Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
36
Inloggade67
Mobilspel
Pågående19 350

Forumkategorier

Användare Inlägg  
oceano - Ej medlem längre2008-04-18 13:09
Antal inlägg: 1563

Nopp nu ska jag gå ut å sätta mig i solen. Och har jag riktig tur så kanske det kommer fram nån liten söt unge å vill prata med mig. Tycker det är så intressant och höra hur de tänker. Och har jag ännu mera tur så kanske de kommer så nära att jag kan känna deras doft. För finns det nåt som luktar så rent å ljuvligt som bäbisar??;-)

zimba - Ej medlem längre2008-04-18 13:11
Antal inlägg: 2256

Guldlock, du verkar till att älska hundar. Tycker du inte de är smutsiga? De slickar sig där bak..

Miss_jk2008-04-18 13:12
Antal inlägg: 8941

Haha, och hundar luktar väl ändå mer illa än vad små bebisar gör?

Guldlock88 - Ej medlem längre2008-04-18 13:12
Antal inlägg: 103

zimba må hända men de är inte alls samma sak, de är de ända jag kan säga.

Guldlock88 - Ej medlem längre2008-04-18 13:14

miss_jk där är ju också en fråga om smak jag tycker att min hund luktar godast i världen speciellt uppe på huvet, henneds andedräkt är ju nått annat. men grejen är ju de att jag accepterar hundrädda människor och ha min hund under strikt hundägaransvar.

Ulice - Spelvärd/Forumvärd2008-04-18 13:14
Antal inlägg: 3488

Ojojoj! Det måste vara oerhört jobbigt att bära på så mycket aversioner och äckel inför både det ena och det andra. Jag skulle tycka att det vore extremt jobbigt att gå omkring och känna så inför saker som man ändå månste konfrontera med jämna mellanrum.

Om du tycker att dina "nojjor" är jobbiga och att de begränsar dig i ditt liv, så tycker jag nog att du bör överväga att söka hjälp av något slag. Men tycker du inte att det här besvärar dig det allra minsta utan trivs som det är så kan du förstås helt ignorera mitt råd. :-)

Ulice - Spelvärd/Forumvärd2008-04-18 13:16

Miss_jk: inlägget raderat

Miss_jk2008-04-18 13:17
Antal inlägg: 8941

Tack! =)

Guldlock88 - Ej medlem längre2008-04-18 13:18

Ulice de är ju de att jag inte stör mig på mina nojor. Men jag stör mig på att inte bli respekterad för mina nojor allt detta att folk tror att man är e psykopat bara för man inte trivs med barn, alla som känne rmig kan intyga att jag aldrig har skadat ett barn men att jag hatar dem.

Miraculous2008-04-18 13:18
Antal inlägg: 73

Oceano: du är en pärla.
Har inga barn själv, men det är ju underbara. Och det finns mycket att lära av barn, för de ser och upplever världen på ett helt annat sätt och har funderingar som får en själv att tänka efter. Det finns så många barn som far illa idag, så vi ska vara rädda om dem.

zimba - Ej medlem längre2008-04-18 13:20

Jag respekterar att du inte gillar barn, det är okej att inte göra det. Men du kan ändå inte riktigt jämföra hund och barn. En hund kan man ha under strikt uppsikt eftersom de har koppel. Ett barn kopplar man inte.. Du kan heller inte undvika dem helt eftersom barn finns överallt i samhället och därför tycker jag nog också att du bör ta reda på varför du känner sån avsky.

barbi2008-04-18 13:22
Antal inlägg: 1924

men lilla guld bara för du inte gillar barn så behöver du inte kalla dom äckliga feta fula osv!! de är ju barnsligt o hålla på så! småbarn som inte ens kan försvara sig

zimba - Ej medlem längre2008-04-18 13:23

Miraculous, Håller med. De smartaste kommentarerna kommer från de små medan de fortfarande är oförstörda av samhället!

Jollz2008-04-18 13:23
Antal inlägg: 673

Jag hoppas att när du säger att du hatar barn, så säger du det på samma vis som man tex skulle säga att man hatar blodpudding.

Guldlock88 - Ej medlem längre2008-04-18 13:25

zimba jag ha i princip alldrig min hund i koppel däremot har jag en lydnad på henne som gör att hon inte springer fram till andra fast hon är galen i människor och barn (raka motsattsen till matte). Förr i tiden hade man barn i koppel (sele) min lärare berättade en gång att deras mamma knöt upp dem utanför affären när hon skulle in o handla. DE hade ju varit jättebra om de varit så idag specielt om man inte har någon uppfostran på sin unge.

Guldlock88 - Ej medlem längre2008-04-18 13:27

men barbi jag ska ju försöka förklara vad jag känner och då måste jag ju göra de också.

Ulice - Spelvärd/Forumvärd2008-04-18 13:27

Guldlock:
Nej, men att du blir så upprörd att du knappt kan tala normalt är väl inte så värst trevligt ändå, vare sig för dig eller andra? Att bli av med sina nojjor handlar ju inte om att man helt måste omvärdera sitt liv utan att man lär sig hantera det man tycker är obehagligt så att man kan fungera normalt.

Man är absolut inte psykopat för att man inte trivs med barn. Men om jag skulle bli så upprörd av något att jag känner regelrätt hat gentemot det så skulle jag nog faktiskt vilja göra nåt åt det.

Vare sig du vill eller inte så kommer det ju att finnas barn runt omkring dig, liksom. Vore det inte lättare att hantera vardagen om du slapp uppröras så hemskt om ett barn kommer lite för nära? Det betyder inte att du måste älska barnet och vilja ta upp det i knät och gulla med det, utan att du bara slipper må dåligt över att det är i närheten. Förstår du hur jag tänker? :-)

-JK-2008-04-18 13:30
Antal inlägg: 409

Jag tycker att alla hundägare ska bära el-halsband när de är ute och rastar sina små telningar så att såna som jag - som inte gillar hundar - kan trycka på min remotekontroll när jag tycker hunden kommer för nära. Det borde lära husse/matte lite vett.

Guldlock88 - Ej medlem längre2008-04-18 13:30

jo jag förstår hur du tänker Ulice men jag känner mig själv bäst och tror inte på fem öre på psykologer. Jag har redan gjort 3 stycken galna och kört över dem totalt. Det går inte att ändra de jag känner och jag stör mig inte på att hata barn. Dessutom tror jag att problemet kan lösas om föräldrar är lite hårdare i sin uppfostran.

barbi2008-04-18 13:31
Antal inlägg: 1924

meeen gud guldlock... går ja för långt om ja frågar dig om din mamma gillar barn? eller har du växt upp me att höra att barn är äckliga *vart nyfiken nu*

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?