Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 583 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2013-05-27 15:15 | |
![]() | krysopras instämmer | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-05-27 15:16 | |
![]() | Micro: vilka möjligheter tänker du dig? | |
| micro113 | 2013-05-27 15:18 | |
![]() | Jag anser att terrordåd skall behandlas som terrordåd och att terroristlagstiftning är lämplig att tillämpa. Det som Megafon har orkestrerat är terrordåd - inget annat. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-05-27 15:28 | |
![]() | Och här trodde jag att vi hade lärt oss av retoriken George Bush använde sig av och så kommer du dragandes med nåt sånt här? Du kan bara inte mena allvar micro?? | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-05-27 15:28 | |
![]() | Ok. Jag är dålig påläst - vad innebär det i praktiken? Särskilda befogenheter för polisen? Utegångsförbud? Undantagstillstånd? Eller är det som vilka brottsrubriceringar som helst, bara hårdare straff? | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-05-27 15:30 | |
![]() | Ujujuj, ni skulle veta vilken potential det finns till brottslighet i norrlands glesbygd. Att bränna upp grannens kåk eller ägodelar förekommer också av svenskar sen 17 generationer tillbaka. Ett av det lustigaste, om uttrycket tillåts i sammanhanget, brottet jag sett någon straffas för är en man som blev så förbannad på stigande elräkningar, att han helt sonika gick ut med gevär och sköt av huvudkraftledningen så att gnistorna sprutade kilometervis och ett område på flera mils radie blev utan ström. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-05-27 15:34 | |
![]() | Nästa vecka är det nationaldag. Då ska Sveriges konung och drottning hälsa till folket. Om Micro får skriva om programmet bör det stå att vår svensk-svensk-svensk-sven sk-svensk-svensk-franska kung och hans tysk-brasilianska hustru deltar i firandet på Skansen. Blir spännande att se vad speciellt utländsk massmedia får det till. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-05-27 15:36 | |
![]() | Kungens mamma var tyska så han är inte svensk heller. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-05-27 15:38 | |
![]() | Oj, jag är inte så insatt i kungligheter och deras stamtavla. Då blir det ju ytterligt komplicerat. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-05-27 15:38 | |
![]() | Hans farmor var från England. Herregud vilka upploppsmakare vi har på tronen. | |
| Lika bra | 2013-05-27 15:40 | |
![]() | micro Grattis du har uppmärksammat en korrelation! Dock verkar du ha glömt att fundera kring det kausala sambandet. Det är ungefär som att säga att kaffedrickande orsakar lungcancer, bara för att lungcancer är överrepresenterat hos kaffedrickare. När det i själva verket är så att kaffedrickare röker i större utsträckning än personer som inte dricker kaffe. Jag ställer frågan igen, men förtydligar. Menar du att det finns ett kausalt samband mellan "invandrare" och våld? | |
| micro113 | 2013-05-27 15:41 | |
![]() | Locomondo Varför skulle jag inte mena allvar? Att med hot och våld riktat mot civila mål och samhällets företrädare.försöka driva igenom politiska eller andra villkor ställda mot samhället är grunddefinitionen för terrorism. Exakt denna form av utpressning är det ju som Megafon utövat och de sticker inte under stol med att våldet/hoten är ett svar på att myndigheter/polis inte följde deras dikterade villkor. Det är terrorism. | |
| micro113 | 2013-05-27 15:44 | |
![]() | Lika bra Nu har du glidit ner till nivån där du inte ens är värd att läsas än mindre besvaras. Fortsätt du fantisera ihop eget istället för att vända dig till mig med dina frågor. Det är så tröttsam att ens försöka besvara någon som saknar förmåga att tolka text .. så det avstår jag ifrån. | |
| micro113 | 2013-05-27 15:45 | |
![]() | pink ribbon Och sedan stormade alla i byn elverket - eller vad är din poäng? | |
| Lika bra | 2013-05-27 15:45 | |
![]() | pink Du har helt klart en poäng gällande brottsligheten i Norrbottens inland. Visst är det så att befolkningstätheten i samband med, anonymitet och komplicerade grupprocesser ökar risken för upplopp och kravaller i förorter. Tyvärr verkar micro m.fl. vara så förblindade av sin populistiska och förenklade verklighet att de inte kan se något annat än "invandrarna". | |
| Lika bra | 2013-05-27 15:49 | |
![]() | micro Gjorde jag verkligheten för komplicerad för dig nu? Stackarn, jag förstår att det är jobbigt när ens förenklade och ytliga verklighet rasar samman och visar sig vara långt mer komplex. En av pinks poänger var antagligen det som jag tar upp i mitt förra inlägg. "befolkningstätheten i samband med, anonymitet och komplicerade grupprocesser ökar risken för upplopp och kravaller i förorter". Men det är inget jag kräver av dig att du ska förstå, du är uppenbarligen allt för korkad för att kunna ge någon annan förklaring än "invandringen". | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-05-27 15:51 | |
![]() | Min poäng var bara att det förekommer en ganska gedigen brottslighet i glesbygden, av både större och mera ringa dignitet, utförd av svensk-svenska svenskar. Historien om kraftledningsskjutaren hängde bara med av farten. Alla blev förbannade på honom, för det blev ju mörkt och kallt och man fick inte se på tv. | |
| mz_lzrd | 2013-05-27 15:56 | |
![]() | Det är säkert rätt många bilägare som blivit förbannade på bilbrännarna, fast kanske inte iom att de är varmblodiga sydlänningar som bekant har lika lätt till tårar som till skratt. | |
| micro113 | 2013-05-27 16:15 | |
![]() | Lika bra Du missar förstås gärna att analysera vilka förorter det är frågan om... :)))) Fast det kanske är i just invandrartäta som anonymiteten är utbredd ... | |
| Lika bra | 2013-05-27 16:29 | |
![]() | micro Inte alls, jag analyserar gärna vilka förorter det handlar om. Det är förorter där det bor en stor andel utsatta människor. Det har varit utgångspunkten för hela min argumentation. Det var så vi kom in på avfolkningsorter där det också finns en stor grupp med utsatta människor. | |