Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade22
Mobilspel
Pågående19 706

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Kumicho2008-04-23 20:16
Antal inlägg: 91

Kör mexikanskt motiv, suger skulls är sjukt snygga :P

mamman - Ej medlem längre2008-04-23 20:22
Antal inlägg: 6379

Vill bara varna lite för att åka utomlands och tatuera sig, eller att "passa på" om man är utomlands på semester. Jag säger inte att det alltid är farligt, men om man har otur kan man bli jättesjuk.

Tittar emellanåt på Miami ink och gillar att dom är så duktiga på att rita och allt vad dom gör. Jag har tidigare skrivit i forumet här att jag vill ha en tatuering, men vet inte riktigt hur stor den ska vara eller det exakta utseendet.
Jag vill ha tre hjärtan o tre olika storlekar och den mittersta ska vara halvt, men inte ha gått sönder. Det ska alltså bara vara en bit borta ur det....
Har funderat på tre lite snirkliga lite på "halv-led" nedför vaden eller tre små i klunga ovanför troskanten.... men vet inte riktigt...

Nava2008-04-23 20:40
Antal inlägg: 3

Jag har båda mina armar täckta o mage o bröst oxå. Mitt råd är att inte bara gå efter priset. Min erfarenhet är 1000-1500 i timmen. Kolla så studion är fräsch. Bra om man kan se in där de tatuerar från disken. Då finns inga snuskigheter att döljas.

Tinna2008-04-23 22:11
Antal inlägg: 20250

Åh, sugen på att tatuera mig igen nu ju :)

virre1382008-04-24 01:12
Antal inlägg: 87

Det heter ju förstås tatuering och inte tatto, oavsett om man gör en svennig tribal i svanken som skriker byhåla.

piggelin882008-04-24 01:39
Antal inlägg: 675

jag har ett tips! tatuera dig inte. din arm är säkert mycket finare utan.

flätan2008-04-24 02:31
Antal inlägg: 220

Grymming
Att ge tatueraren fria händer kan bli bra men under uppsikt allra helst om det inte är någon du känner o litar på, gör som du sa dra ut bilder o förklara lite vad det är du vill ha med, tatuerare är ganska fantasifulla o det kan nog bli något bra av det men be att få det ritat på ett papper åtminstonde på ett ungefär hur tanken är. Själv tatuerade jag mej för sex år sen och när jag åkte dit så var jag helt bestämd i att jag skulle ha ett band runt överarmen med fjädrar i men han avrådde mej o sa att det blir inte snyggt när man blir äldre o hänget under armarna kommer, jag var äldre o hade redan lite häng o var väl detta han såg :) , visste att just detta med fjädrar ville jag ha men kunde inte bestämma mej för något så han frågade mej om han fick göra tatueringen på fri hand och det fick han så när han började hade jag inte den blekaste vad det skulle bli för något men blev o är verkligen nöjd, han känner min dotter väl ( annars hade han inte fått gjort det utan att rita ner tanken på papper) så visste ju även lite om mej o hur mycket mina tre barn betyder för mej, så det blev en tatuering som symboliserar just barnen, ett hjärta med två fjädrar i och med lite pärlor o ovanför detta så kom det till tre fåglar som symboliserar flytten, ja allt finns med o i färg är den, rött o flera nyanser grönt o så lite gult, är så nöjd

E Solu - Ej medlem längre2008-04-24 02:34
Antal inlägg: 4715

Fria händer ja, då ska det vara någon man litar på. Helst vill man ju inte råka se ut så här: www.theginblog.com/2...to os-ever/

andraideal - Spelvärd/Forumvärd2008-04-24 07:53
Antal inlägg: 3298

Bra är om du har någon som kan rita och skissa på idéerna du har och att du får titta på det och fundera innan du hoppar upp i tatueringsstolen. Jag har haft lite tankar på hur jag skulle vilja att min tatuering skulle se ut och la fram dessa för en vän som är väldigt duktig, och han fick till det direkt, så då var det bara boka tatueringstid.
Pris är inte det viktigaste. Några tusen för ett livstidskonstverk är inte så mycket pengar att tala om. Gå efter rykte och kvalitet ist. :-)

Sen håller jag med om helosan. Använde det sist, och det var hemskt vilken klåda jag fick. Första gången köpte jag en speciell tatueringskräm hos min tatuerare och det var suveränt bra.

