Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 222 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Porslin - Ej medlem längre | 2008-12-09 19:31 | |
![]() | Ja jag vet att en gris är allätare. Men jag menade att just att den äter döda djur gör att den inte anses ren. Att äta lik är ok...så länge det inte finns lik i liket :) | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-09 19:32 | |
![]() | malekhamoves ja men den tillhör djursläktet allätare:) | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-09 19:33 | |
![]() | Porslin okej då förstår jag hur du menade:) | |
| Porslin - Ej medlem längre | 2008-12-09 19:34 | |
![]() | Jag vet att tråden handlar om muslimer men eftersom du plockat en massa från koranen typ att kvinnor inte får skilja sig osv verkar det som du tror att det bara står knäppa saker i koranen. Jag menar att man kan vara muslim utan att tycka ALLT som står i koranen är rätt precis som man kan vara kristen och tycka att de präster är knäppa som inte vill viga homosexuella eller som är emot kvinnliga präster. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-09 19:35 | |
![]() | znizze är även nyfiken på en annan sak, äter du godis/smågodis? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-09 19:38 | |
![]() | Porslin javisst jag håller med dig:) Men jag gillar inte den religonen, det behöver inte betyda att jag inte att jag hatar allt som har med koranen att göra. Men blir intresserad av vissa saker:) | |
| znizze | 2008-12-09 19:40 | |
![]() | ja ja äter små godis och ska jag kunna hålla mig borta från allt som tillhör gris så får ja ta och flytta här ifrån för de finns gris fett i mycket saker....allt går tyvär inte att motstå | |
| malekhamoves | 2008-12-09 19:42 | |
![]() | Gelatin :S ... Det finns massor av gott godis utan gelatin i, man har även gjort om massa gamla klassiska gelatindrypande godisar till mer veg, muslim och judevänliga varianter :P | |
| efrezina | 2008-12-09 19:53 | |
![]() | bino, kolla gärna mitt svar sid 38 om du inte gjort det vet också att grisen anses som ett renligt djur, men kan det kanske vara så att en anledning att det står skrivet i Koranen mm.. att det inte är ok att äta gris är just för att den är så lik oss människor?? sedan måste jag tillägga att det även är så att om man går utan mat och är nära svält, och det kommer fram en gris ur busken, får man hugga in ;) | |
| klotjohan | 2008-12-09 20:14 | |
![]() | Hade denna fråga ställts i min ungdom (länge sedan) skulle svaret ha blivit mycket luddigt antar jag. Svenska muslimer var lätträknade på den tiden. På en tjänsteresa i Holland i början av 70-talet såg jag ett par beslöjade kvinnor i Rotterdams hamn. Det var för mig en mindre sensation. Plockade fram kameran och dokumenterade händelsen. Tiderna förändras!!! | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2008-12-09 20:39 | |
![]() | Jag är verken muslim eller vegetarian men äter inte fläskkött. Blev av med reumatisk värk och hudproblem när jag slutade med fläskkött. Vad exakt i köttet som ger de besvären vet jag inte, men man kan väl anta att det från början varit hälsomässiga skäl- som sen införlivats i olika religioner-till att t.ex man avrått från viss mat. Har hört att det hjälpt även mot acne *tips* | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-09 20:39 | |
![]() | znizze Okej tack för ditt svar:) Så sant. Men om du har tid och lust vet du vad su skulle göra? Göra eget godis, det är både roligt och mycket bättre än köpt:) PÅ så vis slipper du tillsatser av alla slag:) | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-09 20:41 | |
![]() | efrezina ahhh det var en bra tanke, kanske kan det vara så:) | |
| tipitina | 2008-12-09 20:47 | |
![]() | Har inte tagit mig igenom hela tråden men såg lite längre upp att det spekulerades i varför man i koranen anser att gris är smutsigt. Kan det inte helt enkelt vara så att man, på tiden det begav sig, skrev så pga att det faktiskt kan vara skadligt med griskött (tänker då på trikiner) och att det bästa sättet, genom alla tider fram tills helt nyligen, att få folk att göra på ett visst sätt var att hänvisa till gud och religion? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-09 20:50 | |
![]() | tiptina iofs tror jag inte dom visste det där om trikiner när den skrevs:) | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-09 20:51 | |
![]() | Men det spelar egentligen ingen roll, eftersom jag är vegeterian är jag glad att dom inte äter grisen..:) | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-09 21:10 | |
![]() | BINO:precis vad jag tänkte skriva,,;) | |
| tipitina | 2008-12-09 21:11 | |
![]() | Naturligtvis inte! Jag är inte dum i huvudet! Men man visste naturligtvis att det inte var hälsosamt... | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-09 21:19 | |
![]() | tipitina ja men vet inte, men man kan ju alltid spekulera:) | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2008-12-09 23:06 | |
![]() | Jag är helt med corporate i det här kaplitlet av debatten, den som inte äter fläsklägg goch surkål är det läge att be en bön för. | |