Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående18 987

Forumkategorier

Användare Inlägg  
morsans syrr2012-02-22 22:41
Antal inlägg: 2311

Då raderar man sitt konto..enkelt!!

ektis - Ej medlem längre2012-02-22 22:41
Antal inlägg: 4505

japp och det gjorde jag för tre år sen.
men denna tråd var ju till för att diskutera det. men jaja.

ektis - Ej medlem längre2012-02-22 22:41
Antal inlägg: 4505

japp och det gjorde jag för tre år sen.
men denna tråd var ju till för att diskutera det. men jaja.

morsans syrr2012-02-22 22:44
Antal inlägg: 2311

Ja, o det gör jag men jag tycker det e ett bra forum o det gör inte du...
Måste finnas plats för olika åsikter :)

Gautama2012-02-22 22:46
Antal inlägg: 6854

Fattar inte heller det här för eller emot..., man gör det till vad man vill göra det till. En del lever hela sina liv genom facebook precis som en del gör det genom detta forum.
Men ser man på det lite sansat och använder det som lite tidfördriv så är det ju bara en komplement. Jag har på ett naturligt sett hittat gamla vänner som jag inte annars hade tagit kontakt med.

kaffeflicka - Ej medlem längre2012-02-22 22:49
Antal inlägg: 915

Mysig tråd, 5 år gammal (och jag menar det). Igenkännandets glädje över några personer.
På facebook sprider man info till hela världen om man vill. Det har haft stor betydelse i många länder drabbade av svårigheter eller cencur.
Polisen kan ofta hämta värdefulla data i brottsutredningar.
Har själv deltagit i nätverk som har uträttat åtminstone små underverk.
Jag älskar den dagliga kontakten med släkt och vänner boende över hela världen.
Inga chatter någonstans kan överträffa det småprat och "gillande" mellan människor som man verkligen uppskattar på olika sätt.
Det föds redan och dör på facebook. Jag har t ex en kompis där som avled för snart två år sedan. Hennes anhöriga har valt att spara sidan.
Nej, jag tänker inte avstå facebook i första taget.

Lillstölla2012-02-22 22:52
Antal inlägg: 23831

Lite komiskt det där med inbjudan till fest via FB. En vän till mig fyllde 40 förra året och hade ju bjudit in folk till festen via FB, men inte mig för jag har ju inte det. När hon kom på det, två dagar innan festen, så hörde hon av sig och sa till mig att jag var välkommen, men jag hade redan planer med vänner som kom hem till stan över helgen. Och så har hon mage att bli sur på mig, precis som att det var mitt fel.
Fick en sur kommentar om att jaja, om du haft FB hade detta aldrig hänt.

Haha, ja jisses, så att hon har mit hemnummer, mobilnummer, mail, msn och dessutom vet var jag bor räcker visst inte för att kunna kontakta mig.
Nu säger väl detta visserligen mer om henne som person än FB, men lustigt hur beroende folk blir av det. Nästan tragiskt.

Pandina2012-02-22 22:58
Antal inlägg: 727

Lillstölla - precis det jag menar! Att det skulle vara så viktigt att vara med i en internetsajt när man bor, liksom.... granne.

Vänner som bor utomlands eller i andra städer talar jag med via skype. Personligen, fejs to fejs. Någon gång åker man kanske och hälsar på, och då kanske man får träffa personens vänner och träffar på så sätt nya bekantskaper.
Facebook är en bubbla. Och man har hiskeligt många vänner i sin bubbla, men det är inte många av dem som man verkligen känner.

Åtminstone så som jag sett 95% av alla de facebookanvändare som jag stött på.

Pandina2012-02-22 23:01

morsans syrr:
Det är ju faktiskt inte bara att radera sitt konto. Nu senast när jag köpte ny telefon hade den Facebook integrerad. "Koppla upp till Facebook?" var en av de första frågor jag fick. Inte kan man radera programhelvetet heller, innebärande att det tar plats på min telefonhårddisk som hade kunnat vara ett roligt spel eller en rolig app istället.

marmeladov222012-02-22 23:06
Antal inlägg: 4211

jag måste ha det för skolan
annars Don't like

Pandina2012-02-22 23:09

Sen finns det även de egoister som lägger upp bilder på en för att få publicitet (eller vad det nu är man vill ha) utan att man vet om det, när man exempelvis dricker öl - här är Pandina och hoppsan! Där håller bh-bandet på att trilla ned *fniss*. "Är det där en BRÖSTVÅRTA??? Herregud, människa bli lite mer fotogenisk va..."

