Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 504 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Aleu | 2008-08-10 10:54 | |
![]() | samordna skulle det vara, för stava kan jag inte ;-) | |
| _abc_ | 2008-08-31 21:55 | |
![]() | Selfmade rullade en motståndare mot mig. Är det vad man kan tänka sig det är, i så fall, hur fasiken kan det ha blivit ett svenskt ord? | |
| Mimikryp | 2008-09-01 06:27 | |
![]() | _abc_; Det är vad det låter som. På din andra fråga vet jag tyvärr inte svaret... | |
| -Lala-la | 2008-09-01 10:06 | |
![]() | jag kan nog bara c.a 90% av orden jag lägger. framför allt vet jag inte vad de korta orden jag lägger betyder, samt några Z- och C-ord. LA? SA? CERT? eller var det ZERT? EM? ÄR? (att vara?) | |
| Mimikryp | 2008-09-01 22:59 | |
![]() | Men snälla Lalala... lägga - LA - lagt säga - SA - sagt CERTifikat EM = europeiskt mästerskap ÄR är att vara just nu, ja... | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-09-01 23:17 | |
![]() | njae cert subst. ~en ~er ORDLED: cert-en • fartygstyp särsk. i samband med kontrakt om fartygsbygge HIST.: sedan 1765; via ty. el. nederl. av lat. charta 'papyrusblad; papper; skrift'; jfr karta | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2008-09-01 23:22 | |
![]() | Ja | |
| SämstpåBeta | 2008-09-02 00:41 | |
![]() | in med mer konstiga ord, blir ju riktigt upphetsad nu! Men vad är fåk, en vind eller? polstra? teogoni? andinsk? eloxera? glottis? skräppa? standar? nåtlare? bissera? anaerob? menarke? parfalt? rektion? litoral? nateart? palpera? tredska? syllram? probera? karduan? lasaron? ingen aning vad de är men fina rullningar blir det av det! | |
| gittan_50 | 2008-09-02 00:56 | |
![]() | fåk är riktig snöstorm | |
| SämstpåBeta | 2008-09-02 02:48 | |
![]() | en annan sak av intresse som jag har är om ni kunde ge råd på ord på tre bokstäver utan vokaler. de jag kommer på just nu är brr, pst, mms, sms, dvd, tbc, abc, bra att veta är att joo, jaa, nää, hihi, funkar | |
| -Lala-la | 2008-09-02 08:20 | |
![]() | funkar dvd, det jag jag aldrig lagt? SCH finns väl? funkar cdskiva? BRR visste jag om, men vad betyder det? BRR som torktumlaren låter eller? letar ofta en hakning på UR, URK borde finnas, jag tror inte jag känner till någon. CPU, borde finnas tycker jag, vet att det finns i musen, men det borde komma i nästa saol. | |
| Gunna F - Ej medlem längre | 2008-09-02 08:42 | |
![]() | Brr ..då fryser man väl :) Och på ordet Nertz... säger jag ... Sånt hade gamla tanter runt halsen förr i tiden utanpå sina kappor,,, det hade iaf. min farmor ;) en sån däringa mård som både hade sina små fötter och ögon å allt kvar s.a.s | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2008-09-02 08:43 | |
![]() | DVD är godkänt att lägga i.o.m. SAOL 13 CD-skiva går inte att lägga. Inga ord med bindestreck är godkända scrabbleord. Det återfinns dock i ordlistan. Där står även ANDINSK - Från/Med avseende på Anderna. MENARKE - Den allra första menstruationen. PALPERA - Undersöka med händerna. osv. Köp gärna SAOL13 | |
| -Lala-la | 2008-09-02 08:46 | |
![]() | Varför finns SEXT, men inte FEMT? Jag misstänker att SEXT är ett sjättedel av något, då borde FEMT funka, men ack. HE finns men inte HI, eller var det tvärtom? Och vad är det egentligen... en del av ett elakt skratt? i så fall borde HÄ också funka annars förtrycker man ju alla som skrattar med Ä, hähähähä. | |
| sjutusan | 2008-09-02 10:22 | |
![]() | motsvarighetern til sext inom musiken är kvint, och det går att lägga. Varsågod! | |
| -Lala-la | 2008-09-02 10:24 | |
![]() | det var som sjutusan! tackar. | |