Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 0 |
Mobilspel
| Pågående | 19 657 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Abdul-Jabbar - Ej medlem längre | 2007-09-21 15:41 | |
![]() | Ljudet från tågets bromsskivor skar i hjärnan likt ryska knivar i tjetjenska fångar när metallhästen äntligen nått sin slutdestination. Jag reste mig upp, kliade mig lite disträ i skrevet innan jag tog sikte på någon välsvarvad rumpa att glida upp bakom och följa med ut i lantbruksområdet. Hunger var en omdelelbar känsla som jag förkastade rätt fort när svaret blev ett bryskt "nej" från en äldre dam i loppätna kläder på min fråga om sushibarer. Träna ben på tom mage fungerar inte vilket jag av tidigare erfarenhet fått lära mig. Efter en snabb ekvation i mitt huvud så visade det sig att det skulle räcka med att skrapa backen från måsskit för att få tillräckligt med näring för mitt framtida benpass vilket jag snart skulle utkämpa på något lokalt träningshak.. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2007-09-22 00:14 | |
![]() | (är det en reaktion på chick-liten vi ser utvecklas? karga, äcklade män med svåra muskelfetischer och förfinade lunchvanor. vänta lite nu...Bret Easton Ellis-klockan ringer) | |
| Bror Mu - Ej medlem längre | 2007-09-22 00:25 | |
![]() | Ellis säger du, hm... "I som här inträder skola hoppet fara." Men jag tänker nog mer på För Herr Bachmanns broschyr av Carl-Johan Wallgren. Dock är det metalitterärt och 80-tal att börja analysera texten innan den är klar. Skriv en fortsättning istället. Kollektivprosa är en smal men fin genre. Förhoppningsvis kommer sedan Abdul-Jabbar hem från mystiska riter i mosken i natt och skriver något fint och renande om den andliga sfären. | |
| Abdul-Jabbar - Ej medlem längre | 2007-09-22 10:32 | |
![]() | Hak funnet! Bicepskungen kallade de stället, det låg placerat ett stenkast från ett större MC Donalds, jag vet inte om de fått ett förmånligt hyreskontrakt från kommunen eftersom detta tillsynes verkade väldigt centralt placerat. Fastnade några sekunder med blicken fäst vid en plansch där någon hurtig medelålders snubbe med fånigt leende berätta om förmånliga priser för "ett friskare Västerås" Redan där tvekade jag mer än skäggiga araber i amerikansk tull, men bestämde mig för att gå in trots allt. Den lilla packning jag fått med mig från huvudstaden kom väl till pass nu - där fanns pulsklocka, rosa tangakalsong i stretchmaterial och en proteindryck som jag blandad länge och väl, den verkade dock rumsvarm nu. Jag bytte om i ett hörn och stegade in i lokalen som påminde om hur träningslokaler ser ut i allmänhet. Spännbögen fanns där i svart linne och körde koncentrerad bicepscurl - dock i mitt tycke med bebisvikter. Där fanns halva västerås b-lag i hocket som slaviskt körde vader och såg lagomt hängivna ut. jag lät blicken vandra runt en stund till innan jag såg utt mitt mål, en finnig byfåne som körde axlar med en svank på ryggen som skulle få Jenna Jameson att bli grönare än hulken av avundsjuka. Jag ställde mig bredvid byfånen och nickade lite nedlåtande, döm av min förvåning när byfånen gav mig en spontan kram och presenterade sig som Andreas - gymägare. Jag la på samma viktmassa som jag brukar göra i sthlm när jag ska köra min lårmuskelatur till landet pain and suffer plus ett halvkilo till, nu jävlar skulle Västerås få se hur en riktig man pumpar! | |
| Bror Mu - Ej medlem längre | 2007-09-22 10:50 | |
![]() | Här hände något som kommer förfölja mig i tankarna en lång tid framöver. Vi kan kalla det en olyckshändelse, men ska sanningen fram var det muskulaturens styrka som svek mig. Jag stod där med ansiktet mot spegelväggen och grinade hånfullt med 150 pannor på axlarna när jag upptäckte hur jag långsamt sjönk ihop. Jag tippade framåt, tappade balansen, fick stången över halsen och låg sedan framåtstupa med 150 kg stål över nacken, fast i en rävsax, arslet i vädret, och över mig lutade sig hela Västerås b-lag i hockey och skrattade vildsint med sina taniga flickröster. Träningspasset var i det närmaste över som ni kanske förstår. Skammen var så överväldigande att jag inte ens orkade se mig om för att mäta mitt nederlag. Istället sprang jag ut i duschen och ringde min psykolog för att höra om jag möjligtvis kunde ha tappat i styrka och muskelmassa genom att lämna Stockholms gymtäta livsluft. Hon försäkrade mig om att jag inte tappat formen och sen sjöng vi en liten tröstande positiv sång tillsammans innan jag duschade och tvålade in mig med kraft och kräm. Nåväl, träning avklarad och den verkliga orsaken till mitt besök i Västerås avträdeshög - ett möte med min vän Abdul-Jabbar. Abdul var en mycket