Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| rotfyllning | 2012-01-20 18:30 | |
![]() | Helt otroligt, finns det inga människor inom sossarna som fattar nånting längre?????? | |
| ingson | 2012-01-20 22:54 | |
![]() | Juholt måste bort, ju fortare desto bättre. Problemet är att det inte finns någon naturlig efterträdare. Sättet som Juholt valdes på är pinsamt för socialdemokraterna. Kommunisterna hade en öppen och tydlig valrörelse mellan sina olika kandidater. Tillsättandet av Juholt för snarast tankarna till Kreml. Nu måste socialdemokraterna ha en öppen och tydlig partiledarvalrörelse. Men en sådan tar tid. Under den tiden behövs någon tillförordnad. Göran Persson är det självklara valet, han är säkert redan tillfrågad. Men tyvärr för (s) kan han redan ha tackat nej. Annars får det bli Pagrotsky som också kan tacka nej av hälsoskäl. | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2012-01-20 22:58 | |
![]() | Är han sjuk? Pagrotsky alltså. | |
| ingson | 2012-01-20 22:59 | |
![]() | Inte allvarligt, han har haft lite hjärtproblem | |
| Culus - Ej medlem längre | 2012-01-20 23:03 | |
![]() | inte ska juholt avgå...! Han vill ju inget hellre än att sitta kvar. | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2012-01-20 23:13 | |
![]() | Ja vilken soppa. Här är min take: Juholts problem är 1) Att han förlorat den så kallade mittenväljaren och bara talat till sina egna. När han säger ''jag känner ett stort stöd'' syftar han på de gräsrötter han träffat i Värmland. 2) Han är ideologilös. Detta ord, ''ideologisk'' tolkas ibland felaktigt som att man ska vara lite emotionell och känslosam, och är man inte det är man ''ideologilös''. Därför brukar Reinfeldt felaktigt anklagas för att vara ideologilös. Men ideologisk innebär inte att man går runt och blir gråtmild av Hemmingway. Att vara ideologisk innebär att man har en grand story om hur samhället ser ut och fungerar. Det har inte Juholt. Han har ingen konkret teori om hur samhället fungerar, och har därför inte lanserat en tillräckligt tydlig världsbild utöver moraset ''social demokrati''. Väljarna kan därför inte förutse vad han kommer att tycka i olika centrala frågor (pensionssystemet, försvaret, EMU-pakter, skatterna). Inte ens han själv verkar kunna förutse vad han ska tycka förrän efter han har tyckt det. 3. Han har för icke-akademisk hållning till sanningen. Han inser inte att rallarsvingar, ren spekulation och rena lögner bara kan användas om flummiga begrepp och i principfrågor. Som till exempel när Carl Bildt hävdar att Sverige är en ''rättsstat'' och därför inte kan erkänna Palestina (Norge skulle då inte vara en rättsstat). Det är befängt, men begreppet ''rättsstat'' är så vagt att man kommer undan med det. Däremot kan man inte säga ''Sd och Alliansen röstade igenom vår försvarspolitik'' när det är sakligt inkorrekt. Trots det är det precis vad Juholt gör. Av dessa är det bara den tredje som kan korrigeras med partiledarbyte. Problemet att attrahera mittenväljare utan att göra norrlandspubliken och LO förbannade kvarstår. Men ännu mer problematiskt är att socialdemokraterna efter liberalismens seger över hur samhället skall organiseras och miljörörelsens seger över vilken livsstil som ska prioriteras står socialdemokraterna vilsna. Det kommer bli mycket svårt att vända detta, oavsett partiledare. | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2012-01-20 23:34 | |
![]() | Pressträff i morgon eftermiddag i Oskarshamn... www.dn.se/nyheter/po...a- lordagen Kaxigt! Mitt tips är att han tänker tvinga stureplansjournalisterna att bakfulla ta tåket 60 mil bara för att få höra, återigen, att han INTE tänker avgå. Bara för att jävlas. Eller så avgår han. | |
| stormig | 2012-01-20 23:45 | |
![]() | Han har inget val... Men vem tar över... fortsättning följer.. | |
| Pubbe | 2012-01-20 23:45 | |
![]() | Göran Persson gör comeback | |
| Cyko | 2012-01-20 23:49 | |
![]() | Jag är inte extremt insatt i vad som hänt, men av vad jag hört så tycker jag att han borde avgå. | |
| pabster1 | 2012-01-20 23:51 | |
![]() | Vore tråkigt om han avgick. Valsegern för de borgerliga 2014 är ju bergsäker om han sitter kvar :-) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-20 23:52 | |
![]() | När blev walkover seger? | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2012-01-20 23:58 | |
![]() | Alltså, baserat på hur Juholts pressektretare uttrycker sig om pressträffen i morgon (''den kan bli spännande'') blir jag mer och mer fundersam. Det låter som en fälla. Kommer vi istället få höra ett engagerande brandtal från en man som avser leda S hela vägen? | |
| Culus - Ej medlem längre | 2012-01-21 00:37 | |
![]() | jag tycker inte ni ska vara så hårda mot Juholt. det är inget fel på honom eller det han gör... det är bara det att hans väljare hatar honom..... det är allt. | |
| Minta | 2012-01-21 01:19 | |
![]() | Han kommer att avgå senast måndag. | |
| Minta | 2012-01-21 01:25 | |
![]() | Troligen vid pressträffen imorgon. | |
| äggsmet - Ej medlem längre | 2012-01-21 02:09 | |
![]() | yes! i morgon är han borta. | |
| Tetragamma | 2012-01-21 02:21 | |
![]() | Som socialdemokrat måste jag tyvärr säga att vi måste offra honom. Hans förtroendekris har blivit en belastning för partiet. Det var egentligen inget fel på honom som retoriker eller politiker men medias blodhundar har bitit sig fast i honom och vägrar släppa. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-01-21 08:16 | |
![]() | Nu har jag börjat tycka synd om honom. Han har kämpat tappert i stark motvind. Synd att han klantade sig så i början och gjorde sig omöjlig. | |
| nyckelpigan_ | 2012-01-21 08:33 | |
![]() | Eller hur Tetra - Juholt är helt oskyldig?? Inte hans fel alls? | |