Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 35 |
Mobilspel
| Pågående | 18 882 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Luka Modric - Ej medlem längre | 2008-04-26 13:42 | |
![]() | Bästa senaste film som kan liknas med blockbusters är the bank job. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-04-26 13:51 | |
![]() | Har hur mycket som helst att rekommendera men nöjer mig med: Underground. Svart katt, vit katt. Zigenarnas tid. Alla i regi av mästaren själv: Emir Kusturica | |
| dondan | 2008-04-26 14:45 | |
![]() | Här råder brist på italienare... Cykeltjuven Vi som älskade varann så mycket Två kvinnor Fula skitiga och elaka Två De Sica och två Scola...sen kan man ju lägga till i princip allt av Fellini...Kusturicas lärofader... | |
| gnill | 2008-04-26 14:54 | |
![]() | Fler filmer från mig, försökt genre-indela dem lite efter eget huvud Bra och välgjorda (och trovärdiga på ett vardagligt sätt) filmer om relationer: Closer Look both ways Italienska för nybörjare (dansk film) Familjeliv (svensk film med Rolf Lassgård bl. a., ett helt annat 70-tal än tillsammans - mera mitt 70-tal här - och välspelat. mycket bra film) Absurda, härliga filmer: I huvudet på John Malcovich Eternal Sunshine of the Spotless Mind Bra filmer om viktiga ämnen, filmer som inte väljer den enklaste vägen: Woodsman (om pedofili) Paradise now (om självmordsbombare) Elephant (om Columbinemassakern) Festen (dansk film om övergrepp i familjen) Bra underhållning: Little miss sunshine Little Children Stranger than fiction Sliding Doors Otäcka/obehagliga och väldigt bra: The grizzly man Funny Games Fight club "Klassiker": Kieslowskis dekalogfilmer (tyckte inte om "färg-trikolor-filmerna") Veronicas dubbelliv Fellinis filmer, särskilt Casanova och Amarcord San Lorenzo natten (många av bröderna Tavianis filmer är fantastiska men denna är bäst) | |
| gnill | 2008-04-26 15:06 | |
![]() | kom på ett par till: Night on Earth Jim Jarmusch Orlando Sally Potter Arkitektens mage Peter Greenaway En Ängel vid mitt bord Jane Campion Min sköna tvättomat Stephen Frears Barton Fink Joel och Ethan Coen Kvinnor på gränsen till nervsammanbrott Pedro Almodóvar Och ja just det, den gamla filmen Brakfesten får man ju inte glömma! | |
| Palini | 2008-04-26 15:24 | |
![]() | Så det du letar efter är en svensk rulle utan action, pangpang, utomjordingar och bilar. Hmm... Har du sett "Fyra nyanser av brunt"? Jag är inte förtjust i svensk film, men det är en av de bästa svenska filmer jag har sett. | |
| dondan | 2008-04-26 15:34 | |
![]() | Men...gnill Blå filmen är ju fantastisk och den Röda väldigt bra...lite mera tveksam till den Vita...kan bero på den totala avsaknaden av Juliette Binoche... | |
| dondan | 2008-04-26 15:36 | |
![]() | ...men visst, Brakfesten är makalös... | |
| Nannie - Ej medlem längre | 2008-04-26 16:47 | |
![]() | Death at the funeral... Denna film är inte svensk, men det är den roligaste jag sett på länge. Klicka på trailer här: www.deathatafuneral-...mo vie.com/ | |
| skrankan | 2008-04-26 16:52 | |
![]() | Om du gillar lite pinsamma svenska filmer kan du kolla in "Stockholm Boogie" Ganska rolig o man kan känna igen sig i den. | |
| kermis | 2008-04-26 17:02 | |
![]() | Big Fish, Magnolia, Edward Scissorhands, Finding Neverland och Adaptation är mina favoriter... Om du ska ha nåt svenskt... Glasblåsarns barn | |
| gnill | 2008-04-26 17:29 | |
![]() | dondan: nää jag tyckte inte det. Jag saknade något väsentligt i både Blå och röda, som finns i dekalogfilmerna. Kan nog inte förklara riktigt vad. Hade de dekalog-filmerna och veronicas dubbelliv aldrig gjorts hade jag antagligen gillat trikoloren kan jag ana... allt är som bekant relativt. Och ja Brakfesten, det var för länge sen jag såg den sist, måste nog se den igen snart :) | |
| gnill | 2008-04-26 17:33 | |
![]() | ah kermis: hur kunde jag glömma adaptation. Och så kommer jag plötsligt ihåg Memento, en thriller som jag tyckte var dum medan jag såg den men som jag tyckte var skitbra efteråt! | |
| little-erik | 2008-04-26 18:24 | |
![]() | Se upp för dårarna passar nog trådskaparen | |
| Minta | 2008-04-26 18:30 | |
![]() | Big fish tyckte jag mycket om. Jag tyckte också att den Blå filmen var bra av Kieslowski. En utmärkt gestaltning av sorg och sorgereaktion. | |
| Minta | 2008-04-26 18:32 | |
![]() | Dekalogen såg jag för längesedan och tycket mycket om då. Visst var det en taxichaufför i ett avsnitt som dödade någon (eller dödades). Filmskaparen vill visa att det inte är lätt att döda någon. Den byggde väl på de tio budorden? | |
| mullfredrik | 2008-04-26 18:32 | |
![]() | American history x, the deer hunter | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-04-26 18:33 | |
![]() | Kieslowski är finfin. Dock tämligen besviken på Hanekes "Funny games". Har sett bägge versionerna, och även om det är väldigt välspelat så blev jag mest illa berörd. Big Fish är väldigt lätt att älska... :) | |
| WordTour2008 - Ej medlem längre | 2008-04-26 18:33 | |
![]() | Jag skulle vilja slå ett slag för Hasse Alfredsons väldigt starka film "Den enfaldige mördaren" med en magnifikt skådespelande Stellan Skarsgård i huvudrollen. | |
| Minta | 2008-04-26 18:35 | |
![]() | Är det ågon som sett Ange Lees senaste, kommer inte ihåg namnet. Den var på gränsen till porr och vet inte vad jag tycker egentligen, men den var ändå stark och fantastisk. En film som provocerar. | |