Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 988 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kwilan | 2008-03-24 12:51 | |
![]() | Tarfala, JO det är självklart en stor händelse.. fruktansvärt.. men det är inte sådana typer av händelser jag är ute efter.. hur svårt ska det egentligen vara att tolka mina defenitioner :) manne00 är nog en av de första som verkligen tolkat rätt | |
| Tarfala | 2008-03-24 13:11 | |
![]() | En stor händelse skulle vara om du bara knep igen eller åtminstone satt saker och ting i perspektiv. Så ska vi enas om att din definition är följande: Vilken är den kommande världshändelse där minst 1000 västerlänningar dör inom ett par timmar och Aftonbladet kör minst 10 löp på det? | |
| manne00 | 2008-03-24 13:33 | |
![]() | Folkmord pågår. Skulle det sluta så är det en stor händelse. | |
| kwilan | 2008-03-24 13:54 | |
![]() | Haha du har ju iaf inte brist på humor Tarfala :) Ja men den definationen lät ju bra, förutom att det gäller inte bara västerlänningar, låt oss säga så här: MINST <<Definition på minst: ringaste mängd eller omfattning>> 1000 <<Definition på 1000: Ett tal>> MÄNNISKOR <<Definition människa: En samhällsbyggande och kulturskapande varelse med talförmåga och hög intelligens>>, OMKOMMER <<Definition på omkommer: dö genom olyckshändelse el. på annat våldsamt sätt>> INOM <<Definition av inom: före utgången av viss tidsperiod>> ETT PAR TIMMAR <<Definition av ett par timmar: Mellan 0.1-24 timmar>> I EN STOR KATASTROF <<Definition av i en stor katastrof: En stor händelse/katastrof i form av naturens krafter eller människans; (se definition på människa ovan) maktgalenhet>> Så hoppas vi inte missuppfattar varandra nu. | |
| UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-03-24 14:30 | |
![]() | Att Bush kan slänga bort människoliv utan skrupler är väl inget nytt..Finns ju pengar och makt att tjäna. Men det är klart,,,Twintowers brann ju ner av den heta värmen som smälte stålet för första gången i världshistorien,,fast det stod folk i i hålet där det brann och vinkade på hjälp...yyepp,,,Tur att de hade sina brandsäkra skjortor på sig den dagen | |
| sakoline | 2008-03-24 22:43 | |
![]() | kwilan: Men det som fansattra föreslog; något i Kosovo? Det kan ju inte bara vara så pass lugnt att ryssarna bara säger att "nej vi erkänner inte Kosovo som självständig stat" och sen dricker lite samovarté i goda vänners lag. Tyvärr får jag nog lägga min röst på det, kanske nåt tragiskt gisslandrama som skedde i Beslan men med ännu fler döda som utgång. | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2008-03-24 23:17 | |
![]() | Nästa stora händelse i Världen är en riktigt fet ekonomisk kris i USA. I Sverige är det enklare, där blir det kronprinsessans bröllop. | |
| kwilan | 2008-03-25 10:24 | |
![]() | vad får det för följder isåfall, en stor ekonomisk kris i USA? Jag tror knappast förljderna blir "Mins 1000 människor omkommer inom ett par timmar i en stor katastrof... | |
| Kokt potatis | 2008-03-25 10:37 | |
![]() | Kalmar vinner allsvenskan! | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-03-25 11:06 | |
![]() | Det skulle vara en stor händelse för alla 128 Kalmarfans, men för oss andra vore det bara tråkigt. | |
| Kokt potatis | 2008-03-25 11:08 | |
![]() | 129 :) | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-03-25 11:11 | |
![]() | Sorry, jag såg inte den där lilla killen i barnvagnen;-) | |
| kwilan | 2008-03-25 13:11 | |
![]() | HAHA kalmar vinner allsvenskan? :-/ nej seriöst nu.. Jag är ute efter nästa stora VÄRLDSHÄNDELSE i form at EN TERRORISTATTACK eller EN NATURKATASTROF. Kan ju bara tillägga att det blir bajen som tar hem guldet i år! | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2008-03-25 13:14 | |
![]() | Jo den stora följden av en ekonomisk krach öve rnatten i USA är ju rätt stor. Typ den på 30-talet. Jag är överygad om att den kan ske igen. | |
| kwilan | 2008-03-25 13:36 | |
![]() | Klart det blir en stor följd efteråt men det är inte det ämnet berör | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2008-03-25 13:44 | |
![]() | Jag försöker igen. Över 1000 personer begår självmord i desperation. | |
| kwilan | 2008-03-25 14:20 | |
![]() | för fan pengar är inte allt här i livet jag har gått back 13000 bara i år på mina fonder.. jag tänker då inte ta livet av mig för de.. nej inga fler börskraschexemplar.. jag vill ha naturkatastrofsteorier eller var kommer nästa stora terrorattentat äga rum? | |
| Kokt potatis | 2008-03-25 14:22 | |
![]() | Varför vill du ha det? Syftet med den här tråden är? Att folk skall gissa sig till vad som kan komma att hända? Det låter ju lite...meningslöst(?). Speciellt med tanke på att du sågar i stort sett vartenda exempel som folk ger. | |
| kwilan | 2008-03-25 14:30 | |
![]() | ja mitt syfte är att se om någon är synsk, skriver någon tex, stort kometnedslag i bangladesh blir nästa världshändelse, och det inträffar då har vi satt fast han, den allsmäktiga, GUD! nej jag e bara nyfiken på hur folk ser på det här med svåra katastrofer. Ja jag sågar allt som inte stämmer in på min defination av stor händelse så som: "min son kommer kunna säga dittan o dattan" eller att "kalmar vinner allsvenskan" eller "fet kändis dör av fetma" jag är ju inte ute efter sånna händelser... ahhh förstår ni inte? Jag avgränsar området då.. Vad/var blir vår världs nästa naturkatastrof/terrorista ttack | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-03-25 14:36 | |
![]() | Varje timme dör 1000-tals barn av svält. Varför skrivs/sägs det aldrig nåt om det i mediabruset....? Och varför var 11 september ett terrordåd medan USAs verksamhet i Irak som dödat mångdubbelt fler kallas något annat...? Naturkatstrof - torka i Centraleuropa Terrorattack - USA invanderar Iran | |