Spelrum
Giraffen | 39 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 4 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 23 |
Inloggade | 66 |
Mobilspel
Pågående | 19 542 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-04-13 00:03 | |
![]() | Sköljmedel förstör vissa material som goretex är sant. Barn overaller typ Reimatec får absolut inte tvättas med sköljmedel har jag hört. Men vissa andra tyger som vanliga bomull borde väl sköljmedlet skona fibrerna från att brytas sönder. Det mjukar liksom upp dem. Frottéhandukar som inte tvättats med sköljmedel är ju fan som sandpapper. Sen hart ju sköljmedel en antistatisk effekt. Man behöver ju inte ha parfymerat sköljmedel. Jag föredrar själv milt parfymerad. | |
MissT | 2008-04-13 01:05 | |
![]() | Några små tips: Det finns eteriska doftoljor att köpa välj en doft du gillar, häll några droppar på en bit tyg och släng med det i tumlaren så doftar det toppen. Vissa hälsokostaffärer har speciella doftpåsar (ser ut som små vetevärmare) som man lägger med i tumlaren. Annars finns ju som sagt dom där "våtservetterna" med doft som man stoppar med tvätten i torktumlaren. | |
svinto_delux | 2008-04-13 01:17 | |
![]() | Ni som klagar på stelhet utan sköljmedel, vad är det för material i kläderna, och hur torkar ni dem? Själv brukar jag torktumla handdukar i frotté och en del bomullsplagg för att de ska bli mjuka och trevliga, fast med tröjor av låg kvalitet har en tendens att tappa formen (däremot bomullsstrumpor och tröjor av hög kvalitet brukar få perfekt form i tumlaren, bara att sträcka lite i dem när man viker tvätten). Ylleplagg blir ju väldigt trevliga och inte stela alls när man ligg/hängtorkar dem. | |
mamman - Ej medlem längre | 2008-04-14 21:38 | |
![]() | Håller helt klart med kolbxbo | |