Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 156 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| burrsan | 2013-07-29 23:28 | |
![]() | Underbart, bless :-) | |
| ingson | 2013-07-29 23:42 | |
![]() | Gunilla 21:07 Men jag undrar om gud inte är sverigedemokrat som har utvalda gunstlingsfolk och tycker vissa andra folkslag är onda och ska bekrigas. En liten smygrasist? | |
| Claysune | 2013-07-30 00:46 | |
![]() | Lyssna på burrsan, ttiittii och rultatultan. Med vänlig hälsning. c-s | |
| Måns_E | 2013-07-30 00:49 | |
![]() | Evigt liv verkar överskattat, inget som jag personligen strävar efter. Men om ni blir lyckliga av att tro på det, varsågoda. | |
| Rultatultan | 2013-07-30 00:54 | |
![]() | Tack, Måns :) Önskar alla Guds frid och en god natts sömn! | |
| stuvelsberg | 2013-07-30 07:05 | |
![]() | Du ska inte önska andra Guds frid, du och alla andra troende ska hålla det på ett privat plan. | |
| siwu | 2013-07-30 08:01 | |
![]() | Gör det ont i dig när du ser eller hör en fridshälsning? | |
| dinodog | 2013-07-30 09:15 | |
![]() | Inte mig men... alla är inte troende. Så oavsett religionstillhörighet bör man hålla det för sig själv. Frid vare med dig kan man gott säga, men inte Guds frid vare med dig. Man får ju tänka efter lite alla delar inte samma tro. Det handlar om ömsesidig respekt. Frid vare med dig är neutralt. Själv brukar jag säga Fridens liljor ist för hej då. | |
| siwu | 2013-07-30 09:23 | |
![]() | Så sant. Men när linders önskade att satan skulle vara med oss, då mådde jag illa. Men det är väl något annat det. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-30 09:25 | |
![]() | Ät inte det eg samma sak (om han nu verkligen varit satanist)? Eller när någon av en annan religion välsignar dig? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-30 09:27 | |
![]() | Att ingen blev förbannad för att hon önskade en god natts sömn. Det är väl också privat - långt in i sängkammaren. Om någon säger guds frid till mig så tänker jag att det är väl något fint dom tror på och som dom vill ge mig. Löjligt och småaktigt att haka upp sig på ord som inte har någon betydelse för en själv. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-30 09:29 | |
![]() | Ja, det kan jag hålla med om. Ogillar när det bes för en, men att någon önskar mig guds frid tar jag nog hellre som en fin tanke. Bortse från mitt förra, lite tjurigt. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-30 09:32 | |
![]() | Sån är man ju ibland. :) Jag tänkte efter ditt inlägg att jag blir förbannad om någon ber mig dra åt helvete, men då är det nog av någon annan anledning än att det har en religiös anknytning. :) | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-07-30 09:47 | |
![]() | Nog är det väl småaktigt i överkant att bli arg för att någon önskar guds frid eller ber. Vad skrämmer med en välgångsönskning om man ändå inte tror eller påverkas? Då borde ju alla hålla inne med "lycka till", "ha det bra", "sov gott" etc. Om de religiösa måste tala om sin gud privat, ska ju ingen få svära offentligt heller, eftersom det kan väcka anstöt hos överkänsliga. Nej, ett öppet samhälle vill jag ha, med plats för alla. Det behövs så lite tolerans och respekt för att alla ska få tro vad de vill, se ut hur de vill och ha vilken läggning de vill så länge det inte är fråga om misshandel och tvång. | |
| Rultatultan | 2013-07-30 09:55 | |
![]() | Men käre lille tid! Jag får väl önska precis vad jag vill för vem som helst så länge jag inte går emot svea rikes lag! Jag önskar er Guds frid precis hur mycket som helst. Extra mycket nu bara för att vara jävlig. Skulle man nu inte tro på någon Gud kan man ju plocka ut honom ur meningen och låtsas att bara står "frid". Eller bara strunta i mitt uttalande överhuvudtaget. För det är ju ändå dravel, så varför slösa ett endaste tangenttryck på det. Jag säger som Gunilla gör ibland - ja, jösses.... | |
| mz_lzrd | 2013-07-30 10:22 | |
![]() | Rultan, du får faktiskt önska folk även sådant som går emot Svea rikes lag, men här på forumet måste du förstås hålla dig inom ramarna för forumreglerna =) Jag tycker att det är rart när någon skriver t ex Gids frid eller God bless. De menar ju det på ett rart vis. Uppsåt är viktigt. Jag tar inte illa upp av välgångsönskningar. | |
| mz_lzrd | 2013-07-30 10:22 | |
![]() | Guds frid skulle det förstås stå. | |
| Gunilla _ | 2013-07-30 10:38 | |
![]() | Ingson; "Men jag undrar om gud inte är sverigedemokrat som har utvalda gunstlingsfolk och tycker vissa andra folkslag är onda och ska bekrigas. En liten smygrasist?" - det har jag också faktiskt funderat på. Han helar och hjälper uppenbarligen (förhållandevis) välmående vita människor i första hand... | |
| Kuralo | 2013-07-30 11:22 | |
![]() | Dinodog På tal om änglar. Seraferna, Keruberna samt Tronerna som alla ingår i den första hierarkien av änglar, står omedelbart inför Guds anlete. Kallas Paradisets himmel. Sen kommer makterna, Krafterna samt Herraväldetna, kallas för skapelsens himmel. Sen kommer Ärkeänglarna, Skyddsänglarna samt Änglaprinsarna, kallas Formens himmel och de är främst dessa som människor kan ha kontakt med. Det finns nio änglahierarkier och jag har inte koll på vilka som ingår i vilken riktigt :) men man känner ju Ärkeänglarna : Metatron,Mikael,Gabriel,R afael,Uriel, Någon ställde mig en fråga hur jag rättfärdigar krig och massakrer i GT, det gör jag naturligtvis inte , men krig emellan människor har alltid funnits och kommer så förbli på jorden. Det är faktiskt att verkligen tro på fantasier om man inbillar sig att vi människor ska få bukt med det. Icke!!! Man får traggla på bäst man kan medans man är här :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-30 11:49 | |
![]() | nej Gunilla,Gud har skapat alla och han älskar hela sin skapelse.Röd Gul Vit och Svart görd det samma har han sagt, Jesus älskar ALLA barnen alla barnen på vår jord | |