Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 837 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-28 10:22 | |
![]() | Det förklarar varför jag har så hög förbränning då! /Muskelmannen | |
| StuntmanMike - Ej medlem längre | 2008-06-28 10:36 | |
![]() | Men enligt GI ska man ju inte dricka kaffe för att det binder fett??! | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-06-28 10:39 | |
![]() | binder fett? det var nåt nytt... Men enl, GI ska man inte dricka kaffe precis efter maten eller till mat för det förstör det " nyttiga" i maten... Det är som om du skulle äta järnpreparat till mjölk, det interagerar! | |
| StuntmanMike - Ej medlem längre | 2008-06-28 10:44 | |
![]() | Ah ok. Blev lite rädd där. Man vill ju inte bli fet och därmed kallad äcklig av de toleranta rasbiologerna på betapet. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-28 10:45 | |
![]() | Hö hö | |
| Bitte - Administratör | 2008-06-28 10:47 | |
![]() | StuntmanMike,, härligt svar =))) Bitte | |
| StuntmanMike - Ej medlem längre | 2008-06-28 10:49 | |
![]() | Men vilka var det som sa att överviktiga är äckliga förresten? Orkar inte läsa hela tråden. Hoppas att personerna i fråga jobbar med maskiner ute i skogen och slipper interagera med andra individer någonsin, samt avstår från att föröka sig. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-28 10:50 | |
![]() | Nej vad sägs om kaffe, en förhoppning att folket inte antar lika om alla, valppussar och grötklister? | |
| Vita loafers - Ej medlem längre | 2008-06-28 10:51 | |
![]() | 14 pass i veckan a la Said Aouita så kan alla dietmetoder flyga ut genom fönstret. Visa mig en tjock medel- eller långdistanslöpare och jag ska rulla haschförsäljare. På bilden gossarna Zidane och El-Guerrouj: www.maroc-football.c...;l angue=FR | |
| E_Cantona | 2008-06-28 10:55 | |
![]() | haha, well spoken Mike;) | |
| StuntmanMike - Ej medlem längre | 2008-06-28 10:57 | |
![]() | Oj tack ska ni ha, fast så rolig var jag knappast :). Svårt att inte framstå som Seinfeld när folk vräker ur sig så knasiga saker iofs. Men inte har väl någon här sagt att överviktiga är äckliga?? Den personen kan inte ha någon vidare bra människosyn. | |
| StuntmanMike - Ej medlem längre | 2008-06-28 11:05 | |
![]() | Jag har förresten alltid varit normalviktig men haft perioder i mitt liv där jag absolut inte tränat och istället ätit jordnötsbågar till frukost, druckit sprit och kedjerökt hela dagarna, med följden att jag varit likblek och med en kroppshållning som Agda på hemmet. Jag har alltså varit tio gånger "äckligare" och mer ofräsch än mina rundare vänner som tränar flera pass i veckan och äter nyttigt, men jag har framstått som sundare än dem endast baserat på min vikt. Jag tycker att ni som generaliserar kring övervikt ska ta mitt utfläkande exempel som ett tecken på att alla överviktiga(och alla smala) inte kan dras över en kam. | |
| Snoosy | 2008-06-28 11:06 | |
![]() | E_Cantona,, ''Betänk oxå att träning ökar förbränningen, framförallt kräver muskler mer kalorier.'' Så är det :) Muskler äter fett!. Fett binder fett! Så en muskulös kropp behöver ju mer energi och inte som ordprofeten sa. Att en överviktig kräver mer mat. Tvärt om där alltså! ordprofeten, ''Snoosy, nej så är det inte, man bränner naturligtvis mer ju mer man väger. '' Beror på hur mycket muskler kroppen har! Vet inte om du läste detta jag skrev tidigare ?? ''Förr ansågs det fult att småäta. Men det är precis det kroppen behöver. Bränsle hela tiden. Inte bara ett eller två stora mål om dagen. Utan det bästa vore om man åt mellan 5-7 gånger per dag'' Kan tillägga att många som är överviktiga, fortfarande tror att man inte ska äta ofta. Ätandet i sig är fult. Därför blir det att han/hon sätter i sig 1 eller 2 stora mål om dagen. Kanske tom i sin ensamhet (För att slippa alla ''äckliga blickar emot sig'' Då rubbas förbränningen, kroppen orkar inte träna lika mycket, den känner sig trött och riktar in all sin tid åt att förbränna maten, vilket tar längre tid. Då blir det svårt att komma igång med träningen. Andning och blodsockret + tunghet i kroppen gör att det blir svårt att komma igång. Detta beteende tar tid att ta itu med. Det första man bör tänka på är att dela upp det man äter, för att på så sätt känna sig lättare i andningen/kroppen. Då kommer man igång lättare. Nu pratar jag om dom som fortfarande inte fått fel på sin sköldkörtel.. Men liknande gäller även om för dom, men där tar det ännu längre tid att komma igång. Man har ett medicinskt problem att ta itu med, tillsammans med själva ätbeteendet.. | |
| Snoosy | 2008-06-28 11:08 | |
![]() | Bra skrivet stuntmanmike ;) | |
| E_Cantona | 2008-06-28 11:43 | |
