Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 712 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BSKV - Ej medlem längre | 2010-04-06 00:06 | |
![]() | Skogaholm ska var en god limpa, har jag hört. Men om den är god att röka på, vet jag inte... | |
| Måns_E | 2010-04-06 00:06 | |
![]() | Ja, det är väl där och på busshållplatser man röker först och främst? | |
| Dödmetalörn - Ej medlem längre | 2010-04-06 00:07 | |
![]() | Balkonger trodde jag? | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2010-04-06 00:07 | |
![]() | Ang busshållplatserna ger dig rätt på iaf. | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-04-06 00:07 | |
![]() | Är det inte bättre och avskaffa kommunaltrafiken istället? | |
| Ässät | 2010-04-06 00:09 | |
![]() | Jag är ickerökare sen 3 månader och 6 dagar sen nu, har inte tagit ett enda bloss sen dess och ändå har jag festat en gång. Jag känner inget sug efter en cigg men fortfarande kan jag tycka att det kan lukta gott. Så länge jag slipper kyssa människan i fråga alltså. Men däremot tycker jag det är äckligt när folk röker inomhus. Det har jag inte gjort sen urminnes tider. | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2010-04-06 00:26 | |
![]() | Varför jag är extremt hatisk till rökning har sina orsaker... - I t.ex. rusningstid väller det ut folk från tåg och bussar. Rökaren/rökarna i massorna måste, måste, måste tända sin cigg och gör det utan en minsta tanke på sin omgivning, finns det någon asmatiker och/eller allergiker i närheten, eller bara folk som inte gillar att andas in ciggrök? Skitsamma, JAG ska ha min cigg! - Tåg, ja...som lokförare vet jag inte hur många gånger som vi fått vänta med avgången från stationer pga av folk som inte vill släcka sin giftpinne trots att tågvärden blåst i sin visselpipa. Förseningar har faktiskt uppstått pga det. - Sjukdomar, död. Tobaken kostar oss pengar och hälsa och det är inte kul att fått se hur flera av ens nära och kära blivit sjuka och/eller t.o.m. dukat under pga rökningen. Som pricken över i:et så har man kommit fram till att "bara" 15-20% av Sveriges befolkning är rökare och då är min fråga: Varför ska 80% behöva förstå och ta hänsyn till minst 15% av befolkningens ovana som inte bara skadar dem själva utan även dess omgivning? Sa du att "så länge det inte är förbjudet så bör du inte lägga dig i vad jag sysslar med", Måns_E? Jo, om det du sysslar med påverkar mig på ett hälsofarligt sätt så förbehåller jag mig rätten att lägga mig i. | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-04-06 00:35 | |
![]() | För att inte tala om föräldrar som är stressade och inte har tid och ta hand om sina barn som sen blir brottslingar och påverkar mina barn negativt i skolan. Eller varför inte tjocka människor som också kostar oss massa skattepengar och dessutom förstör aptiten när man äter eller helt enkelt bara den estetiska degraderingen i ens närvaro. Eller varför inte, som tidigare sagts, alkoholister, folk med röda skor, folk som samlar på frimärken i hemmet, kör bil, betalar skatt, cyklar, målar, lagar mat, äter, skiter, svettas, ler eller ja.. vad som helst egentligen som kan gå som en ursäkt för att man inte själv mår bra och behöver den här kollektiva neurotiska övningen till att kanalisera sin ångest genom att slå ner på människor som godtyckligt kan förtryckas i det moderna samhället. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2010-04-06 00:40 | |
![]() | bskv - har det inte blivit mycket bättre på senare år. jag kommer ihåg när man fick röka på krogen. och en gång i tiden fanns det rökvagnar i tågen. kan föreställa mig att du varit tvungen att gå igenom en rökvagn av någon anledning. är det inte skönt att slippa det? | |
| LisaLong | 2010-04-06 00:41 | |
![]() | KARRO kriminaliseras??? herre jösses, det är väl att ta i:) Narkotika är olagligt, men det går att få tag på narkotika. | |
| LisaLong | 2010-04-06 00:41 | |
![]() | Ässet grattis bra jobbat:) | |
| Ässät | 2010-04-06 00:49 | |
![]() | Tackar LisaLong :) | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-04-06 01:01 | |
![]() | Fick en idé. Det finns ju billigare varianter av ciggaretter för t ex 39:- paketet. Tänk om man skulle ta ett sådant paket, döpa om det till 'Charitysmokes' eller nått och ta 50:- för paketet och då skulle varje rökare donera 11 kr till någon fattig ute i vida världen. Eftersom det finns en stor mängd människor som lever för under 7:- per dag så skulle deras levnadsstandard kunna mer än fördubblas per rökare och dag. | |
| Ässät | 2010-04-06 01:13 | |
![]() | Det finns billigare cigaretter än 39kr.. Du kan få för 20kr asken | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-04-06 01:21 | |
![]() | Ja du ser, vi går vid medianen då, 35:- per ask som kostar 50:- .. Det är 15:- till välgörenhet per rökare. Det finns 1.2 miljoner rökare i Sverige sa google precis till mig. Låt säga att 800 000 i snitt röker ett paket om dagen. Det blir 12 miljoner kronor till välgörenhet per dag. Det är mat för ca 1.2 miljoner människor per dag i dom fattigaste länderna. | |
| LisaLong | 2010-04-06 01:49 | |
![]() | Vart hittar man cigg för 20 kr asken i Sverige Ässet?:) | |
| LisaLong | 2010-04-06 01:53 | |
![]() | BSKV då kan man ju lika gärna vända på det hur som helst. Låt säga att 15% häller på sig parfym i mängder, varför ska resten lida för det? Tänk om alla dom andra är allergiska emot parfym. Likaså när det gäller tåg, att man inte får röka på tågen är okej, men det står ingenstans att man inte få ha parfym eller äta nötter på tåget?? Allergikerna då? Dom åker väl tåg. Sen som jag sagt i en annan tråd så kostar idrottare mer för vården än rökare. Så då är det okej?? Enligt mig har vi alla våra laster anser jag. | |
| Kadgar | 2010-04-06 02:04 | |
![]() | orkar inte läsa genom alla sidor.... vill endast bidra lite kort med att du som har startat tråden har helt fel. punkt och slut. Flytta till ett allergihus så kan du och 25 andra surkärringar sitta och njuta i er ensamhet... Jag röker inte själv, men bryr mig inte om andra gör det, det är då mitt problem och detta är jag glad över. Gud gav dig den fria viljan, försök inte ta andras fria vilja som din egen. R-tard. | |
| Kadgar | 2010-04-06 02:05 | |
![]() | Fan va less jag e på hetsjakten av rökare....lämna dem ifred för tusan...borde ju fridlysas...så få som de är.... | |
| mjangsan | 2010-04-06 02:26 | |
![]() | Förstår de som tycker rök är jobbigt, tillhör även den gruppen MEN jag förstår även att rökare måste ta vägen någonstans. Att röka på balkongen är ju ett bra alternativ för rökare om de har andra människor boende i sin bostad. Kadgar; Det handlar om rökning, ingen idé att överreagera. Det är ingen idé att bli så löjlig över en tråd om rökning i ett forum. | |