Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade65
Mobilspel
Pågående19 994

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Miss_jk2008-04-30 23:08
Antal inlägg: 8941

Kan bero på att kokain är olagligt i Sverige, vilket inte alkohol är. Bara en tanke...

le-lou2008-04-30 23:18
Antal inlägg: 17500

"Tar du en missbrukare i försvar blir du per automatik klassad som knarkliberal (som förmodligen också är langare). Intressant är att detta ofta kommer från personer som i nästa mening glatt deklarerar sin bakfylla eller hur otroligt fulla de var igår."

Å andra sidan.... tar man de inte i försvar, så blir man automasiskt klassad som empatilös och blir uppmanad att skämmas :)
Jag tycker det är en ganska stor grej ja, människan i fråga har själv propagerat EMOT knark och har pratat mycket och stort om att vara en bra förebild för ungdomar och speciellt för unga tjejer. Och som alltid, syns du i tv och framförallt i ungdomsprogram och liknande så självklart blir du synad, beundrad och härmad av många.
Det är aldrig bra med knark, och det är def jäkligt tragiskt att en person som hon har trillat dit på det.

le-lou2008-04-30 23:19

å hej vad jag stavar fint ser jag.

dondan2008-04-30 23:50
Antal inlägg: 72

Miss_jk

Lagligt ja...men knappast ofarligt.
Och inte är det väl så särdeles trovärdigt att säga sig vara antidroger och sedan i nästa andetag beskriva den senaste fyllan.
Särskilt eftersom alkohol ett betydligt större samhällsproblem än narkotika.
Vad jag ville säga var bara att ska vi komma till rätta med problemen måste vi vara beredda att diskutera frågan på ett öppet och sakligt vis. :)

dondan2008-04-30 23:52

le-lou

Jag tycker intre alls att dina bidrag till denna diskussion har varit varken empatifattiga eller skamliga...:)
Däremot vissa andra som jag citerade i mitt första, lite upprörda, inlägg.

Att propagera mot droger och sedan själv bruka anser jag också vara en enastående dubbelmoral.
Vad gäller hennes roll som förebild håller jag också i sak med dig. Däremot ser jag media som medskyldiga. Dessutom vet jag att narkotikapolisen älskar att haffa "kändisar". Feta rubriker ger
större anslag. Då tänker man inte på hur ungdomar eventuellt påverkas inte...

Oroa dig inte för stavningen...det börjar bli sent där på andra sidan Atlanten...:)

E Solu - Ej medlem längre2008-05-01 01:46
Antal inlägg: 4715

Det är naivt att tro att diskrepansen mellan vad riksdagsledamöterna klubbar igenom på sina powernaps till lagstiftarseminarier och vad vetenskapliga studier visar om substansers farlighet är större än inversen till denna menings lixindex.

veggie_d2008-05-01 01:59
Antal inlägg: 1187

I dagens Metro uttalade sig någon snut med orden "De har ett attraktionsvärde och med det följer ett ansvar. Folk tar efter deras sätt att leva. Därför kommer vi att reagera ännu starkare om personen är känd."

Jag höll på att bli vansinnig när jag läste det. Vad hände med likhet inför lagen?

E Solu - Ej medlem längre2008-05-01 02:04
Antal inlägg: 4715

Likhet inför lagen gäller förstås inte "Offentliga Personer". Det borde du väl ha förstått?

dondan2008-05-01 02:12

...och fortfarande har vi inte sett skymten av en definition av begreppet...

le-lou2008-05-01 02:18

tror ändå att de som dömer henne värst och mest, är hennes egen krets = det fina folket som gör samma sak som hon, fast inte outat det.

Att göra det är en sak, men att åka fast för det är en helt annan.

dondan2008-05-01 02:34

Kanske, men som fd medlem av det "fina" folket vill jag bestämt hävda att tvärtemot gängse uppfattning är vänskap och lojalitet lika äkta där som i "vanliga" kretsar.

Fånmåne - Ej medlem längre2008-05-01 07:44
Antal inlägg: 1035

"Jag kan dock inte annat än vara lite besviken på att en som tagit sitt nick från en Sundström låt visar så lite förståelse för att jag reagerar på raljerandet och den nästan hatiskt föraktfulla tonen inför en annan människas elände."

Jag förstår dig, varför du försvarar henne, och andra missbrukare. Men lagning? Nje, där går en gräns. Eller nä, det gör den inte, även langare är människor som någon gång i livet hamnat snett, däremot känner jag mer förakt för de som dealar åt folk, än de som enbart använder droger för eget bruk. Förakt mot de som livnär sig på andras olycka, men samtidigt känner jag med dem.

Sen att jag kanske blev lite väl hård i mina anföranden, är en annan sak, som till viss del beror på mitt förakt mot Stureplanseliten, men det är en annan historia.

