Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gunilla _ | 2013-07-30 11:57 | |
![]() | ttiittii; ja det fick jag också lära mig i söndagsskolan men om vi ser hur världen ser ut så känns det inte riktigt sant. Eller är det så du ser på det - alla är älskade hur utsatta de än är? Hur visar du att du älskar någon..? | |
| Sote | 2013-07-30 12:01 | |
![]() | Om jagbehandlade mina barn så olika som er Gud behandlar sina så skulle jag fanimig bli anmäld och fråntagen vårdnaden rätt omgående! | |
| stuvelsberg | 2013-07-30 12:42 | |
![]() | Bara ytterligare ett bevis på guds ickeexistens. Sen om man anser att man slösar med tangenterna när man ifrågasätter så gör inte det själv då genom att önska guds frid, det är inget som jag personligen bryr mig om, men det finns det andra här i tråden som gör, dessutom är den enda hållbara hållningen till religionen att den är strikt privat, därav min kommentar. | |
| Gunilla _ | 2013-07-30 12:51 | |
![]() | Att någon säger "Guds frid" till mig skulle inte bry mig - men att be för mig i syfte att jag ska bli som DE önskar (komma till insikt, bli frälst…) är oerhört respektlöst! | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-30 13:08 | |
![]() | Precis så. | |
| stuvelsberg | 2013-07-30 13:14 | |
![]() | Man ska låta en gudstro vara privat och inte önska att gud ska vaka över en heller givetvis, mera respektfullt isf att man önskar någon nåt gott själv än att referera till nåt som inte finns. | |
| markusfe | 2013-07-30 13:40 | |
![]() | Nog för att svenskarna sägs ha blivit mer lättkränkta/lättstötta men detta måste ändå vara någon sorts rekord. | |
| stuvelsberg | 2013-07-30 13:41 | |
![]() | Vänd på steken. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-30 13:50 | |
![]() | Stuvel. Jag tycker han har rätt. Dessutom - nu talar jag bara om de fallen som diskuteras i den här tråden - så handlar det om människor som man inte vet vilka dom är och som ber för människor som man inte heller vet vilka dom är. Privat hm??? | |
| Rultatultan | 2013-07-30 14:55 | |
![]() | Att säga "Guds frid" är faktiskt en bön (förutsatt att orden kommer från en troende person) Om vi ska vara petnoga. | |
| stuvelsberg | 2013-07-30 15:10 | |
![]() | Exakt, och om man inte vet vem den andre är så kan man låta bli, dessutom i detta fallet när man vet att man inte delar värderingarna så torde det vara självklart. | |
| Rultatultan | 2013-07-30 15:23 | |
![]() | @stuvelsberg Och allt som skrivs här inne är nautrligtvis skrivet till dig? Du tar förgivet att dig var DIG jag önskade Guds frid? Du är inte den ende som kikar i tråden. Min önskan om Guds frid kan betyda mycket för någon. Du kan ju bara blunda. | |
| siwu | 2013-07-30 15:25 | |
![]() | Jag tar till mig rultan och säger tack du med. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-30 15:36 | |
![]() | Stuvel. Ska man resonera som du gör så skulle ingen kunna skriva något här. Det finns alltid nån människa som tar åt sig av nånting. Sen finns det några människor som tar åt sig av precis allting (dessa är ofta även helt humorbefriade). | |
| stuvelsberg | 2013-07-30 15:56 | |
![]() | Jag har skrivit att jag personligen inte bryr mig, tänk vad härligt det vore om folk var läskunniga, då hade inte gud skapats alls i förmodligen. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-07-30 16:02 | |
![]() | Varför finns det en bibel på alla hotelrum? | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-30 16:03 | |
![]() | finns det verkligen det? om jag skulle bedriva hotellverksamhet skulle jag inte tillåta det. Måste väl va nån mer som tänker så..? | |
| Rultatultan | 2013-07-30 16:05 | |
![]() | @LittleStalin Inte på alla, väl? Jag har varit på både bättre och sämre hotel utan bibel. Jag förstår varför det finns en bibel ibland, dock. Tycker däremot det är lite trist att koranen inte finns med. | |
| Rultatultan | 2013-07-30 16:10 | |
![]() | @stuvelsberg Vad jag menar är att min önskan om Guds frid når många människor. Inte bara de som förkastar den eller ser den som ett potentiellt hot. Du skriver i ena andetaget att "...m man inte vet vem den andre är så kan man låta bli, dessutom i detta fallet när man vet att man inte delar värderingarna..."vilket hänvisar till dig personligen som ex jag mcket väl har förstått är religionsfientlig i allmänhet, och i nästa andetag "Jag har skrivit att jag personligen inte bryr mig." Så bestäm dig då? Du skriver att du inte bryr dig personligen. Fint så. Men ändå ska jag hålla tyst för att du och jag inte delar samma värderingar? Min önskan om Guds frid för alla människor är en del i hur jag uttrycker min tro. Mig veterligen är det inte förbjudet att uttrycka sin tro på det viset. Därför: Guds frid! | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-07-30 16:18 | |
![]() | Jo verkligen på alla rum. Titta i lådorna ska ni få se. | |