Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 20 073 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-07 13:18 | |
![]() | Respekt gives då respekt förtjänats. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-08-07 13:18 | |
![]() | Bitte: Jag blir förvånad över om man eventuellt inte alls hajar känslan av att det är högst påträngande med samtal hem och till mobil oavsett ärende och oavsett om man jobbar med det själv. Jag har både jobbat med "oskyldig" gratis försäkringsrådgivning ett kort tag, och provjobbat med nåt annat jag hunnit förtränga, men jag var alltid medveten om att det jag gjorde inte var särskilt uppskattat av majoriteten jag ringde till. Mitt enda trevliga minne av det jobbet var när en kvinna började asgarva åt mig i telefonen och sedan inte kunde sluta skratta. Så fort jag försökte få en syl i vädret började hon bara skratta ännu mer, innan vi till slut lade på. Är man inne i en affär har man ju valt att gå in dit själv, det säger ju sig självt. Otrevligheterna kommer inte som ett självändamål utan anledning, de kommer för att man känner att någon gått över ens personliga gräns, eller är påväg att göra det. Förhoppningsvis kan man markera den gränsen på ett tydligt och sakligt sätt, men alla har inte det tålamodet och det tycker jag att man bör ha en slags förståelse för när man sitter där vid luren och ringer hem till helt främmande människor. Ta det inte personligt. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-08-07 13:22 | |
![]() | Kom förresten på att jag inte heller uppskattar när butiksbeträden kommer fram till mig i vanliga butiker heller. Vill jag ha hjälp ber jag om det. Annars vill jag kika runt själv i lugn_och_ro. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-07 13:26 | |
![]() | Bra uttryckt, Gariam. Försäljning via mobil borde vara förbjudet. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-08-07 13:53 | |
![]() | Tack. Ja, verkligen. | |
| Bitte - Administratör | 2008-08-07 14:51 | |
![]() | Det finns faktiskt nått som är fan så mycket värre än telefonförsäljare och det är alla dessa skräp och skitmail som kommer trots alla möjliga spärrar och filter för att slippa dom,, vissa då tom med virus som sabbar datorn och dom kan man ju inte bara säga nej tack till Bitte | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-08-07 15:15 | |
![]() | jodå, jag har spamfilter. inga problem. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-07 15:17 | |
![]() | Jag läser inte majoriteten av de mail jag får. Tycker inte att de stör, eftersom de inte poppar upp mitt i en spännande film eller så. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-08-07 15:18 | |
![]() | Så då blir det lite mer OK med hem- och mobilringningar eller vad menar du? Håller med om att det är störande med datavirus e.t.c. (suprise) | |
| beaujolais - Ej medlem längre | 2008-08-07 15:22 | |
![]() | Tycker inte det går att jämföra. Mail kan jag välja att läsa. Men eftersom det skulle kunna vara ett intressant/viktigt telefonsamtal så kan jag inte ignorera det. 1. Jag tycker det är trevligt när telefonförsäljare antar en glad och vänlig ton och frågar hur jag mår "denna torsdag" innan de säger vad de vill (tar oftast bara en liten pyttestund) 2. Jag säger lika vänligt nejtack när de framfört sitt ärende och lägger därefter kvickt på luren 3. Jag ogillar också expediter som direkt ska fram och fråga om man behöver hjälp | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-07 15:22 | |
![]() | Jag öppnar alla knasiga mail. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-08-07 15:24 | |
![]() | E Solu, bra poäng. Mejlen väljer man ju själv när man vill läsa. Och virus via mejl får man bara om man öppnar bilagor. Och det ska man inte göra om det är från okända avsändare. Men att ringa till mobil, från skyddat nummer... det är att luras! I alla fall känns det så. Det står på NIX-hemsidan att spärrning till mobiler är på gång, hoppas verkligen det inte dröjer länge! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-07 15:25 | |
![]() | "1. Jag tycker det är trevligt när telefonförsäljare antar en glad och vänlig ton och frågar hur jag mår "denna torsdag" innan de säger vad de vill (tar oftast bara en liten pyttestund)" Sånt är så hemskt. Hellre rakt på sak. | |
| NadaR | 2008-08-07 15:32 | |
![]() | Jag mötte en direktförsäljare utanför ICA idag.Han frågade om jag hade el hemma.Jag var helt paff,helt jävla paff.Men hann tänka till.Nej jag bor i grottan och behöver inte el.Hans min var obeltarbar,och hakan vid knäna.Ställer man dumma frågor får man dumma svar.(Han sålde el för direktel ) och på vägen hem hörde jag fråga eka i bakgrunden "ursäkta har du el hemma".Hur dum för man va? | |
| Bitte - Administratör | 2008-08-07 15:36 | |
![]() | Mailen kommer till min inbox utan att jag har begärt det de fyller den med SKIT, ska vi nu klaga på intrång så är väl även det ett sådant eller hur??!! OCH är så fasen mycket svårare att slippa,, Bitte | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-07 15:41 | |
![]() | Klart det är, men bara för att man plågas av skit betyder det inte att man ska acceptera mer skit. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-08-07 16:05 | |
![]() | Bitte, skaffa spamfilter. Funkar inte det, byt mejladress och var försiktig med var du lämnar ut den. Busenkelt. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-08-07 16:16 | |
![]() | Precis, och skaffa en "slaskmail" som du kan använda på nätet i övrigt. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-08-07 17:59 | |
![]() | Jag resekterar att telefonförsäljare är ett yrke, MEN jag vill inte bli uppringd av dom! Har hemligt hemnummer och på min privata mobil, arbetsmobilen däremot är "offentlig" oich där ringer det massa folk och ska sälja en det ena och en det andra.. Det ringde någon om mumlade något om PPM häromdagen och mumlade något om inaktiv. Jag satt på jobbet och var lite stressad och sa "du kan väl skicka någon sort info om det du mumlar om så ska jag läsa det hemma sen??" jovisst, det skulle gå bra och döm om min förvåning när det dagen efter dimper ner: 1 st kod till mitt ppm konto (för att kunna byta fonder) 1 st välkomstbrev som informerar mig hur jag byter mina fonder till några som dom valt åt mig 1 st räkning på 379:- för att dom i fortsättningen ska leta upp "de 5 fonderna som för dagen ligger högst" i ett år framåt.. Jag ringde upp dom och sa att jag inte hade beställt det utan bara ville veta vad det handlade om varvid tjejen skulle återkomma till mig. Det gjorde hon dagen efter och sa " vi har nu lyssnat igenom ljudfilen för samtalet (!!!!!!) och kan bara konstatera att du tackat ja till erbjudandet!!!! Så inte nog med att dom prackar på en grejor man inte beställt, dom spelar faen in samtalet också!! Efter en hård dispyt så vann jag :) och hon makulerade hela skiten!! Väldigt sur och tvär var hon då.. undrar hur mycket bonus som rök för henne, fast det står att dom inte tar något extra utöver årsavgiften ?? :) | |
| megasen | 2008-08-07 18:01 | |
![]() | Innan jag var inne på nix så ringde det stup i kvarten.....nu är det tyst o lugnt.....skönt o slippa ...ja | |