Men jag förstår inte vad the big deal är när det kommer till att skämta om kändisar, och deras brister. Det har man gjort i alla tider (som jag har förstått det). Och jag ser inget fel i att man driver med politiker som köper tjänster av så kallade "eskortflickor", kändisar som drar vita linor, Ulf Lundell och hans barnsliga romantisering av kvinnor, etc. Det är för fan bara skämt! Humor! Ingen som menar något illa. Och snälla, kom inte dragandes med någon mobbingliknelse, för det är inte på något sätt mobbing (jag, om någon, borde veta).

Snoosy2008-05-01 08:01
Antal inlägg: 4273

Det är inte försvarsbart att låta någon langa. Det finns många människor som söker något i livet.
Alla är olika. En del hamnar inte i det, men sen finns den lilla skaran som inte klarar av att leva utan det. Det finns dem som blir psykiskt sjuka av det. VI kankse borde tänka på dessa personer. Dem får ett helvete pga att Sådana personer som Sanna Bråding tycker det är ok att tjäna sig en hacka på skiten. Hon är själv beroende, det säger jag inget om. Det är synd om henne. Men jag tror nog hon klarar sig så pass bra ekonomiskt att hon inte behövt sälja pulver!

le-lou2008-05-01 10:46

japp håller med Fånmåne i allt han skriver.

dondan2008-05-01 14:42

Vem har påstått att man inte får skämta om och driva med "kändisar"?
Eller i princip vem/vad som helst för den delen...
Utan humor och andlighet är människan bara en kvicktänkt apa.

Men...

"de e väl mer häpnadsväckande om nån inte går på "nånting" i kändisvärlden nuförtiden..."
"ja de må hända, men sen e hon väl ändå en skådis..."
"Hon råkade bara åka dit. Gissningsvis använder *samtliga* hennes kollegor i branschen kontrollerade substanser regelbundet"
"Undrar om TV någon gång vart tvungen att retuschera hennes näsa, som man var tvungna att göra med Neil Youngs näsa på Last Waltz-konserten"
"Inte lika lågt som hennes medverkan i Ett hål i mitt hjärta haha"
"Hon ser ut som en junkie, jag är inte förvånad :-)"
"kanske man inte får säga men ja såg faktist henne på maria ungdom en gång för 10 år sen... :)"
"Är hon ens en förebild för någon? Hon verkar väldigt avdankad."
"Jag har sett dem på-kolade hela högen."

...jag tycker dock fortfarande inte att något av ovanstående är roligt eller speciellt fyndigt...
Bara tarvligt, fördomsfullt, småskuret och hjärtlöst.

Och om att anonymt vräka skit över en som ligger inte är ett uttryck för mobbingmentalitet så vet jag inte vad...

Sen är det lätt att komma dragandes med kvällstidningsklyschor som "Stureplanseliten"...
Vilka är de?
En sammanhållen grupp med en gemensam agenda...?
En hemlig sekt med syfte att göra andra illa...?
Eller bara individer som befinner sig på en given plats tillräckligt ofta...?
För det är ju verkligen föraktligt...

DennisPlz2008-05-07 22:42
Antal inlägg: 4031

Man är väl inte knarkare bara för man festskjuter?

Solen_lyser - Ej medlem längre2008-05-08 19:20
Antal inlägg: 583

Ja, det var ju synd att Sanna Bråding kan riskera fängelse. Gäsp.

Budalv - Ej medlem längre2008-05-08 20:30
Antal inlägg: 2199

Kanske det kan komma något gott av det här. Jag skulle inte bli förvånad om hon kan vända detta till något positivt genom att tala ut om sina problem. Har hon varit en förebild för ungdomar och haft viljan att tala mot droger får hon ju ännu mer att tala om nu. Om det är sant att hon har haft problem själv kan det vara en anledning till varför hon inte vill att barn och ungdomar skall råka in i samma sak.
När jag gick i skolan fick vi besök av f.d. narkomaner och f.d. alkoholister. Deras berättelser var på något sätt mer trovärdiga än frökens, även om hon hade stora näsborrar och dålig andedräkt.

Barn och ungdomsprogram i tv är vidriga överlag. Programledarna har fräscha dyra kläder, är slimmade och ser ut som 25-åringar i högstadieelevers kläder. Prylfixeringen är ett faktum och språket... ja, det språket... Barn får väl lära sig att skaffa bättre förebilder. Förslagsvis gosedjur och kasperdockor. Sannas program var säkert bra. Har inte sett henne sedan Tre Kronor men hon är bra och har långa ögonfransar.

"Utan humor och andlighet är människan bara en kvicktänkt apa."

För övrigt sorgligt att man ser ned på djur. Djur har nog närmare till andligheten och skrattet än vad många människor har. Har du aldrig sett en apa skratta eller? Tänk på hur du själv uttrycker dig, killen. Bra inlägg i övrigt.

dudeniro - Ej medlem längre2008-05-08 20:32
Antal inlägg: 6214

Dennis... i detta land är man faktiskt det. Det vet du väl!? Finns inget mellanting, det går bara för människor i andra länder.

WordTour2008 - Ej medlem längre2008-05-08 20:34
Antal inlägg: 1279

Till yttermera visso ser man väldigt sällan apor som knarkar.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?