Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 712 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| KeyserSoeze | 2010-04-06 02:27 | |
![]() | Shit vilken hets. Jag är själv rökare, mest på helgerna dock. Jag har upplevt hur debatten har vänt under de senaste 10 åren och blivit en jävla hetsjakt på rökare. Det är rätt intressant att se hur antirök fanatikerna sprider sig. Allt tjafs om hur mycket rök man får i sig från passiv rökning blabla. Om man ska dra de argumenten på allt, som andra människor kan uppfatta som jobbigt eller få någon allergisk reaktion på, så skulle vi inte kunna röra oss i samhället. Sedan har vi perspektiv, dagens i-landsproblem? Om du (trådskaparen) är så mån om att bry dig om hur vanor hos vissa människor skadar andra människor så kan du nog inte liva i Sverige. Dina vanor här, hur du handlar, hur du transporterar dig osv, påverkar miljoner människor i u-länder världen runt. Men du väljer att fokusera på lite rök. Hela debatten är patetisk. | |
| Sote | 2010-04-06 08:03 | |
![]() | Angående frågan som mitt i tråden blossade upp angående huruvida rökare var mer korkade än icke rökare: någonstans måste man ju ändå vara tillfälligt sinnesförvirrad om man idag när vi alla vet hur farligt och dyrt det är att röka ändå börjar. Det visar ju på ett visst mått av dumhet i alla fall.......Ingen kan ju säga att jag började röka för att jag tyckte att det verkade så himla bra och verkligen värt att lägga pengarna på. Inte så smart va? | |
| akilleshäl - Ej medlem längre | 2010-04-06 09:02 | |
![]() | Dödmetalörn: Måns! Vi köper en limpa och ställer oss utanför en förskola tycker jag. Hur gammal är du? BSKV 2010-04-06 00:26 Bättre kunde problematiken inte beskrivas! | |
| Hzl | 2010-04-06 09:03 | |
![]() | Jag känner mig provocerad av denna tråden. O av samhällets hets o förtryck.. vi ska helst stå i bur. Det finns nog många anledningar varför man börjar... ingen som är bra dock. Jag vill röka men jag inser ju att det är mitt beroende som är så starkt. Men sote, du kanske är lite dum om du resonerar som du gör. det eller väldigt väldigt ung. Jag önskar en dag att sluta men tänker inte be om ursäkt eller stå i regnet utanför busskuren bara för att mobben vill det. Det är en svaghet och ett beroende. men låt oss va vafan | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-06 09:36 | |
![]() | I min stad är det förbjudet att röka i busskurerna så jag förväntar mej att de står utanför busskuren och röker. En sak som jag inte fattar är varför rökare känner så starkt behov av att försvara sin rökning hela tiden?? Alla måste väl veta att det är sjukt dåligt att röka? Har man fastnat i ett dåligt beteende så brukar man inte försvara det utan helst vilja komma ur det? För övrigt vill jag göra klart att jag anser inte rökare vara mindre värda, ha lägre IQ, vara sämre människor eller några sådana tankar öht så jag inte missförstås. Men jag anser att det är den som röker som har skyldigheten att se till att andra inte påverkas eller störs av deras beroende. | |
| Sote | 2010-04-06 09:50 | |
![]() | Hzl-på vilket sätt är mitt resonemeng dumt tycker du? För att jag anser att det inte är så himla smart att börja med en vana som både är dyr och livsfarlig? Eller tycker du verkligen att man är smart som gör det? Vi som inte röker tänker nog heller inte be om en ursäkt men dock om lite hänsyn vilket jag tycker att man faktiskt kan visa som rökare. Det är ju ändå ni som utsätter oss andra för ert missbruk. Så du får nog leva med ilskna blickar och sura grannar om du utsätter dom för din rök. Och vad gäller åldern-jag är nog bra mycket äldre än du men har ju inte med saken att göra. Jag har två smarta barn som inte röker och skulle dom ändå börja så skulle jag anse att dom var otroligt korkade i så fall. | |
| Hzl | 2010-04-06 10:54 | |
