Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-30 16:39 | |
![]() | Då var den länken gammal då. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-07-30 16:41 | |
![]() | Vet inte porla, jag kunde inte öppna din länk. | |
| Rultatultan | 2013-07-30 16:43 | |
![]() | @LittleStalin Sura? Nej, men det är kutym att hålla sig någorlunda on topic. Vilket snack om månen storlek knappast är i en tråd som den här. Doh. | |
| stuvelsberg | 2013-07-30 16:49 | |
![]() | Rulta; Det var just det som var poängen,DU har funnit nåt som alla människor redan hört talas om och det kan du hålla för dig själv, och givetvis i umgänget med likasinnade förstås. Problemet är naturligtvis långt mycket större än så och jag kan inte undgå att se hur hela tiden fokus flyttas från dom viktiga frågorna och kvar blir tramset.Vi kan nog konstatera att längre än så här(ingen vart m.a.o.) kommer vi inte, tråden kan nog stängas. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-30 16:50 | |
![]() | little. Dom tog bort dom men fick tydligen efter mycket kritik lägga tillbaka dom igen. Hittar ingen bra länk. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-07-30 16:56 | |
![]() | Ok porla. Och rulta ditt dravel skiter jag i. Måns var snäll och svarade genast. Bah. Surgubbar är så jävla trist. | |
| stuvelsberg | 2013-07-30 16:57 | |
![]() | Är ett mycket litet religiöst samfund det samma som myggstift? | |
| Rultatultan | 2013-07-30 16:57 | |
![]() | @stuvelsberg Som alla msk hört talas om? Knappast :) Jag VILL inte behålla det för mig själv. Om det vore så att ingen var intresserad att höra talas om något religiös öht så hade den här tråden varit död för länge sedan. Förresten, varför ska JAG hålla min tro för mig själv, när DU får basunera ut din icke-tro? | |
| Rultatultan | 2013-07-30 16:58 | |
![]() | Surgumma. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-07-30 16:58 | |
![]() | Jag har inte stött på ett enda mygg i år, på tal om mygg. Ja det bör bli ett myggstift. | |
| Rultatultan | 2013-07-30 16:59 | |
![]() | Jag alltså. Surgumma. Inte surgubbe. Om vi ska vara petiga alltså. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-07-30 17:00 | |
![]() | Då kan du bli präst. Dom i kyrkan lyssnar på dig. Men kyrkorna gapar oftast tomma nu för tiden. | |
| Rultatultan | 2013-07-30 17:02 | |
![]() | @LittleStalin Inte "min". | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-07-30 17:02 | |
![]() | Varför då då? Har ni ventilerat det här, varför kyrkorna är tomma? | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-07-30 17:03 | |
![]() | Jaha har du egen kyrka nu också? | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-07-30 17:06 | |
![]() | Bea arbetstider i alla fall, jobb mellan ca 09.00 och 11.00 på söndag förmiddag. Sen ledig hela veckan. | |
| Rultatultan | 2013-07-30 17:08 | |
![]() | Jag vet varför sv kyrkan bakom knuten är tom. ( Eller HELT tom är den inte. 10-25 besökare/gudstjänst, fler vid andra evenemang. Men ändå.) Här bor bara gammalt folk och de avlider. Det är glest mellan medelålders och barnfamiljer och den här bygden avbefolkas i ganska rask takt. "min" kyrka har ett bättre läge och ett större uppsamlingsområde. 3 präster, 2 diakonissor och div. "runtikringpersonal" (körledare, organister, de som arbetar på öppna förskolan mfl) är grymt engagerade. Kyrkan har flera lokaler - ändå krockar aktiviteterna med varandra och ibland får man stå ut med att en grupp inte är färdig när ens egen ska sätta igång. | |
| Rultatultan | 2013-07-30 17:09 | |
![]() | @LittleStalin Nej ;) "Min" kyrka är den jag går till. Mitt kristna hem if you will. | |
| stuvelsberg | 2013-07-30 17:15 | |
![]() | Ja du rulta; Jag basunerar inte ut nån livsåskådning!!!?``??? Jag ifrågasätter påståenden, talar om kristendomens gissel, det är knappast jämförbart med att säga att man ska be till gud fören, eller hoppas gud är med er, eller what ever, märklig vridning hela tiden, och naturligtvis, fokus flyttas, medvetet eller ej.PS Jag är inte sur, långt ifrån DS. | |
| Rultatultan | 2013-07-30 17:19 | |
![]() | @stuvelsberg På ett vis gör du det: du har en livssyn som inte innefattar en gudom. Det är en slags livsåskådning. Du sitter här och försöker tala om vad en kristen får och inte göra när de utövar sin tro. Jag har inte heller uppfattat dig som sur :) Det är tydligen JAG som är det. | |