Spelrum
Giraffen41
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade66
Mobilspel
Pågående18 812

Forumkategorier

Användare Inlägg  
__1__ - Ej medlem längre2010-10-17 18:05
Antal inlägg: 1103

Här kommer ett gosigt klipp

www.youtube.com/watc...re =related

le-lou2010-10-17 18:15
Antal inlägg: 17500

:) den var riktigt kul _1_. De mediumen var duktiga!

le-lou2010-10-17 18:24

_1_ : denna som du postade innan - www.youtube.com/watc...re =related

Jag tror Terry är hennes gamla elev! spännande.

Leopardhonan2010-10-17 18:24
Antal inlägg: 556

"snälla nu vill jag höra era historier, visa nu hur många vi är som har haft kontakt med andra sidan på nåt vis"

Jag säger det igen, och tack BITTE för att du också poängterar detta...... Ni kan gå ur tråden, ni som inte har något att berätta om kontakt från andra sidan. Enklare än så är det inte.

Du måste ju haft kontakt förresten Le-lou eftersom du engagerat dig i tråden i 41 sidor?

Förresten, du vet alltså inte vad ordet energi betyder, konstigt eftersom du är så påläst i allt tydligen.

OCH för hundrade gången till den som undrar om fönstret, för fan läs mina tidigare inlägg.

TERRY gick FRAM TILL LINDA utan frågor, utan vetskap, utan att veta om morfar var död, utan att veta att hon har ett fönster på vinden som Linda jävlades med varje kväll.................... ..........

Förstår du nu eller ska jag tala med teckenkommunikation?

Leopardhonan2010-10-17 18:26

Sen till mishizaki en fråga- har du redan gått över till andra sidan möjligtvis?

Leopardhonan2010-10-17 18:27

Tompas syrra är vettig.

Leopardhonan2010-10-17 18:39

Tror ni att en normalt funtad människa bara köper en sån här historia rakt upp och ner när vi dessutom inte har fått någon information om samtalet som fördes innan "morfar uppenbarade sig".

Miniludd hette den som inte kan läsa ja. Nej just därför är ni inte heller normala. Enkelt va!?

_abc_2010-10-17 18:43
Antal inlägg: 2200

För att på bästa sätt förklara min ståndpunkt kring VARFÖR jag inte låter den övernaturligt troende sidan växa obemärkt utan att jag på något sätt försöker förhindra detta med diskussion etc. beror på att som Bill Maher ironiskt anklagade religion för är tillämpbart här med.

Fritt citerat menar han att religiös-förespråkare menar att det är harmlöst att låta average Joe tro på t ex kristendomen och det skadar väl ingen?

Efter att ha rabblat upp 20-tal skeva åsikter och främlingsfientliga exempel som enkom religion stått för i vår historia, konstaterade han att när det kommer till en "delusion" (= vanföreställning/illusion ) i massantal, så går det åt helvete. Det är därmed viktigt att förebygga och motarbeta så att majoriteten aldrig delar en gemensam vanföreställning. Vare sig det handlar om kristendom, islam, hinduism eller medium.

1. Personerna högst upp har ALLDELES för mycket makt baserat på en vanföreställning till åsikts- och värderingsgrund hos folket under.

2. Detta kan utnyttjas å det grövsta, genom manipulering etc. allt från att Påven moraliserande på felaktiga grunder säger åt "Afrika" att han inte tycker att de borde få använda kondomer trots AIDS-epidemi, till att sektliknande grupper lyder sin ledare in i döden i ett planerat massjälvmord för att de i sin villfarelse blivit lurade till att deras själ kommer till en annan planet när de dött under en sådan ritual.

3. Det jag tar upp i punkt 2 som listan kan göra oändligt lång kring, är jävligt vettigt att motarbeta, för att förhindra att det till slut är majoriteten som delar samma vanföreställning.

De som inte kan hålla med om att detta är sunt att motarbeta, då skulle jag nästan dra mig till vilja klassa er som onda människor, de som påstår något annat.

le-lou2010-10-17 19:03

Leopardhonan - nu får både du och resten av högen som gnäller på andra som skriver i tråden lägga av. Ni äger inte utrymmet att skriva, stör det er så - så skit i att läsa och sluta skriv själva, kan ju inte säga att ni tillför så mycket till diskussionen, mest är det hånfulla leenden och så lite klubben för inbördes beundran. Men sluta raljera i vartenda inlägg du skriver om att jag minsann skrivit si och så mycket, jag skriver precis hur mycket jag vill och jag tänker fortsätta ägna min lediga helg åt att slå sönder era fantasifulla teorier i bitar.
Och det är nog du som inte läst våra svar angående Lindas morfar och fönstret skulle jag gissa på.

le-lou2010-10-17 19:05

"Förresten, du vet alltså inte vad ordet energi betyder, konstigt eftersom du är så påläst i allt tydligen. "

Nej men jag har ju bjudit in dig flera gånger att förklara det för mig. Men du gör det inte, därför är min slutsats att du sett för mycket på Det Okända och för lite på Vetenskapens Värld.