![]() | Snoosy, en tränad kropp behöver mer då den förbrukar mer (Magnus Samuelsson, världens starkaste man stoppar i sig 12000 kcal/dag mot ca 2500 för en normal person) men en överviktig behöver mer för att stilla hungern... Problemet blir att den överviktige flyttar fram gränsen hela tiden utan att tänka på det själv. Jag vet för jag gick skadad i nästan två år men slutade inte äta utan åt som vanligt... Jäklar vad jag la på mig då, har lätt för att gå upp i vikt vilket verkligen visade sig då... Men sen handlar det oxå om beteende som du själv skriver, man måste ändra mycket och inse att du som överviktig resten av livet bör tänka på vad du äter... Jag och mitt ex gjorde en test inför en utlandsresa... Vi vägde oss innan, hon låg still, solade, käkade glass, drack läsk mm...Jag har inte ro att vara still mer än max en halvtimme, jag spelade beachvolleyboll, strandtennis, jag dök, simmade mm mm... På 2 veckor gick hon upp 1 kilo, jag la på mig 7 kilo och jag kan lova att jag inte åt så mycket mer än henne så visst fungerar vi alla olika... | |
| Tess_80 | 2008-06-28 11:52 | |
![]() | För min del är det så här: I dagsläget är jag kanske 7 kilos överviktig och på mig ser det ut som att det är ännu mer eftersom jag är så kort (1,56). Jag har otroligt lätt för att gå upp i vik och ibland känns det som att när jag bara har tittat på en bulle eller liknande så har jag gått upp ett kilo bara för det. För två månader sedan så slutade jag röka efter 14 år med dessa jäkla giftpinnar och jag måste säga att jag är så jäklans stålt över mig själv för att jag klaradet det. Har försökt ett antal gånger förut men denna gången så gick det verkligen bra. Det har resulterat i att jag har stoppat i mig lite mera än vanligt och med ALL rätt, enligt min mening. Visste om att jag skulle gå upp i vikt mm men kände att jag får ta den smällen och göra något åt det senare när jag känner mig stark nog att klara av det. Skal även tillägga att jag har hund som jag är ute med regelbundet på promenader så lat är jag inte! Så egentligen, VEM har rätt att dömma andra människor pga deras utseende när man INTE vet varför???? Min mamma (mammsen59) har alltid sagt till oss barn "ful får man vara men inte dum" och jäklar vad rätt hon har i det. Människor som dömmer andra människor utifrån utseendet tycker jag väldigt synd om för att de är så ytliga. Sen får man aldrig glömma bort att skönheten sitter i betraktarens ögon... Summa summarus, visst tror jag att övervikt för vissa är en sjukdom och för andra ren lathet men vem F-N är du att dömma dessa personer och se på dem med nerstämd blick och "äckel". | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-06-28 12:15 | |
![]() | Tess, du är då inte ful :) Stort beröm för att du lyckades sluta röka. Vet hur hiskeligt svårt det är. Det är underbart att ha en familj och vänner, som älskar en igenom livet med alla toppar och dalar av hälsa, vikt mm. Hörde nyss på Barnaministeriet på p4 och tänkte på hur hemskt livet kan bli, t ex för skolflickor som får höra att de är äckliga eller börjar bli för tunga. Man kan med små giftiga kommentarer faktiskt orsaka sina medmänniskor svåra psykiska besvär och anorexia. Hur går det, Ordprofeten, har du lyckats tvångsbanta några "vänner" på sistone? Eller sitter de bara hemma och gråter, för att de inte duger i din betraktande blick? | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-28 12:21 | |
![]() | Tess_80. när du går upp mycket efter att ha ätit lite så har du ätit "fel sak", vad som händer är att saltet eller kolhydraterna i det du åt binder upp lite vatten, det betyder inte att din fettreserv nödvändigtvis blivit så mycket större, bara att du samlat på dig lite extra vatten. Ett kilo fett är ungefär 9000 kalorier, kolhydrater och protein ligger på ungefär hälften. Så för att gå upp ett kilo måste du äta antingen 2kg socker eller häva en liter olja. Det är inte lätt att gå upp i vikt, men om man slarvar regelbundet blir det en naturlig följd. Därför är det viktigt att lägga om sin kost från grunden. Det finns väldigt många feta som kan bli av med hela sin övervikt genom att helt enkelt inte äta kolhydrater efter låt säga kl 3 på eftermiddagen. Visserligen tar det tid men nedgången blir stabil och permanent, naturligtvis är det inte tal om helt kolhydratsfri eftermiddagsdiet utan helt enkelt så att man inte äter potatis, ris eller pasta på kvällen utan byter ut dessa tillbehör mot sallad av nåt slag. När man som i ditt fall slutar röka brukar många ersätta sina psykiska behov av att "göra något" med att stoppa nåt i munnen, en lösning som tycks verka fungera är att ändra något ytterligare i sitt liv samtidigt (t.ex. diet) så att inte hela fokus hamnar på att man slutat röka. Grattis till att du slutat röka förresten, det är väldigt starkt. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-06-28 12:30 | |
![]() | om man ska "göra något" rekommenderar jag att vara snäll mot sig själv. meditera, onanera eller diskutera. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-28 12:37 | |
![]() | :D | |