Numera bör man egentligen ha Facebook för att kolla vad för bilder som finns på en.
Ja, eller helt enkelt sluta umgås med människor som inte tar en på allvar.

ttiittii - Ej medlem längre2012-02-22 23:10
Antal inlägg: 37631

har inte fb,men om jag hade skulle jag inte bry mig

Gautama2012-02-22 23:12

Men Pandina det där har ju inte med facebook att göra, det har ju med människorna bakom. Det är dina kompisar det är fel på som gör en sådan sak emot dig.

För övrigt så innehåller många telefoner vissa appar som inte går att ta bort, du kan ju knappast ha så dåligt minne på den så du missar något för att facebook ligger där.

Lill-IT2012-02-22 23:14
Antal inlägg: 31592

Har lyckats stå emot att skaffa FB. Är glad för det.

OT. Gillar din nya fina bild Gautama <3

Gautama2012-02-22 23:14

Det jag inte fattar är den ilska som en del känner emot facebook? Ni som inte har det och inte vill ha det verkar så hatiskt mot det, jag fattar inte varför? Det är väl bara att undvika det då.

Gautama2012-02-22 23:14

Tack Lill-It :-)

Pandina2012-02-22 23:22

Gautama, vänligen läs:
"Numera bör man egentligen ha Facebook för att kolla vad för bilder som finns på en.
Ja, eller helt enkelt sluta umgås med människor som inte tar en på allvar."

Jag tänker mig att det där är lite som med hönan och ägget.

Facebook är jäkligt lättillgängligt och det är väldigt enkelt att lägga upp bilder. Det finns visst en funktion som dessutom heter "autotagg" om jag inte har fel för mig?
Människan är ett flockdjur och har velat tillhöra gemenskapen i alla dar (sorry har inga källor på det men orden klingar i huvudet på mig jämt och ständigt) varför Facebook är jäkligt populärt här på vår jord.

Hur kan jag veta att Sture som jag träffade på festen förra helgen är pålitlig nog att inte lägga upp osmickrande bilder på mig? Snackade med honom 2 gånger under hela kvällen, när vi sa "hej" och när jag frågade om han vet var toalettpappret finns.

Angående det med appen, nu tar du saker lite väl bokstavligt Gautama.

Pocaloca2012-02-22 23:37
Antal inlägg: 2156

Jag behåller min facebook =)

ezye - Ej medlem längre2012-02-23 07:16
Antal inlägg: 447

Jag kommer att behålla fb. Ett fantastiskt sätt att hitta tillbaks till människor man känt för längesen, men liksom inte skulla kunna tänka sig att ringa till. Har tagit upp kotakten med flera på nytt även irl. Har hittat min syster här. Har en småtrevlig koll på vad andra hittar på, som min mans syskonbarn som man aldrig träffat sen de blivit vuxna. Foton på dem, på deras barn osv. Sen är ju fb lite vad man gör det till, vissa har en tendens att beskriva dagens väder (som man själv redan märkt:)), vad de har haft till middag etc. En del stör sig på detta, men so what. Kan ju vara kul med middagstips. Själv brukar jag lägga in länkar till intressanta (för mej iallafall) artiklar, rolig youtubeklipp, mycket foton, dagens vits, tips, datatips, länkar till musik mm.

Ja fb är vad du gör det till, ett kul sätt att umgås när man inte orkar träffas eller inte har tid. Gå igenom dagens händelser tar kanske 10 min av din tid, och lika länge för att lägga in något. Sen kan jag bli störd av alla som säger att "ja jag skriver aldrig något, går bara in för att kolla andra". Är man med får man faktiskt bidra med något.

ezye - Ej medlem längre2012-02-23 07:45
Antal inlägg: 447

Men hallå, alla vill väl tjäna pengar om de driver något?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?