Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade0
Mobilspel
Pågående19 365

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Skogstokig - Ej medlem längre2008-04-12 14:06
Antal inlägg: 42

Tänk om man kunde åka tidsmaskin tillbaka till 1921 och få ett annat beslut.

Budalv - Ej medlem längre2008-04-12 14:17
Antal inlägg: 2199

OM man nu måste ha sex står det en väl fritt att välja om man vill gå efter personlighet eller utseende.

MEN. Alla har inte och vill inte ha sex eller partners. Det kan säkert kännas kränkande för de som inte är ett dugg intresserade av sex att det mesta kring utseende är inriktat på sex och relationer.
Tänk på de som inte är könsmogna, är allvarligt sjuka eller av någon anledning känner att de är för gamla för ett skjut.

Det anses inte helt rumsrent att prata om perfekta skallformar och intelligens i samband med utseende och inte heller gå in djupare i de olika rasernas skillnader. Den som gör såna uttalanden i media blir genast en Mengele och socialdarwinist.

Däremot verkar det helt ok att lägga in sexuella värderingar. Det är klart att människor måste få göra det. Men hela tiden? Kolla in amerikanernas kommentarer på youtube!
Till vilket klipp som helst flödar de sexuella kommentarerna, spelar ingen roll vad det hadlar om och vem som är i videon. Alla bedöms om de är påsättbara eller ej. Ricky Lake-mentalitet.

oeronbarn - Ej medlem längre2008-04-12 14:32
Antal inlägg: 2288

jag förstår inte riktigt jämförelsen. om jag kommenterar huruvida jag tycker du är sexig, hur opassande det än må vara, så är det ett subjektivt yttrande som enbart reflekterar mina känslor gentemot dig. om jag däremot mäter din skallform och på grundval av det, utan förankring i (seriös) vetenskaplig teori, slår fast att du är mindre intelligent är det helt andra bullar.

Cosette2008-04-12 14:49
Antal inlägg: 104

feronomer... eller vad gör djur?
status
pengar
makt (inkluderat sexuell makt, att vara "objektivt snygg" i sitt samhälle)

"rätt grupp" i förhållande till dig själv

Budalv: som mina 70+ vänner skulle skratta, inte ha sex för att man är gammal.. varför tror du att de dejtar på nätet?? hålla handen??

Budalv - Ej medlem längre2008-04-12 15:00

oeronbarn:

Det beror helt på tillfälle. Om jag får Nobelpriset i kemi och min video när jag tar emot priset hamnar på youtube och du då oombedd skriver kommentaren*:

"yeah, thats one sexy mother, I'd do her anyday" för att ta ett lindrigt exempel med tanke på betapets regler...

Ja då är det faktiskt förnedrande mot min intelligens. Mer förnedrande än om du hade skrivit "Ja ser man på, inte oväntat med den skallformen"

En alltför sexifierad kultur riskerar att bli intelligensfientlig. Och då menar jag inte att folk har mycket sex hemma utan att det är det allmäna samtalsämnet, framförallt i media.

* inte för att jag tror att just du kommenterar på detta sätt, men många andra gör det.

Budalv - Ej medlem längre2008-04-12 15:04

Cosette:

"Budalv: som mina 70+ vänner skulle skratta, inte ha sex för att man är gammal.. varför tror du att de dejtar på nätet?? hålla handen?? "

Det där skrev DU inte jag. Jag har skrivit exakt som följer:

"Tänk på de som inte är könsmogna, är allvarligt sjuka ELLER AV NÅGON ANLEDNING KÄNNER ATT DE ÄR för gamla för ett skjut."

Förstår du skillnaden? Att man känner sig för gammal av någon anledning, vilket det finns många som gör, bland mina vänner. En del av de som känner sig för gamla är under 30.

Cosette2008-04-12 15:20

nej både bimbo och alldeles för ung...

Budalv - Ej medlem längre2008-04-12 15:20

Hehe, vem är för ung för vad?

spfynxen2008-04-12 15:23
Antal inlägg: 54

Snackar vi utseende såsom att alla är avklädda och har samma frisyr?
Eller snackar vi utseende då man har valt sin egen hårfärg, frisyr och klädstil? Detsamma är när man ser en människa "live" utstrålning, sättet att föra sig på, glimt i ögat o.s.v.
För mig gör detta hela personen.

Jag kan tycka att en skådis är snygg, självklart går jag då endast på hans yttre.. Men när jag väljer partner. Då handlar det inte bara om utseendet utan även person och personlighet.

Nu snackar vi kanske inte bara utseende längre ,o).

Cosette2008-04-12 15:23

*ler under lugg*

Budalv - Ej medlem längre2008-04-12 15:24

Cosette:

"Come here and I'll spank you"

Nä, skojja bara ;)

oeronbarn - Ej medlem längre2008-04-12 15:29
Antal inlägg: 2288

tror du inte att priset i sig skulle innnebära tillräckligt mycket intellektuell acceptans för att kunna bortse från vad Darin, 14 gör och säger på sin lunchrast?

håller dock med om att översexualiseringen av samhället inte är av godo, kanske inte främst för att den hotar vår intelligens utan för att den skapar känslor av otillräcklighet och utanförskap hos många, alldeles i onödan.

Budalv - Ej medlem längre2008-04-12 15:29

spfynxen:

"Eller snackar vi utseende då man har valt sin egen hårfärg, frisyr och klädstil? Detsamma är när man ser en människa "live" utstrålning, sättet att föra sig på, glimt i ögat o.s.v.
För mig gör detta hela personen."

Väldigt bra skrivet.

Jag kan också tänka mig att många personer väljer utseende, kläder och får sin utstrålning av andra drivkrafter än partnersökande. Ett sådant utseende du beskriver kan väl vara sprunget ur en kärlek för en viss musikstil. Om det sedan kan attrahera andra sexuellt, låt gå.
(Bara man slipper höra om det på stan)

Sagolika2008-04-12 15:54
Antal inlägg: 124

"Utsidan ger insidan en chans" sägs det. Och till viss del tror jag det stämmer. Hur det än är så kollar man ju trots allt på utsidan först och därefter gör man faktiskt ett val huruvida man vill lära känna personens insida. Sen hur viktig utsidan är, är ju svårt att bedöma..

Budalv - Ej medlem längre2008-04-12 16:00

oeronbarn: Jo det tror jag absolut. Så länge jag bara umgås med mina nya Nobelprispolare lär jag slippa såna som Darin 14.

Okej, ett rätt knäppt exempel egentligen. Min poäng skulle vara att det är konstigt att det är tillåtet att kommentera i grova, kränkande sexuella ordalag om personers utseende, medan rasistiska kommentarer rensas bort.

WordTour2008 - Ej medlem längre2008-04-12 16:04
Antal inlägg: 1279

Det enda som är viktigt för mig är att Budalv är en riktig snygging. Snyggast på Beta förmodligen. ;-)

vita_syrener - Ej medlem längre2008-04-12 16:06
Antal inlägg: 22144

Du e hopplös;)

WordTour2008 - Ej medlem längre2008-04-12 16:08

Hehe, ja, vad fan! Alla är ju så snygga här!! ;-)

Budalv - Ej medlem längre2008-04-12 16:11

Jadu WordTour: Huvudsaken du inte kopplar ihop det med sex. Det vore som att be Audrey Hepburn visa melonerna.
Tycker du inte att jag är ganska putslustig också, nu när vi ändå är igång?

WordTour2008 - Ej medlem längre2008-04-12 16:14

Nej nej, inget sex inte. Gud förbjude!
Jao, du är lite lustig faktiskt. *fniss*

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?