Leopardhonan2010-10-17 19:08

"Leopardhonan - nu får både du och resten av högen som gnäller på andra som skriver i tråden lägga av. Ni äger inte utrymmet att skriva, stör det er så - så skit i att läsa och sluta skriv själva"

" jag skriver precis hur mycket jag vill och jag tänker fortsätta ägna min lediga helg åt att slå sönder era fantasifulla teorier i bitar."

Så du får alltså skriva hur mycket du vill, och förlöjliga OSS hur mycket du vill? Men vi får inte skriva hur mycket VI vill??? Jag tycker bara det har blivit löjligt och eran diskussion börjar handla om anatomi snarare än kontakt från andra sidan här.

Ni har hela tiden kallat oss arroganta och onormala för att vi tror på att något finns efter döden. För att vi tror på att oförklarliga fenomen är just oförklariga, därför finns såklart inga bevis..

Leopardhonan2010-10-17 19:13

Jag har också ifrågasatt dig hur det funkar att Terry skulle veta detta om en person.. du kör med att dom vet innan genom mimik och kroppsspråk, men tänk om det inte är så, tänk om din länk om "Det okända" är påhittade av människor som dig som inte tror på det.

Har du tänkt den tanken isf?

Hur kan Terry nämna datum i det okända? Skulle han gissa sig till just 1894, en person som heter Karl och allt han isf gissar sig till i alla program enligt dig och andra här.

Det undrar jag.

__1__ - Ej medlem längre2010-10-17 19:16

Så du får alltså skriva hur mycket du vill, och förlöjliga OSS.

Det är intressant att "den andra sidan" har en sån stark vikänsla i den här forumtråden. jag skulle aldrig kalla kritikerna för OSS. Lite halvfritt tänkande är väll tillåtet.

Leopardhonan2010-10-17 19:16

Sen kan saker vara bluff, absolut, jag tror inte på allt som sägs. Men det verkar okej för vissa här att säga att vi har psykoser.. det är inte okej om någotl.

Jag personligen har inte heller nämnt att någon skulle kunna gå igenom en vägg.. ha ha.. det låter löjligt även i mina öron.. men det finns ju så många människor som känt saker och sett saker, varför skulle dessa människor inte vara bevis nog? Precis som det finns vittnen i rättegångar finns det ju vittnen om att såna här saker hänt.

__1__ - Ej medlem längre2010-10-17 19:21

Att hallucinera är psykotiskt - att bli lurad av ett medium är inte att hallucinera.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-17 19:23
Antal inlägg: 4050

Jag har nu övertygats om att klassklyftorna inte tål att ökas mer. Orka ha en underklass a la USA.
Kommunistspöket har huggit mig.

mishizaki2010-10-17 19:24
Antal inlägg: 2533

om man nu tror på andevärldar, så tar man även ställning för:

sektledare/präster som säger att Gud talar genom dem och bestämmer vilka som bär onda andekrafter
Gud som säger till påven att folk inte ska använda kondom även om man sprider HIV
fathmor (eller vad det heter) mot hädande av islam
stening av muslimska kvinnor som är otrogna för att Allah har sagt detta
kvinnor som dör av illegala aborter för att Gud säger att man inte får döda små foster

-om man nu tar avstånd från allt detta, vilka andevärldar är det då som är OK? Bara de som ens eget favoritmedium har skapat?

__1__ - Ej medlem längre2010-10-17 19:25

Vittnen i rättegångar. Det är väldigt svårt för en rätt att döma på vittnesmål. Det krävs ofta en övertygande teknisk bevisning. Att endast fälla på indicier sker bara när det finns flera fristående vittnen som inte har besudlat varandras historier. Det var en stor anledning till att hovrätten friade Krister Pettersson. Vittnesmålen höll för låg kvalitet.

Jag misstänker att en svensk rätt skulle bortse från 100% av de händelser som har beskrivits i denna tråd om det endast handlade om vittnesmål som bevisning.

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-17 19:25
Antal inlägg: 181

__1__ , apropå det du svarar Bim i din kommentar per 2010-10-17 16:52
"Det du skriver att mediet sa stämmer till 80-90% på min farfar."

__1__, Du nämnde ju om det här med projektion tidigare...
Är du säker på att du inte växlar ganska ofta mellan antingen projektion och omvänd projektion?

Och hur det nu än är med den saken, så konstateras kan att du är verkligen ihärdig i att applicera dina egna förklaringsmodeller på precis ALLT här i tråden.
Det kanske är något du kunde reflektera över en smula.

OCH, det mediet berättade om Bims farfar stämmer inte alls på MIN farfar.
Lustigt va? Undrar just vad du tolkar i DET då, __1__?

bj-olle2010-10-17 19:27
Antal inlägg: 3350

jag gillar den här tråden

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?