Spelrum
Giraffen | 36 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 30 |
Inloggade | 67 |
Mobilspel
Pågående | 19 940 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Nattrafn - Ej medlem längre | 2014-02-10 12:34 | |
![]() | Mina Arabvärldskunskaper är nästan imponerande! 6 av 10 rätt än så länge. | |
LadySol - Ej medlem längre | 2014-02-10 13:10 | |
![]() | Vart testar du dem? | |
blue_moon | 2014-02-10 13:15 | |
![]() | Vetgirig.nu | |
Nattrafn - Ej medlem längre | 2014-02-10 13:19 | |
![]() | What blue_moon said. Är man med där får man mail varje dag med en ny fråga. Varje månad är det nytt tema. | |
LadySol - Ej medlem längre | 2014-02-10 13:30 | |
![]() | I see. Jag gjorde precis ett om europeiska huvudstäder. 86% måste väl ändå anses rätt hyfsat? | |
Nattrafn - Ej medlem längre | 2014-02-10 13:40 | |
![]() | Helt klart. Jag brukar snitta på en tredjedels rätt på månadstemana. Säg till om du vill ha mina autograf. | |
LadySol - Ej medlem längre | 2014-02-10 13:43 | |
![]() | Just nu samlar jag på autografer, så visst. Skicka den gärna. | |
kajix | 2014-02-10 14:13 | |
![]() | Jag samlar också på autografer. Jag skickar dig ett dokument som jag brukar använda för ändamålet. Bry dig inte om texten utan skriv bara under på den punkterade linjen. | |
LadySol - Ej medlem längre | 2014-02-10 14:30 | |
![]() | Haha! | |
hfranke | 2014-02-10 14:38 | |
![]() | Hello honeys! Eller vad det nu kan heta. Jag samlar inte på nåt. Fast jag slänger å andra sidan sällan grejer så det ser ut som att jag samlar på allt. | |
LadySol - Ej medlem längre | 2014-02-10 14:40 | |
![]() | Jag är på väg till jobbet. Extrajobbet, alltså. Ett kvällspass med barn jag inte känner. Kommer bli väldigt intressant. :) | |
Nattrafn - Ej medlem längre | 2014-02-10 14:45 | |
![]() | Apropå autografinsamlingen: jag kom att tänka på ett bandyfenomen när jag var ute och gick för nån kväll sedan. Det rör försvarare. Jag insåg att jag inte förstår vad de gör, riktigt. De verkar inte så viktiga. Om man jämför med fotboll och hockey, t.ex. så ser man tydligt när an back är bra. Han är brytningssäker och svår att ta sig förbi. I bandy får man knappt bryta en anfallare för att då blir det bara frislag. Jag tycker mest försvararna virvlar runt i cirklar och försöker vara mellan bollen och målet, men det skulle väl en anfallande bandyspelare klara precis lika bra? Försvarande bandyspelare verkar heller inte göra något större intryck på världen. Jag tänkte så det knakade, men jag kunde inte komma på en enda sådan, vid namn. Alla jag kom på, både lokala och de i eliten, är målsprutor eller sådana som i alla fall spenderar mest tid framåt. | |
hfranke | 2014-02-10 14:49 | |
![]() | Lämnar nattis inlägg utan att ens försöka tänka på bandyförsvar. Roligt solen! Jag längtar efter att få ett extrapass på äldreboendet, det var länge sen nu. Alltid spännande att glra inhopp lite här och där! | |
Nattrafn - Ej medlem längre | 2014-02-10 14:50 | |
![]() | "Mina autograf"? Var gång jag läser om ett av mina inlägg, hittar jag minst en knasighet. | |
Nattrafn - Ej medlem längre | 2014-02-10 14:51 | |
![]() | Jag tar det personligt och bryter ihop, franke. | |
hfranke | 2014-02-10 14:59 | |
![]() | Snarare tvärtom my dear. Känn dig överlägset smartare än mig som inte ens förstår mig på sporten alls. Det enda jag tänker på när det gäller bandy är varför de inte följer de andra stora sporternas norm : fotboll-stor boll stort mål. Handboll-mindre boll mindre mål. Hockey- liten puck litet mål. Men sen kommer bandy. Liiiten boll och ett stort jäkla mål. Varför blir det inte fler mål i bandy än handboll? Man har klubba som ger avsevärt högre hastighet, liten boll på stor träffyta. Dagens fundering inom sportens värld, signerad hfranke. | |
Nattrafn - Ej medlem längre | 2014-02-10 15:00 | |
![]() | Jag kan berätta något annat. När jag var och handlade så var det en envis tant framför mig som var så skröplig att hon inte ens orkade lyfta upp korgen i korgtraven, men ändå skulle hon enträget bära hem matkassarna själv och inte hade hon kläder efter väder på sig heller! Jag vågade inte fråga om hon ville ha hjälp, då hade hon nog fräst och spottat åt mig, för att jag insinuerade att hon kanske inte klarar uppgiften själv. | |
Nattrafn - Ej medlem längre | 2014-02-10 15:03 | |
![]() | Att det inte blir fler mål hänger nog ihop med min frislagstes. Så fort spelarna nuddar varandra så blir det frislag. De kommer aldrig fram till målet! | |
hfranke | 2014-02-10 15:06 | |
![]() | Svårt läge det där. Det kan ju vara så att hon hade problem att lyfta armarna högt, och därför inte kunde trava upp korgen. Men kanske inte alls bekymmer att släpa hem maten. Jag hade nog erbjudit korghjälp men inte bärhjälp. Hjälp med det uppenbara, liksom. Eller kanske inte erbjudit nåt alls. Beror på hur sur hon såg ut. | |
hfranke | 2014-02-10 15:09 | |
![]() | Mmm frislagstesen är kanske orsaken! Att vara bandymålvakt skulle ju annars vara en position som endast personer med dödslängtan söker sig till. Dom har ju betydligt mindre/tunnare skyddsutrustning än exvis hockeyspelare har. | |