Spelrum
Giraffen | 8 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 2 |
Inloggade | 10 |
Mobilspel
Pågående | 19 505 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Måns_E | 2016-01-09 18:15 | |
![]() | Ytterligare ett jättekonstigt inlägg. Vad vill du egentligen säga med det? Att Ebola är en läskig sjukdom och att den här tråden inte är 3 år gammal? Det vet jag redan mz_lzrd | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-01-09 18:17 | |
![]() | Liminal "Personlig reflektion: Jag har aldrig förstått denna "obekväma sanningar"-retorik. Vem är det som "blundar" för detta? Vem är det som tycker att det är "obekväma sanningar"? Varför konkretiseras det aldrig? Det är alltid utgångspunkten på hatsajterna – att denna information mörkas. Det är alltid retoriken bakom den "invandringskritiska" opinionsjournalistiken i traditionell media – vi måste "våga se verkligheten", sluta "tro att vi är goda", "stå upp för våra värderingar" och så vidare. Det är klart att om man har den uppfattningen att saker inte kommer fram i ljuset som det bör, så är den retoriken rimlig, men undertonen är alltjämt denna: om du inte tycker som mig så blundar du för verkligheten. På så sätt försöker man alltså skaffa monopol på sanningen." en del som inte håller med invadringskritiker säger inte sällan "om du inte tycker som mig så är du rasist". På så sätt försöker man altså att få motparten att skämmas över sina åsikter och stämpla dem med omänsklighet. | |
mz_lzrd | 2016-01-09 18:18 | |
![]() | Någon har kanske länkat till denna artikel ur DN förut idag, om hur ensamkommande sexattackerade svenska kvinnor i Sverige i somras, ska kolla det om en stund, men om nån har missat den så varsågoda: www.dn.se/nyheter/va...te -offras/ Händelser som råkat "hamna i medieskugga". Jag har en oerhört söt brorsdotter som ska fylla 14 om en månad. Men hon bor flera mil härifrån, i en annan stad. Så om hon skulle utsättas så drabbar ju inte heller det mig! | |
mollee - Ej medlem längre | 2016-01-09 18:19 | |
![]() | Jag läser igenom era inlägg och kan säga att diskussionen är polariserad från bägge håll. (Konstig mening) Ingen kan väl med säkerhet veta hur kartan kommer se ut i framtiden? I övrigt har bägge sidor poänger, men som sagt polariserat... | |
mz_lzrd | 2016-01-09 18:20 | |
![]() | Måns, vad bra att du vet det. Det framgick nämligen inte. Jag ville bara påpeka att dina jämförelser med det förflutna är irrelevanta idag, eftersom vi idag har en invandringssituation vars like vi aldrig tidigare har skådat. | |
Måns_E | 2016-01-09 18:21 | |
![]() | Fast är det verkligen så carlmartin? Min erfarenhet är nästan på det motsatta, att man exempelvis nästan inte längre får säga att något är islamofobiskt, när det helt uppenbart är det. Eller att ett uttalande är rasistiskt. Det händer ju att folk fäller sådana kommentarer, även om de inte är medlemmar i ett nazistiskt parti. Även jag upplever att det verkar ha blivit en debatt där man vill låtsas om att saker göms undan, och där en del hittar på en massa konstiga konspirationer som i alla fall inte jag kan se. Det tycks ha blivit mer legitimt att framföra den typen av åsikter, och många av de som gör det har väldigt svårt att bli emotsagda. | |
Måns_E | 2016-01-09 18:27 | |
![]() | mz_lzrd vilka jämförelser? Jag har ju efterfrågat siffror för 2014 och 2015, där jag som sagt inte tror att man ser någon jätterörelse för att sverigekartan skulle bli gulare eller rödare. De har dock lyst med sin frånvaro. Om du menar mina personliga erfarenheter av vad folk har påstått för 3-4 år sedan så var det bara ett konstaterande att det inte verkade stämma. Jag hörde rent av för 15 år sedan hur allt redan då var helt åt helvete. Och att det naturligtvis var muslimernas fel, för att de behandlade kvinnor så illa. Det verkar inte slå igenom i den typen av undersökningar som Janne länkade till i a f. Jag tror nämligen att det är helt andra faktorer som ligger bakom Sveriges gröna färg. Om man studerar kartan närmare så verkar inte Europeiska länders asylregler inverka på färgen på det sättet som du verkar vilja göra gällande. | |
mz_lzrd | 2016-01-09 18:27 | |
