Spelrum
| Giraffen | 55 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 87 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Basta - Ej medlem längre | 2009-02-25 22:17 | |
![]() | Snälla carlmartin, gör gärna det. | |
| emmylicious | 2009-02-25 22:18 | |
![]() | Jag har gått ned ca 10 kg sen tråden skapades. Jag satsar inte på radikala förändringar, utan jag tar det väldigt lugnt. Har inte direkt bråttom, jag kan acceptera mig själv som jag är. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-02-25 22:21 | |
![]() | livet är inte annat än förändring. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-02-25 22:22 | |
![]() | Väldigt ofta tror jag. Ibland flera gånger under en livstid. Somliga gör det inte.. kanske du är en sådan, vad vet jag? Att börja röra på sig räknar jag inte ens som speciellt radikalt. Och är man 21 år gammal, och gör små försök att komma igång, så tror jag oddsen för förändring är ganska stora. Hon har typ 65 år på sig att bli ännu sundare än hon är idag. Så visst tror jag på Emmy i den här frågan. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-02-25 22:29 | |
![]() | ub: Jag vet inte hur det ser ut i din närhet, men i min så är det nog så att var man överviktig vid 21 så är risken större att vara överviktig vid 35. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-02-25 22:30 | |
![]() | Men va fan, vi kan ju välja en annan linje. Vem vet vad livet har i sitt sköte? | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-02-25 22:31 | |
![]() | Exakt! | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-02-25 22:32 | |
![]() | bra sagt! | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-25 22:36 | |
![]() | Man måste förstå Basta utifrån att läsa annat som denne har skrivit eftersom att det är en hel del orbajseri utan någon större portion substans eller allvar. Jo jag är snäll (hoppas jag) och visst har jag mina problem. Men det är inga problem som har med min person att göra och inget som ställer till det i min vardag, säg den människa som lever helt problemfritt. Man kan välja hur man vill leva sitt liv, antinge ta tillvara på det för sin egen skull som t.ex. idrott eller mental omvårdnad av kroppen genom att peppa sig själv till en bättre vardag. Man kan också välja att leva sitt liv som en surkart som inte gör annat än pekar finger åt andra och talar om hur dåliga de är utan att egentligen veta om det är sant, det kan ju vara så att respondenten inte riktigt har koll på läget och bluffen kan gå hem. Jag går in i mina projekt därför att jag vill lyckas med att tillföra andra någonting samt att tjäna en bra slant på det jag hittar på. Jag lever efter regeln att ingenting är omöjligt och med den mentaliteten kan man komma betydligt längre även om tanken är tom än vad man skulle göra om man bara gav upp när soppan är slut. Jag försöker också att leva mitt liv genom en tanke som jag har hämtat från mitt favoritband U2 som handlar om att vara unik i det man skapar och att det är därför som man är bra. Den tanken kommer ur en intervjuv med bandet där Larry (trummisen) berättar om ett band som sagt till andra att de är väldigt bra för att de låter precis som U2. Larrys syn på det hela är att de inte alls är bra eftersom att de låter som någon annan och inte sig själva, vilket U2 gör i allra högsta grad. Livet handlar om att välja vilka stigar man ska trampa på, är man dessutom lite extra utrustad utöver det vanliga så trampar man även stigar som andra sedan kan gå i. Jag trampar stigar åt andra, välkommen att följa med om Du vill. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-02-25 22:45 | |
![]() | Ordbajseri och noll substans är mina ledord. Till skillnad från vissa så antar jag att alla förstår att detta forum är just detta. Om du Risotto vill ha beröm för att du är en duktig pojk så har du ingenting att hämta hos mig. | |
| emmylicious | 2009-02-25 22:46 | |
![]() | Vad djupt det blev nu. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-02-25 22:50 | |
![]() | Förlåt emmy men jag tror i min enfald att du har svårt att ta dig ut i motionsspåret. Tydligen uppfattar en del det so elakhet. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-02-25 22:50 | |
![]() | *som* | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-02-25 22:53 | |
![]() | "svårt att ta sig ut i motionsspåret" var väl en aningens lite mjukare landning än " att vara lat och överviktig resten av livet, va? :) | |
| emmylicious | 2009-02-25 22:56 | |
![]() | Jag har aldrig påstått att det är enkelt, och det tror jag inte att någon tycker i början. Det är sällan saker är enkla i början. Som jag skrev tidigare så har jag gått ned 10 kg. Detta på 7 månader. Har tidigare gått ned 10 kg på 3 månader, men sen gick jag upp en heeeel del igen av olika anledningar och dom kilona ska bort och förhoppningsvis lite till. Jag vet vad som krävs av mig och just nu har jag inte den motivationen så jag håller mig till mina halvtimmes promenader med hunden och slänger in lite simning ibland. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-02-25 22:57 | |
![]() | ub: Om det gör någon gladare att man skriver om sannningen så stör det inte mig. | |
| emmylicious | 2009-02-25 22:58 | |
![]() | Ursäkta särskrivningen. Halvtimmespromenader ska det stå. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-02-25 22:58 | |
![]() | du bör skriva om sannningen. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-02-25 23:01 | |
![]() | Jaja :) Puss och godnatt. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-02-25 23:05 | |
![]() | carlmartin: Vad är sanningen? | |