Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade11
Mobilspel
Pågående19 527

Forumkategorier

Användare Inlägg  
E Solu - Ej medlem längre2008-04-05 17:00
Antal inlägg: 4715

Ballerina, nej det är nog inte bra att glömma äta. Blir lätt så när man fastnar med något intressant och lunchrestaurangen stänger redan kl 14 bara. Då är det lika bra att vänta tills man kommer hem istället. Ett tips är att testa grönt orientaliskt te på tom mage. Jag får ordentliga illamåendetrippar av detta. När jag var lite ovan fick jag kväljningar och spydde nästan. Är säkert allergisk, men brukar ändå titt som tätt testa. Kul att tortera magen ibland. Dock misstänkte min läkare att jag hade gastrit. Kommer nog göra en undersökning om ett par månader.

upa - Ej medlem längre2008-04-05 17:06
Antal inlägg: 2565

E Solu, du är den första jag stött på med samma problem som jag upplevt. Håller på att kräkas varje gång jag dricker grönt te. Först trodde jag det var inbillning, att det hade med mängden varm dryck i magen att göra, men det verkar vara just uteslutande grönt te som framkallar det här illamåendet. Misstänkte läkaren gastrit bara för att du mår illa av grönt te?

E Solu - Ej medlem längre2008-04-05 17:08

Nej det nämnde jag inte, men det var sura uppstötningar och täppt näsa han reagerade på.

Ballerina2008-04-05 17:18
Antal inlägg: 1726

E solu

vad är gastrit? Ja grönt te funkar super på mig. Peppermynta också, det ska vara om man är luftig i magen :)

E Solu - Ej medlem längre2008-04-05 17:19

gastrit är typ magkatarr

E Solu - Ej medlem längre2008-04-05 20:24

Om vi tar idag till exempel. Åt frukost kring 13. Har inte ätit nåt sen dess. Var nyss ute och sprang 5 km. Vilket lyckorus man får. Känner hur toxinerna bara rinner ut ur öronen på mig. Snart har jag full mental balans.

gustafsj2008-04-05 20:30
Antal inlägg: 17

Visst om man sitter still hela dagarna ochinte har en jobb som kräver kroppsarbete så funkar det säkert att bara äta 2 gånger om dagen. Men i mitt yrke krävs det minst trelagae mål om dagenör att man skall funger säkert och tryggt.

E Solu - Ej medlem längre2008-04-05 20:32

En fördel med detta lyckorus jämfört med t ex en fylla är att när det går över blir man inte mer och mer borta utan mer och mer alert, och äter man så småningom blir lyckoruset intensifierat när man smakar smaker man glömt bort för att man blivit så van vid maten.

E Solu - Ej medlem längre2008-04-05 22:39

Mums. Dagens andra mål, drygt 10h senare. Aldrig fel med mackor, om man har lagrad prästost.

mamman - Ej medlem längre2008-04-05 22:58
Antal inlägg: 6379

Det är typ en Philips eller nåt.. Kolla på en "el-butik".
Vår grej har ett antal år på nacken och far in och ut i skåpet ;-)
Den kan stå bortglömd i ett halvår för att sedan användas mycket aktivt en period...
Har lovat barnen att göra juice på melon och färsk frukt i sommar.. i jul vart det mycket apelsin.

Nemi2008-04-05 23:23
Antal inlägg: 5952

Ballerina:
rött te är ju bra annars, inte lika elakt för magen med har massa antioxidanter and stuff :)

Försök köra två veckor med veganska mat, har hört att det ska rensa systemet rätt bra från "slagg" och liknande. Har en köttätande kompis som kör den metoden en gång om året, han säger att det känns bra.

Själv är jag vegeterian och äter rätt bra och regelbundet så jag har aldrig känt behovet att detoxa på det sättet.

ordvältaren - Ej medlem längre2008-04-05 23:26
Antal inlägg: 2483

Nemi, jag hade nog föreslagit fasta framför genmanipulerad soyafärs :) men visst kan det nog vara sunt att avstå från kött ett tag, kan vara lämpligt att hoppa över vitt bröd i samma veva rimligtvis.

Nemi2008-04-05 23:29
Antal inlägg: 5952

orvältaren:
man behöver inte äta soja eller tofu bara för att äta veganskt :)
Jag äter sällan tofu för att försöka vara lite miljömedveten.

ordvältaren - Ej medlem längre2008-04-05 23:43
Antal inlägg: 2483

Nemi, om man saknar hamburgare måste man äta nånting, jag är långt ifrån vegan så jag kan bara soyafärs, de andra mystiska varianterna är helt okända för mig.

OneW2008-04-06 10:37
Antal inlägg: 1207

ang. detox eller rejälv j-a rensning av tarmsystemet.
Living Cleanse. 60 tabletter en per dag i 2 månader! 395 kr för en burk sen är man ren!

Ballerina2008-04-06 10:48
Antal inlägg: 1726

E solu

jag kan få såna endorfinkickar att det är pinsamt. Höll på att få orgasm när jg boxades en gång =)

Nemi

Absolut, jag har vari vegetarian i flera år. Äter lite kött nu men jag älskar vegansk mat. Brukar koka bönor och linser och göra soppa muuuums :P

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?