![]() | Vi kan inte veta hur något ska se ut i framtiden, mollee, men jag hoppas att du håller med om att man i nutiden kan påverka sin framtid i af i rimlig utsträckning? Om man vill bli lärare så måste man gå lärarhögskolan, vilket inte garanterar att man blir lärare i framtiden. Mycket kan hända. Det kan bli krig, naturkatastrof, man kan drabbas av sjukdom, man kan välja att bli nåt annat än lärare t ex. Men om man inte skaffar sig lärarutbildning kan man ju ändå vara rätt så säker på att man inte blir utbildad lärare. Trots att det är något som ligger i framtiden. | |
micro113 | 2016-01-09 18:28 | |
![]() | mz_lzrd I Måns värld är det väl normalt .. och något han känner igen från sitt eget uteliv - att sextrakassera kvinnor är ju harmlöst - inget att bry sig om liksom. "[...] och enbart under en enda kväll avlägsnades ett 90-tal unga män. [...] Killarna som skickades iväg bedömdes nämligen till övervägande del vara ensamkommande nyanlända. Varför de omfattande sextrakasserierna mitt i centrala Stockholm, med något litet undantag, hamnade i medieskugga är för mig oklart. Men blotta misstanken om att övergreppen ansetts som besvärliga att beskriva innebär ett svek mot de drabbade." www.dn.se/nyheter/va...te -offras/ | |
Måns_E | 2016-01-09 18:30 | |
![]() | micro, personliga påhopp av det slaget tycker jag är jävligt illa. Försök inte att smeta ned att jag skulle vara någon som går runt och trakasserar kvinnor. Det är ju rent förtal. Det är mig veterligen något som inte är ok på det här forumet. | |
mz_lzrd | 2016-01-09 18:34 | |
![]() | Måns, du kan fö låta bli att kalla mina inlägg jättekonstiga, för de är sällan jättekonstiga. Inga män med invandrarbakgrund har våldtagit någon i Sverige sedan 2004, för då slutade vi föra statistik över gärningsmäns etnicitet. Finns det inga siffror, så har det inte hänt. Det är rätt att man inte ska ränna omkring och anklaga folk för islamofobi när de på goda grunder uttrycker oro över det som Islam utan minsta försök att mörka lär ut. T ex när det handlar om synen på män och kvinnor, muslimers förhållningssätt till icke-muslimer. Och vilkas retorik tror du det är som har gjort ordet rasist till nära nog en komplimang med betydelsen förnuftig person som vill begränsa invandringen? Inte SDs, det kan jag lova. | |
Måns_E | 2016-01-09 18:34 | |
![]() | Jag tyckte att det inlägget var jättekonstigt. | |
Måns_E | 2016-01-09 18:38 | |
![]() | Jag har inga problem med att man kritiserar islam, det var dock inte riktigt det jag skrev. Jag skrev inte heller att det är rasism att vilja begränsa invandringen, jag tycker absolut att man kan kritisera såväl islam utan att vara islamofob liksom man kan kritisera immigrationspolitiken utan att vara rasist. Det var ju liksom inte det jag skrev. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-09 18:40 | |
![]() | Jag trodde att nivån på diskussionen inte kunde sjunka lägre än de senast sidorna. Nu tog micro det till en helt ny nivå. Denna tråd kommer troligen att stängas. Det där är rent förtal och det är olagligt. Det har Rhotheta lärt mig. | |
micro113 | 2016-01-09 18:41 | |
![]() | Måns_E Jag konstaterar att du förringar det kvinnor/flickor råkar ut för. Dessutom brukar ju du vara en mästare på att tillskriva mig/andra egenskaper, åsikter osv .. så ta av dig offerkoftan och torka snortryffeln - självömkan ekar rätt ihåligt .... | |
Måns_E | 2016-01-09 18:43 | |
![]() | Du borde lära sig skillnad mellan att angripa åsikter och inlägg och att ägna sig åt rent förtal. Vilket som sagt är olagligt. Vilket väl du borde känna till micro. Du borde åtminstone be om ursäkt. | |
micro113 | 2016-01-09 18:43 | |
![]() | totravel Nej, det är inte förtal - det kan ses som nedlåtande eller försök till kränkning- men eftersom det ställs i frågande, inte absolut form så är det inte förtal - utan en reflektion på det han ger uttryck för. * är det väl * Inte *är det* | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-09 18:44 | |
![]() | micro, Bullshit....som vanligt.... | |
Måns_E | 2016-01-09 18:44 | |
![]() | Det var ingen fråga, det var ett konstaterande. Inga frågetecken så vitt jag kan se. | |
micro113 | 2016-01-09 18:44 | |
![]() | Måns_E Nej Måns - givet den kvinnosyn du i olika inlägg och olika trådar gett uttryck för så känner jag inget som helst behov eller krav på att be om ursäkt. | |