kan jag nåt sånär storhandla ensam.

E Solu - Ej medlem längre2008-03-27 21:12
Antal inlägg: 4715

Jag är nyfiken på hur det gick med era dramater och trollys så här några månader senare. Funkar de fortfarande bra, vad får de för betyg?

Stormfrun2008-03-27 21:25
Antal inlägg: 244

Ja, dramaten är väl det fiffigaste som uppfunnits sen hjulet haha.
Om man är så korkad så betydelsen av vad folk tänker om en, om man har en med sig när man handlar, ja då kan man ju gå där och släpa sina grejor i onödan. Jag skulle inte villa vara utan min i alla fall

Jaap2008-03-27 21:55
Antal inlägg: 170

Dramaten är ett måste, har slitit ut tre.... När den zebramönstrade går sönder ska jag se mig om efter en i guld:)

vulcan2008-03-27 21:58
Antal inlägg: 7666

Haha jag pikade mitt ex i helgen för att hon ville ha kvar yngsta grabbens gamla sittvagn för att kunna gå och handla med. Supertantvarning på den tycker jag.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?