Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 671

Forumkategorier

Användare Inlägg  
hungerstrejk2008-04-18 01:39
Antal inlägg: 524

När man jobbat kvällskift en hel vecka är det inte jätteäckligt att ta sig några iskalla öl om man säger så... Aaaaah fredag imorgon!!! :)

Utan Pardon - Ej medlem längre2008-04-18 05:35
Antal inlägg: 86

Synd att det är dyrt, annars hade man supit varje dag.

Ballerina2008-04-18 09:58
Antal inlägg: 1726

hunger

Nej det är gött när man har haft en jobbig vecka. Jag har vissa veckor då jag jobbar varje dag, då blir det till att supa på söndagen :P

skrankan2008-04-18 10:15
Antal inlägg: 16

Jag har inte druckit alkohol på väldigt länge. Dels för att jag jobbar hela veckor och tar hand om våra 4 barn och dels för att jag helt enkelt inte tycker att det smakar gott längre. Var ute på djupt vatten när jag var yngre med att dricka själv varje kväll efter jobbet vare sig det var helg eller inte. Så om jag dricker är det väldigt måttliga mängder. Jag är en sådan person som blir väldigt glad och "älskar" alla.

mimmipigg12008-04-18 10:20
Antal inlägg: 370

Alkohol gör folk dumma och dryga! Tycker man inte det är man oftast fUll och dum och dryg själv!
Nä men skämt åsido. Dricker själv istort sett aldrig längre. Allt för många fester jag varit på eller haft själv har spårat ur mot början av morgonen. Folk kräks, bekänner ALLA sina synder, klänger och kladdar mm mm. Visst, om dom kunde stå för vad dom gjort dagen efter, då kanske jag klarat det, men det är det ju ingen som gör! Nä fy fan, bättre att satsa på att våga ha roligt utan sprit och ha kvar sin självaktning dagen efter!

y not2008-04-18 10:45
Antal inlägg: 9014

Jo precis. Jag funderar lite på hur de tänker sm tycker det är så bra att spriten lossar spänningarna så man vågar prata på djupet, men sen inte står för det de har sagt, samt att den ändå mest varit kontaktlös fyllesentimentalitet.
Jag har också mer och mer börjat förstå de som tyckte jag var otrevligt kladdig när jag var ung och berusad och fyllekåt. Nu är ofta rollerna det omvända och jag tänder inte det minsta på klängiga fulla tanter hur attraktiva de än må vara.

Sen har jag varit med flera gånger när folk tvekar att åka med mig hem från en fest om jag har dansat och släppt loss. Och jag har definitivt inte drucket ens en mun alkohol, det är snart tretton år sedan sist.

Miss_jk2008-04-18 10:52
Antal inlägg: 8941

"Jo precis. Jag funderar lite på hur de tänker sm tycker det är så bra att spriten lossar spänningarna så man vågar prata på djupet, men sen inte står för det de har sagt, samt att den ändå mest varit kontaktlös fyllesentimentalitet."

Jag kan bara svara för mig själv, men jag tycker också att det blir betydligt lättare att prata med lite alkohol innanför västen. Men på er låter det ju som att bara för att man dricker så måste man tydligen dricka en jävla mängd. För mig räcker det med två tre öl för att det ska ge den effekten, och SÅ dragen blir jag inte av det så att jag ska börja svamla dynga, få minnesluckor, ångest, bli kladdig, fyllekåt och sentimental.

y not2008-04-18 11:16

nä miss jk, om du läste mitt första inlägg så skriver jag att jag tycker kontakten försvinner redan vid en lätt berusning. Och visst det blir lättare att prata med lite alkohol.
Är det bra? Vad är det som gör att det är svårare att prata utan alkohol? Är det något dåligt?

Miss_jk2008-04-18 11:26

I mitt fall är det pga att jag är blyg. Vet inte om man kan kalla det dåligt, men jag själv har ju betydligt roligare om jag också kan vara med och prata och diskutera. Som jag sa, jag behöver inte (och vill inte heller) supa mig stenfull för att jag ska "våga" prata, men det underlättar helt klart med ett par öl.

y not2008-04-18 11:40

Jo du är blyg, - blyghet löses med alkohol.
Borde du inte alltid dricka då eftersom blygheten är ett hinder och lösningen heter alkohol?

