Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade54
Mobilspel
Pågående19 708

Forumkategorier

Användare Inlägg  
run-marie2009-12-08 00:05
Antal inlägg: 1806

Nej, ingen har dött som sitter i en bil och kör på en cyklist. MEN hur mår man efteråt undrar jag, även om cyklisten har kört mot rött? Du ska väl inte inbilla (mig iaf) att det är skitsamma att köra på nån som bryter mot trafikreglerna bara för att man sitter säker i en bil?

Cyklister som inte håller sig till de regler och lagar som gäller borde få sin cykel omhändertagen. Fotgängare i mörka kläder utan reflexer som springer ut på ett obevakat övergångsställe bara för att de vet att det finns ränder på gatan, borde få böta.

Visst finns det rötägg inom alla områden, även bilister som inte stannar vid ett övergångsställe som numera är lag på, men det är ju faktiskt också så att det är den oskyddade (som inte sitter i bilen) som blir värst skadad och borde tänka och titta en gång till.

YamahaJet2009-12-08 00:06
Antal inlägg: 2239

Avgiftsbelägga Essingeleden och blaha blaha? Jag börjar uppriktigt bli trött på alla fattiga människor som önskar inget hellre än att alla andra blev lika miserabla som dem och att potentionella bilister i bussar förblev just busspassagerare.

Om folk önskar köra bil i större utsträckning så ska vi uppmuntra och möjliggöra just detta. Det ökar medborgarnas livskvalitet avsevärt liksom rörlighet på arbetsmarknaden, samtidigt som fler arbetstillfällen skapas i såväl tillverknings- som servicesektor.

För den som önskar fästa avseende vid miljöhänsyn så bör först beaktas att Kina ökade sin personbilförsäljning med 4 miljoner enheter i år - lika många som det totala antalet fordon i Sverige - och de är ändå i startfasen av sin ekonomiska expansion. Om du tror att du ska rädda världen genom att cykla eller vad du nu gör, så varågod att fortsätta plåga dig själv resten av livet.

mrperfect2009-12-08 00:32
Antal inlägg: 11437

OMGcarl Filip

det kan ju vara andra saker som gör att man har dåligt med tid trots, arbetslöshet. På en Söndag har jag väl normalt gott om tid oavsett om jag har jobb eller inte...........

Pumpagubben2009-12-09 00:59
Antal inlägg: 148

Om man slapp köa så fördjävligt skulle jag lätt skaffa bil, och gärna pynta ett par tior i trängselavgift i stan eller över essingeleden, tid är pengar och därför kör jag inte bil.

Du kan vara ganska säker på att bilförsäljningen i de stora städerna i Kina kommer droppa snart när soppa-priserna börjar stiga och trängseln blir outhärdlig.

orionXXX - Ej medlem längre2014-12-18 14:13
Antal inlägg: 77

yamahayet? ja.. de dröjer nog inte såå länge till innan du måste börja lossa lite mer på slipsen för att överhuvudtaget kunna andas bland all jävla smog? Som du tydligen inte har nåt alls emotsättande mot?
men var och en avgör ju själv och gör sitt eget bedömmande om det gör nån skillnad eller inte att någon iaf. använder insidan och förstår allvaret för den nu pågående generationen som är på tillväxt,och faktiskt är de som också ska klara av att leva i den miljö som föregående generation så obrytt accepterat med allt som alla faktiskt vet kommer att bli en skadlig miljöeffekt på sikt med klimatförändringar som också drabbar mänskligheten negativt! Så skyll er själv ni som stöttar denna miljöförstöring! Hoppas de känns lika nice när allt blir ett negativt faktum på olika vis!? Bara synd att det även drabbar människor som inte stöttar detta!?

orionXXX - Ej medlem längre2014-12-18 14:14
Antal inlägg: 77

Obs.! Tillägg till föregående inlägg!
www.youtube.com/watc...jI ILcWu590

Förföljd - Ej medlem längre2014-12-18 21:50
Antal inlägg: 1052

Har inte bil själv men det är fn för billigt att ha bil, så bra med allt som gör det dyrare!.

RambleTamble - Ej medlem längre2014-12-19 22:10
Antal inlägg: 2728

Jag gillar att gå. Så det gör jag.
Cyklar ibland. Året runt.
Avskyr sitta instängd i en bil.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?