empatisk och vänlig man. Dock hatade han muslimer. Han ansåg att dom alla borde sättas på ett plan till Oman. Jag försökte tala med honom om alla människors lika värde och att det råder religionsfrihet i Sverige, men han var uppvuxen i en liten by i Afghanistans bergstrakter och hade ingen känsla för sådana subtiliteter. Vi träffades på torget och han kysste mina kinder tills dom var våta av saliv. Snart återupptog han sitt ständigt pågående brandtal mot muslimerna. Jag försökte dra in honom i en folktom gränd för att inte väcka uppmärksamhet. "Muslimerna skall döden dö", skanderade han. Jag hyschade honom och sa att om du ska säga sånt där högt bland folk måste du låtsas att du citerar en roman. Annars kan du råka illa ut. | |
| Abdul-Jabbar - Ej medlem längre | 2007-09-22 11:20 | |
![]() | Jag Abdul träffade en söndag Mu, jag kommer ihåg hans entre mycket mycket, jag svär, mycket väl. Jag hade fin apelsin och fin päron till fin pris. Mu kom till hötorget med fast blicken och stor man. Jag tänkte, så stor viking se ut, helt övertygad så stor viking måste vara. Han sa ge mig banan jag sa att du får flera bananer till bra pris. Han ville inte prata, jag ville prata mer. Jag har lärt mig att svensk man sällan vill prata, bara göra sitt och sitt sen bort bort. Jag vet inte hur det blev av, men av blev det när Mu sa nått i stil med "jaja hur mycket vinner jag på att köpa fler bananer" berättade för Mu att kilopriset för fin banan stagnerat mycket och banan nu billig. Han köpte banan och svor sen, minns mycket väl hur han sa dumma ord om kvinna och spottade, han hade missat tåg i underjorden sa han. Jag tröstade honom med kram och puss på kind sen pussade jag på andra kind, sen kram igen. Han pussade inte tillbak, han tittade över stora hötorg och ville inte vara kvar, men då bjöd jag honom på fint kaffe. Han sa att det var det godaste kaffe han fått på länge och undrade vart Abdul köpt. Jag förstod inte, kaffe köper man inte, inte byta mot annan råvara, inte dotter mot kaffe, man gör kaffe. Mu tittade på mig som jag vore naken, jag förstod inte, sen förstod jag - så började jag och Mu bli vänner, genom kaffe och svensk brådska över hötorg | |
| -Gunsan- - Ej medlem längre | 2007-09-22 11:36 | |
![]() | Det... det är ju så vackert! :´( | |
| Dyslekso | 2007-09-22 12:32 | |
![]() | Jag smålog vid upptäckten att min testosteronstinne, tonfiskfrossande islamofob till vän nu försökte stjäla mitt narrativ. Ack, detta uråldriga litterära bondfångarknep! Mitt lite hånfulla överseende med denna taktlöshet fick mig för en stund att glömma den pinsamma incidenten på gymmet. Längre in i gränden där vi stod låg en hemlös och fösökte suga ut de sista dropparna ur en flaska billigt rött. Jag konfererade snabbt med min vän, och efter att ha försäkrat oss om att ingen såg på närmade vi oss den hemlöse. Jag drog fram en av mina Bowie-knivar ur jackan och gav den och en femtiolapp till den stackars hemlöse mannen. Orden verkade inte nå fram, så med hjälp av en pantomim försökte Abdul-Jabbar och jag få den lite dimmige mannen att förstå att kniven skulle användas för försvar mot aggressiva yuppies. Vi måste ta hand om våra svaga i samhället! | |
| Daniellaa - Ej medlem längre | 2007-09-22 13:20 | |
![]() | Go!!!! Du får säkert hålla fester.För att du är duktig . Men visst kan det bli jobbigt i längden . Priotiera, fixa när du känner för det . Tror du är skoj . ************* | |
| Abdul-Jabbar - Ej medlem längre | 2007-09-22 13:39 | |
![]() | Den edsvurne mannen som lovat sig själv ett stort fuck you till omvärlden efter sitt fängelsestraff tog emot den redan bloddoftande kniven, han vägde den i sin magra hand och sa efter en lång tystnad kort "nej". Han berättade vidare hur han suttit där i kloaken med råttpissdoftande hörnstenar som sin granne i evigheter och han hade inget - trots viss tvekan - uppsåt att återgå till den han var en gång. Den gamle mannen suckade djupt med sån övertygelse i rösten att Abdul och Mu bestämde sig för att stanna kvar - han hade mer att berätta. De slog sig ned i en välmarkerad frånvaro, men ändå såpass nära att man utan att avbryta detta fornstensminne kunda höra honom berätta en historia. | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-09-23 16:47 | |
![]() | De två vise män och Bicepskungen. Härmed förklarar jag mig hava patent på denna historia som vi nästan måste publicera - på Västerås stadsbyggnadskontoret tryggrå väggar! | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-09-23 16:49 | |
![]() | Förresten Jabbar, har priset på stentvättade mandlar på Hötorget stigit i höjden eller är det fortfarande 10 ärliga spänn man får punga ut? | |