Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade41
Mobilspel
Pågående19 685

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pandina2011-12-15 21:27
Antal inlägg: 727

Och - då har man ändå utvecklat lösningar på nikotinbegäret på flera sätt så folk får i sig sitt nikotin iallafall. Nikotinplåster, nikotintuggummi.

Eller är det så att ni vill se coola ut med era cigaretter? www.doktorn.com/arti...3% A4njning där har ni. Eller är den för nördig för att den är av metall?

Kom igen, jag vill ha argument FÖR rökning på balkongen, som inte innebär påhopp på "gnällspikar". Det är i princip det jag ser, och rena försvaret "MEH, det är faktiskt inte SÅÅÅ farligt..." Avfärdande handviftningar från självaste förövarna, luftpiraterna själv.

Filurflizan2011-12-15 21:47
Antal inlägg: 293

Jag har inte svarat en enda gång aggressivt i denna tråden förutom nu , kan man göra den jävla jämföringen ..så kan man nog ta svaret också . Att folk förlorar sina liv för att folk kör när dom inte är nyktra är en tragedi, att nån röker på din grannes balkong är inte det .

ullis1164 - Ej medlem längre2011-12-16 10:04
Antal inlägg: 1019

Jag kan hålla med om att om grannen bolmar hela tiden och det hänger tvätt på balkongen, eller man vill lufta, då kan det bli problem. Men då gäller vanldet ju att kunna föra en bra dialog, att man kan ta hänsyn. Man måste kunna säga till; att "nu ska jag lufta", eller "vill du vara snäll och inte röka här medans tvätten hänger ute". Det måste ju kunna respekteras. Men förbud - nej, det är helsjukt, och kommer ändå inte att efterföljas. leder bara till osämja.

__Nanna___ - Ej medlem längre2011-12-16 10:16
Antal inlägg: 844

Fast...tydliga regler brukar väl oftast ha motsatt effekt, det vill säga leda till mindre osämja...

ullis1164 - Ej medlem längre2011-12-16 10:46

Ja ibland, jo, men tror inte på det i detta fallet. Alla (många) rökare kommer att bli oerhört uppretade av en sån idiotisk lag, så de kanske kommer att ha alla taggar ute. Inte för att jag bryr mej, har inga grannar förrän 500 m bort, skönt är det!

ullis1164 - Ej medlem längre2011-12-16 10:48

Glömde...det där med att röken sprider sig via fläkten, då måste det vara fel på systemet? Min mans son är vicevärd, och är oerhört noggrann med allting. Hos honom röker vi under fläkten (även han själv) och det skulle han aldrig tillåta om röken spred sig.

BSKV - Ej medlem längre2011-12-16 11:13
Antal inlägg: 512

Förbjud rökning överhuvudtaget!

__Nanna___ - Ej medlem längre2011-12-16 19:02
Antal inlägg: 844

Nåväl...
Jag tycker att vi tobaksmotståndarna hursomhelst är i gott sällskap:

Läkare mot Tobak
Sjuksköterskor mot Tobak
Tandvård mot Tobak
Lärare mot Tobak
Psykologer mot Tobak
Visir
Cancerfonden
Non Smoking Generation
Riksförbundet SMART
Astma- och allergiförbundet
Unga Allergiker

Deras gemensamma vision är, citat:
"Vi vill att tobaksanvändningen i Sverige stadigt ska minska och vår framtidsvision är ett tobaksfritt samhälle."

Och då är vi tillbaka i trådens början, där Måns skrev:

Måns_E 2011-12-13 09:11
"Inte nu igen.

Nej, jag hoppas att det inte blir något av detta. Det hade varit mer hederligt att försöka förbjuda cigaretter."

Ja, så du har rätt Måns. Bättre med ett helt tobaksfritt samhälle.

Nöjd så? :P

ullis1164 - Ej medlem längre2011-12-16 23:48

Men herregud, det är upp till var och en, vi lever inte i en diktatur väl?!

