Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 411 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Satyra | 2010-01-17 23:55 | |
![]() | Förövrigt tycker jag inte att något hos Ranelid är särdeles schablonartat. Det finns människor som ÄR rent skrytsamma - utan att ha minsta befog för det och som jag inte uppfattar som sympatiska eller ser något förmildrande hos på samma sätt så nej, tolkar honom inte okritiskt, det gör jag inte med någon, tyvärr ... | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-17 23:58 | |
![]() | Jag menar så här: Att gilla Ranelid är en sak. "Ja, han är lite "speciell" men det är härligt att folk är olika!" - en sån inställning kan jag förstå. Men att förhålla sig helt okritisk och hela tiden tolka vederbörande överdrivet snällt (och fylla i med en massa gissningar) även när personen är uppenbart självupptagen och nedlåtande - det känns lite väl mkt idoldyrkan för min smak, sån som mestadels kvinnor ägnar sig åt. Även jag, men jag brukar se att det är det jag sysslar med. | |
| tobbetob | 2010-01-18 00:01 | |
![]() | Sylvia: Hahaha!!! Du har den bästa självinsikten i världen. | |
| regression | 2010-01-18 00:01 | |
![]() | Sylvia, du måste också väga in trendfaktorn. 2010 är Ranelids år. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-18 00:04 | |
![]() | Nej, min upplevelse är inte mer "korrekt" än din men jag tror den är vanligare ute i stugorna - jag tror de flesta instinktivt känner att mannen är socialt avvikande. Jag fylls nästan alltid av sekundärskam när jag ser och hör honom, men det roar mig - det är kul att folk är olika, det piggar upp! Skulle jag hamna på en öde ö med Ranelid hade jag dock varit tvungen att skjuta mig själv efter tio minuter. :) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-18 00:04 | |
![]() | tobbe: You bet.:) | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2010-01-18 00:06 | |
![]() | Vore det inte mindre smärtsamt att skjuta Ranelid? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-01-18 00:07 | |
![]() | Satyra: Tycker det är rätt gaggigt och lulligt snack. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-18 00:09 | |
![]() | Satyra: "Rädd pojke under kaxig yta" är schablonbild no 1. Jag vet vad jag pratar om, jag faller själv för den typen. Jag-är-den-enda-i-världen -som-ser-den-osäkre-pojke n-bakom-tuffingen osv. :) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-01-18 00:15 | |
![]() | Jag faller inte för pojken bla bla.... Men jag har empati..likväl med tjejen som blev våldtagen. | |
| Satyra | 2010-01-18 00:17 | |
![]() | Sylvia - Jag ,precis som alla andra, gör mina människokännedomstolkning ar utifrån mitt inre, ja. Men att jag skulle vara ett sådant blint fan av Ranelid på det vis du tycks tro stämmer inte alls. Och jag faller förövrigt inte ofta in under vad "vanligt folk" tycker/tänker och känner inför människor och företeelser, så du kan nog inte använda mig som något typexempel på vare sig kvinna eller människa. Om du träffat mig i RL, eller någon som känner mig, så skulle du veta det. ;-) "även när personen är uppenbart självupptagen och nedlåtande " Och fortfarande så anser du tydligen då att din syn på honom, som självupptagen och nedlåtande är den mest korrekta? För dig är det ju uppenbart att han är just så, skriver du. För mig är det inte det alls så igen, vad får dig att tro att din uppfattning är den riktiga? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-18 00:21 | |
![]() | Satyra - jag vet bara att det tycks vanligare att folk upplever de sidorna hos honom än att de inte gör det. Den gängse uppfattningen är ju att han är självupptagen/självgod. Det gör inte uppfattningen nödvändigtvis riktig, men det gör den mer troligt sann. | |
| Satyra | 2010-01-18 00:21 | |
![]() | En sak till Sylvia - jag faller inte för någon speciell typ, har fallit för många olika typer i mitt liv. Och skulle det du skriver vara en schablonartad syn för min egen del så skulle jag förmodligen se den lilla osäkra pojken i alla kaxiga män(niskor) och det gör jag inte med samma tydlighet. Skrev något liknande redan för några inlägg sedan i och för sig, men det kanske gick dig förbi eftersom du tar upp det igen?!? ;-) | |
| Satyra | 2010-01-18 00:24 | |
![]() | Det tror jag inte den gör, Syliva. Synen mer sann för att fler tolkar den så. Vet inte ens om det stämmer ATT fler tycker så. Men i vilket fall som helst ... människan är känd för att vara ett får i skocken så att fler tycker si eller så säger ingenting. ;-) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-18 00:27 | |
![]() | Ja, jag läser som tur är inte alla inlägg i det här forumet, då hade jag haft ännu en anledning att skjuta mig själv...:D För att avrunda...Jag har fler gånger försvarat Ranelid när det kommer till Skuggeaffären där han blev illa behandlad. Då var det få inom media som stod upp för honom, men nu tycks vinden ha vänt till hans fördel. Bara att gratulera! | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2010-01-18 00:28 | |
![]() | Sitter här, läser, och nickar och nickar instämmande. Håller verkligen med dig i dina tankar, Satyra. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-18 00:30 | |
![]() | Vilka tankar, Miss Yoco? Satyra ger uttryck för sin bild av Ranelid, stämmer den med din? | |
| Satyra | 2010-01-18 00:30 | |
![]() | Skönt att se att inte alla finner mig gaggig och luddig, Miss Yoco! ;-) hehe | |
| Satyra | 2010-01-18 00:31 | |
![]() | Jag ger absolut i de senaste inläggen inte ENBART min syn på Ranelid. Precis lika lite som du gör det, Sylvia. :-) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-18 00:33 | |
![]() | Diskussioner tenderar ju att polariseras. Man fördjupar sin ursprungliga ståndpunkt så att nyanserna ibland får stryka på foten... | |