Glöm inte att visa bild sen när du är klar :-D

Johanna73 - Ej medlem längre2008-04-24 08:11
Antal inlägg: 614

Stonehuggery: Inget fel på kinatecken ju :)
Alla kanske inte tar det i brist på fantasi, inte jag o sambon i alla fall. Vi har båda tatuerat in tecknet för kärlek, genomtänkt helt klart :-)

Jag ska göra en till snart, tre stjärnor antingen på magen, liksom nedåt ljumsken om ni förstår? Eller på ena skuldran, var blir det snyggast tror ni? Okej nu när magen är fin, men vid 60 bast så hänger nog magen lite mer, kanske bara en stjärna som syns då hehe..

Zmul2008-04-24 08:20
Antal inlägg: 198

swahili bob dom är bra..Det kostar men eftersom du ska ha den för alltid så kan det vara värt det..

Ballerina2008-04-24 08:31
Antal inlägg: 1726

Min kille gjorde en fet drake på överarmen i Kuala Lumpur. Tom. min pappa diggar den. Men han som tatuerade var ruggigt flöddrad, jag var lite rädd ett tag där. =) men 1600 för 5timmar

www.resdagboken.se/D...yI d=167306

Ballerina2008-04-24 08:33

ehh det där gick ju inte. Kom ju till alla mina bilder på resdagboken hihi. Men bilden på tatueringen är på sida 5 :P

winterdreams2008-04-24 08:36
Antal inlägg: 61

ja gillar japanska körsbärsblommor,gjorde hela armen o e supernöjd:P satt i 2.5timme betala 2000:- tyckte ja va rätt kurs... o noga va han me hygien,bytte handskar 7-8ggr,hade 4olika nålar läkte ihop fint me jukon:P nu vill ja göra mer japanska motiv...så suuugen.... fan d e beroende framkallande hehe

BiNo8 - Ej medlem längre2008-04-24 08:59
Antal inlägg: 3473

personligen tycker jag att när det gäller tatueringar ska man ha någonting som symboliserar sig själv. Inte massa "kladd" som vissa har:)

vad det kostar beror på storelk och/eller tid.

Jag har en liten skorpion på skuldran, men ska boka tid längre fram för att tatuera en elefant. Älskar nämligen elefanter och är fostermor till en elefant tjej i Kenya:)

kokills2008-04-24 09:56
Antal inlägg: 67

yourmeatismine.com/p...s_ home.htm
Här finns det galet läckra gaddningar...inte så vanliga heller.

Amöban2008-04-24 10:04
Antal inlägg: 116

Tatueringar behöver inte ha nån djup betydelse. Det är okej att göra ett motiv bara för att man tycker det är snyggt. Jag har en drake på överarmen och den symboliserar ingenting - den bara sitter där och är snygg. :)

Ballerina2008-04-24 10:28

Bino

jag har en skorpion på höftbenet och jag kommer aldrig att ångra den, den är en sympol för hela mig och min skyddsängel. Skulle vilja göra en till, men jag vet inte vad så det kommer nog att dröja =)

Grymming2008-04-24 14:48
Antal inlägg: 2666

har fått massa goa tips och funderingar! Ser verkligen fram emot min gaddning i höst. Ni kan få se resultatet sen! ;)

KanInteStava2008-04-24 15:10
Antal inlägg: 40

Tack Amöban. Är oheligt trött på detta tjafs om att tatueringar ska vara så förbannat personliga och verkligen "betyda" något. Miami Ink är värsta exemplet på detta hyckleri: "Jag saknar min kusins döda sambo så mycket att jag tatuerar in en dödskalle på skinkan".

Tatuera vad du vill, bekymra dig inte om nån mening eller betydelse bakom vad du väljer. Det enda som spelar roll är att det i dina ögon ser bra ut.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?