Charlies dad2011-12-17 00:00
Antal inlägg: 39

Tänk om DU skulle försöka förklara för någon som inte kommer från vår värld att det finns de som lägger betydande delar av sin inkomst på giftiga saker de eldar upp och drar i sig röken för att de en gång i tiden tyckte att det var häftigt men nu är beroende. Att den här skiten gör att de stinker svavel och skit så att ingen vill gå i deras närhet; att de dessutom blir grå och rynkig i hyn; att organen kollapsar samt att det orsakar mindre nyttiga cellförändringar i kroppen... INGEN skulle tro DIG!
Dra i er skiten men ligg inte på sjukhus för mina skattepengar!!!

le-lou2011-12-17 00:12
Antal inlägg: 17496

"Dra i er skiten men ligg inte på sjukhus för mina skattepengar!!!"

ack ja. Då är vi här igen. Det folk väljer att utsätta sig för ska man betala själv? Gäller det föräldrar som har barn också? Extremsporter? Folk som äter dålig mat? Folk som inte motionerar? Knarkare?

zenlinpen2011-12-17 00:19
Antal inlägg: 89

Man vet att det spårat ur när skattepengarna kommer in i bilden :)

Helt ärligt så får jag väl erkänna att det röks en och annan cigarett på vår balkong, då och då. Ingen har klagat hittills och det räcker inte med att grannen eventuellt tittar surt ibland, blickar biter inte här. Dessutom så står vi ut med hans skrikande avkommor så, bla bla bla (harnkortet). Blir det ett förbud får vi väl gå ut och sätta oss utanför huset, där finns det fina bänkar och massa frisk luft. Frisk luft är bra har jag hört.

Charlies dad2011-12-17 01:26
Antal inlägg: 39

Le- Hur f**n kan du jämföra en rökare med att vara förälder? Är det inte liksom ide´n med hela samhället? Att bygga och bevara världen? Många gånger hänger dina andra dåliga sidospår ihop med att vara rökare, att de skiter i hur deras kroppar mår eller vad folk i deras omgivning tycker när de sitter och luktar gammal fimp på diverse ställen i samhället.
Ni kan välja att röka i en värld vi alla lever i men vi andra kan inte välja en värld utan er.

ätkött2011-12-17 01:58
Antal inlägg: 3

Antingen så är röknig lagligt- och man har rätt att röka på allmän plats eller, och framför allt, egendom. Eller så förbjuds det totalt. Simple as that. Jag kan irritera mig fruktansvärt på onyktra människor, men det är inte olagligt att dricka... inte ens på balkongen bredvid min- trots att jag ser och hör.

Venatici2011-12-17 03:58
Antal inlägg: 1318

Har ny granne sedan några dagar tillbaka som röker under fläkten så det stinker rök i framförallt mitt kök. Det gör mig vansinnig och jag ska kontakta hyresvärden på måndag. Det ska bannemig inte lukta cigaretter i mitt hem.

strömavbrott2011-12-17 04:19
Antal inlägg: 316

Jag tycker det är skitjobbigt med all parfym som stinker här och där, men jag försöker leva med det. Är tobaksrök värre? År gårdagens armsvett bättre? Jag tycker faktiskt att man måste stå ut med lite illalukt ibland. Det tillhör livet om man ska leva i närheten av andra människor. Alla kan inte alltid vara helfräscha hela tiden. Är du det?
Värre är om folk kastar bomber eller skjuter i trappuppgången. Då kan man ha anledning att klaga.

Venatici2011-12-17 06:39

Jag skulle klaga om det stank parfym i min lägenhet också. For the record.
Ska man nödvändigtvis röka får man göra det så ingen annan kommer till skada. Rökning är skadligt och utöver att det luktar för djävligt tål jag det inte heller.
Gällande gårdagens armsvett kan jag välja vem jag vill krama om.
Jag vill nog påstå att jag är fräsch, ja. Är jag inte det tar jag en dusch och borstar tänderna. Folkvett.

Venatici2011-12-17 06:45

Ps, armsvett är något man inte kan rå för, att däremot påtvinga sin omgivning sina egna ohälsosama ovanor som luktar skit är inte okej.

le-lou2011-12-17 07:57
Antal inlägg: 17496

Charlies dad - jag jämför inte rökningen i sig, utan ditt argument som håller sådär... Du vill inte att dina skattepenger ska gå till vård av skador från rökning. Är det ok om dina skattepengar går till folk som skadas av alkohol? Eller hur ska vi dra gränsen? Allt som är självförvållat ska inte dina skattepengar gå till? Vi är alla en del av samhället - alltså vi betalar för en massa saker som andra människor väljer att göra/utnyttja, hur dumt vi än tycker att det är.

pewpews2011-12-17 08:06
Antal inlägg: 15

Jag bara undrar, ska de förbjuda folk att röka inne i sina lägenheter då med? För det kan ju bli en konsekvens och då kommer spridningen genom ventilationssytemet bli ännu värre. De som röker inne röker dessutom mer eftersom de inte måste flytta på sig och cigaretterna blir mer lättillgängliga.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?