Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 261 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-24 15:27 | |
![]() | Ordet homosexuell finns väl inte på persiska, så när man ska översätta brukar de översätta det till något annat. Jag vet inte vad, men kan tänka mig att man översätter det med något nedsättande, liksom man tidigare gjort även i västvärlden. När man som president får frågan "hur många otuktsmän finns det i Iran?", ja vad ska man svara då? 0 antagligen. Inte så märkvärdigt. Men nu är jag bara ute och spankulerar på tunn glass. | |
| MissT | 2008-04-24 21:01 | |
![]() | Kul att vi fick igång en debatt, känns som de flesta här inne är ganska eniga.... | |
| Jumanjia | 2008-04-24 21:07 | |
![]() | Det är juh tyvärr så att jag läste i metro idag om två killar som blev nerslgna för att den ena killen la armen om sin pojkvän.. det är hemst att det ska behöva vara så, jag vet juh själv några ggr då jag liksom inte vågat visa min kärlek öppen pga trångsynthet. Men precis som du skrev, många vågar visa mera öppet vilka som dom är... Det är mer accepterat i dagens samhälle att vara homo. Men jag längtar tills den dagen då vi som är gay inte behöver "komma ut" utan det är fullkompligt normalt att komma hem och säga. mamma jag har flickvän. inte att man måste ta hela proceduren - Mamma jag har nått jag måste säga, du jag hoppas du älskar mig ändå... Men mamma jag är gay,homo.bi,bög... | |
| Analgetikum | 2008-04-24 21:24 | |
![]() | Jag saknar Kronprinsens inlägg. Tror att mängden fjollig program i TV kan påverka också. Det verkar ju vara roligt med alla kläder osv. | |
| mimmipigg1 | 2008-04-24 21:40 | |
![]() | Håller med dig så mycket Jumanjia. tänk vad skönt när folk kan bli glada för andras skull när de hittat någon att älska. Och att någon älskar dem tillbaka. Jag kommer att vara lika glad oavsett vilket kön det blir på min sons första riktiga kärlek! Det är inte alla förunnat att någonsin hitta den sanna kärleken, hur kan man ens överväga att missunna någon som är betydelsefull för en, att älska? | |
| MissT | 2008-04-24 21:50 | |
![]() | Analgetikum, kan du förklara närmare? Fattar ingenting av ditt inlägg? Tror du man blir homo eller bi pga att man tittar på fjolliga TV program? | |
| Ärtan Pärtan | 2008-04-25 02:56 | |
![]() | Jumanjia! Jag hoppas verkligen att mina barn vet/kommer att veta att om de är gay så vill jag att de ska känna att de är lika normalt att komma hem och säga att de har en partner av samma kön som om de vore av motsatt kön. Om de skulle tycka att det var svårt att berätta nått sånt för mig så har jag verkligen misslyckats som förälder. Det spelar verkligen ingen roll, det enda som skulle oroa mig är att de skulle fara illa pga andras fördomar. Jag är positiv, tror det kommer bli ännu större skillnad om några år. Min son, som snart är 18 år, har bland annat haft lärare som har varit öppet homosexuella, har en kompis som har två mammor, och han tycker verkligen inte det är nått speciellt med det. Han är liksom uppvuxen med att en del blir ihop med nån av samma kön och det är helt normalt, vilket är stor skillnad mot hur det var när jag var liten. Jag tror inte ens jag visste vad homosexualitet var förrän jag var 12, mina föräldrar pratade aldrig om sånt och om ämnet någonsin togs upp så var det som om nått väldigt tabu diskuterades (jag är född på 70-talet). Självklart så tyckte jag som tonåring att det var lite udda att vara gay, fast jag vet nu att det inte är såklart, och så upplever jag inte alls att det är för min son och hans vänner. De är mkt mer öppna och fördomsfria. :) | |
| Bergarn1 | 2008-04-25 03:29 | |
![]() | Jumanjia: Har två kompisar som blev nedslagna av 8 nynasister, helt utan anledning (ja, dom va vit). Jag tror ofta att det handlar om att domhär testosteronstinta idioterna bara söker en anledning att slå nån. En avvikelse som rättfärdigar ett bråk, enligt deras synsätt. Tror i många fall att dom lika gärna kunde ha haft en mössa med fel ishokeylag. Därmed inte beror direkt på homosexualitet. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-04-25 03:56 | |
![]() | jag tror att de for de mesta ger sig pa någon "minoritet" eller "avvikande" (de är forvisso det själva). Sedan kan de nog forlåta sig själva for lite "missforstånd i ämbetet", d.v.s. om någon de trodde var bog inte var det, eller om en utlänning var svensk osv. Grundprincipen for dessa begåvade män (for de är de ju allihopa) är nog att den som sticker ut skall tryckas in. Kanske har jag fel, och i så fall ber jag alla nynazister om ursäkt. | |
| beaujolais - Ej medlem längre | 2008-04-25 08:25 | |
![]() | Jag tror att det helt enkelt bara blir som det blir (nån gen som blir fel? Missuppfatta mig rätt - det ÄR normalare med heterosexualitet och det är INTE fel på homosexuella, men...), men hellre från arv än miljö. Läste i Amelia om en pojke som redan från det han började klä sig själv ville gå i tjejkläder. Helst även kjol och klänning. Är han en potentiell homosexuell tro? Eller en transsexuell? NÄR känner man det själv? Redan som barn eller först när det börjar bli aktuellt med kärleksrelationer? | |
| Elmis | 2008-04-25 08:32 | |
![]() | Det är mer normalt att äta spaghetti med köttfärssås än beaujolais... | |
| barbi | 2008-04-25 15:36 | |
![]() | tack:=) vi förlovar oss runt 19:=)) | |
| Bergarn1 | 2008-04-25 15:54 | |
![]() | När man pratar om saker som påverkar något så komplext som ett beteende/läggning, så är det i princip omöjligt att bara någon mutation i en gen skulle vara det enda som påverkar. Man brukar sätta ut det på en skala från enbart herriditär till enbart omgivningsberoende. Där nästan inget kommer på den herriditära skalan och nästan inget kommer på omgivningen heller. Det är lika enkelt som att ärva en ögonfärg :-) | |
| Elmis | 2008-04-25 16:11 | |
![]() | Kl 19 har jag tvättid. | |
| WordTour2008 - Ej medlem längre | 2008-04-25 16:22 | |
![]() | Elmis är het. Dejta? | |
| Spirit - Ej medlem längre | 2008-04-25 17:35 | |
![]() | "Kl 19 har jag tvättid." "Elmis är het. Dejta?" hahaha =) | |
| dr indianJAN - Ej medlem längre | 2008-04-25 17:39 | |
![]() | Homosexuallitet är påhitt. | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-04-25 17:40 | |
![]() | Kan du utveckla det där lite dr indianJAN?? | |
| WordTour2008 - Ej medlem längre | 2008-04-25 18:08 | |
![]() | Indiandoktorn behöver en totempåle helt enkelt. *fnissa frust* | |