Miss_jk2008-04-18 11:46

Nästan lite 5-åringsvarning på det påståendet/frågan. Det är inte ett så stort hinder så att jag skulle förstöra mitt liv och bli alkoholist för det, men är det fest och jag vet att jag kan ha något roligare med alkohol, så dricker jag.

y not2008-04-18 12:45

skall jag kontra med att det nästan är lite alkoholistvarning på det påståendet då? Eller är du beredd på att argumentera? eller för den del låta bli, detta är ändå bara snack?

Vad jag åsyftar är att de spärrarna vi har mot att öppna oss fyller en funktion. Det är ett skydd ett försvar. Sen kan man alltid diskutera om det är ett sunt försvar eller ej. I normalfallet vill jag påstå att det är det med smärre begränsningar. I de fall de helt inte är det och det hämmar personen så finns det en orsak att titta på. Vad är det som hindrar mig?
Att lösa sådana motstånd med alkohol anser jag är direkt skadligt, dels för slkisvarningen givetvis, men även utan den att man öppnar upp spärrar på ett sätt man i längden inte mår bra av.

Sen den vanliga rödvinskonversationen tror jag iofs inte är skadlig, bara pladdrig då det ju faktiskt inte är några djup den går in på snarare än mer yta. Och trivs man med det är det inget att invända mot mer än att de borden inte roar mig.

Tobbelille2008-04-18 12:54
Antal inlägg: 496

jag har aldrig smakat alkohol ska testa första gången idag :P

Jollz2008-04-18 13:09
Antal inlägg: 673

Y Not skrev
"Jo du är blyg, - blyghet löses med alkohol.
Borde du inte alltid dricka då eftersom blygheten är ett hinder och lösningen heter alkohol?"

Någonting säger mig att det gömmer sig ett argumentationsfel där någonstans. Är inte speciellt, eller snarare inte alls, i ämnet, vilket du uppenbarligen är(läser din inlägg med respekt Y Not) Så rätta mig om jag har fel. :)

Jollz2008-04-18 13:10
Antal inlägg: 673

speciellt insatt*

Ronny2008-04-18 13:14
Antal inlägg: 518

alkohol är antagligen den värsta och sämsta drogen..

Join4t2008-04-18 20:10
Antal inlägg: 3

Jag tycker personligen att det är ok att folk dricker förutom de som blir vålsamma. Problemet är att många av de som blir vålsamma återfinns bland de som dricker mest =/

I stort är det lika fel att klanka ner på de som inte dricker som det är att fördömma de som dricker för att man är "perfekt själv" och aldrig dricker... alkohol kan förgylla en kväll med rätt vänner och stämmning, om man gillar att festa med alkohol!

När jag dricker så gör jag det nästan alltid hemma eller hos vänner för att slippa de som blir "idioter" av alkohol. När jag väl går ut för att se ett band eller liknande brukar jag numera dricka måttligt eller inte alls för att inte bli dryg mot okända människor =p

alfina2008-04-18 20:47
Antal inlägg: 60

Ikväll satt jag på altan vid vår stuga, tog en öl och en whiskey, det smakade väldigt bra, det tillsammans med vackert väder, fågelsång och fredagkväll, helt ok! Visst hade jag säkert njutit av kvällen lika mycket utan öl och whiskey, men det smakade gott!

Men jag har haft alkoholism nära mig och vet hur illa det kan vara, det är en svår fråga, vad är lagom, vad är för mycket? Vem avgör när det blir för mycket, var går gränsen?
Fulla personer som förstör, gör illa andra och sig själva, de dricker förmodligen för mycket, men var går gränsen?

MatsJoel2008-04-18 21:05
Antal inlägg: 686

Man behöver inte dricka för att ha roligt, men människor som dricker ibland är roligare även när de är nyktra än vad helnykterister är.

Bergarn12008-04-18 22:15
Antal inlägg: 726

y not: Du kan inte påstå att någon är alkoholist för att denne tycker om att dricka alkohol när de går på fest, pga att det är roligare.
Man är inte nymfoman för att man väljer att ha sex istället för att dra en handtrall, pga att det är skönare.
Har du sex med din kompis syster, dennes mamma och därefter mammans väninna så ligger du i riskzonen :-P

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?