![]() | ja men gud, jag håller med om att det är korkat att Börja röka.. men det är nog inte många som börjar röka i "vuxen" ålder. Jag önskar att jag aldrig började. Men du hävdar att detta är ett mått på dumhet vilket är något av det dummaste o mest simpla tanke jag hört. inte så smart? Jag har över 140 i iq och röker | |
| bj-olle | 2010-04-06 11:04 | |
![]() | "Men att just man inte ens kan sitta på sin ballkong och njuta av vädret i lugn och ro utan att man ska känna en enorm röklukt och stank under flera minuter." ha ha, flera minuter, fy faan!? sorry, trådskaparn, men du är visst gammal. du borde haft "vän av ordning" som nick! ring p1 och stoppa dom där rökande busarna nu! | |
| Hzl | 2010-04-06 11:20 | |
![]() | hahahahahaha | |
| regression | 2010-04-06 11:24 | |
![]() | Att försöka undvika att förakta svagheter -- för de gjorde ju fascisterna, typ -- tycks vara den moderna, liberala mannens viktigaste uppgift. Jag lyckas 2 gånger av 3, minst. | |
| Ässät | 2010-04-06 11:25 | |
![]() | Jag ångrar inget så mycket som när jag var 13 år och började att röka. Idioti på hög nivå verkligen. Jag är glad att jag nu hade viljan att vilja sluta.. | |
| Sote | 2010-04-06 11:31 | |
![]() | Hzl-Iq har ju ingenting med saken att göra och det har jag heller aldrig påstått-jag bara säger att det är jävligt korkat att börja röka så oavsett Iq så hade personen ifråga en tillfälligt sinnesförvirring när den började. Det finns ju en jävla massa proffesorer och andra smarta människor som är korkade nog att röka. | |
| dredlak | 2010-04-06 11:33 | |
![]() | Jag gillar verkligen att alla har rätt att tycka vad de vill om detta. Jag har sedan länge insett vikten och engagemanget i frågan men den som försöker driva bort mig från min balkong där jag varje morgon intar morgonciggen bör kunna stå får sig själv. Jag satt glatt tyst när rökförbuden infördes på krogen. Jag står utanför busskuren och röker av hänsyn till allergiker osv. Jag tiger när tobakspriserna stiger och innehållet i paketen minskar. Jag ignorerar också människor som kallar mig för hälsovådlig någon annan. Passiv rökning tror jag inte ett dugg på. Om det nu skulle vara så att passiv rökning (enligt något inlägg) är farligare än för rökaren själv - börja röka. Alla vinner. | |
| Mercedes | 2010-04-06 12:21 | |
![]() | Slutat röka för 16 år sen och för mej får folk röka var som helst utom inne i min lägenhet. Jag tycker hetsjakten på rökare gått för långt. | |
| Sote | 2010-04-06 12:51 | |
![]() | Mercedes-Tycker du att det är ok att lärare och förskolepersonal röker på dagtid och sedan går direkt och jobbar med barnen? Jag jobbar på en skola/förskola och jag vet hur illa dom luktar när dom kommer in från sin"rökpaus". Jag skulle inte vilja ha mina barn i famnen på en som precis varit ute och blossat. Samma sak gäller tex läkare och all annan vårdpersonal. Tycker iof även illa om folk som jobbar inom vård och omsorg som inte sköter sin personliga hygien och stinker svett eller annat otrevligt. Jobbar man med människor på något sätt så måste man faktiskt tänka på att vara någorlunda uthärdlig att vara med. Min ena unge har en lärare som har sån jäkla dålig andedräkt att ungarna inte ber om hjälp för det stinker så när han lutar sig över dom och ska hjälpa. Då funkar det faktistkt inte att ha ett sånt jobb. | |
| Intruder1500 | 2010-04-06 12:56 | |
![]() | Än är det INTE förbjudet att röka. Är själv ickerökare!! | |
| Dödmetalörn - Ej medlem längre | 2010-04-06 13:00 | |
![]() | Sote, bra vård- och skolpersonal växer inte på träd precis. Jag föredrar nog någon som stinker, i ordets ursprungliga betydelse, framför någon som inte gör jobbet bra, om man måste välja. Du får väl helt enkelt prata med läraren till "din ena unge"? | |
| akilleshäl - Ej medlem längre | 2010-04-06 13:13 | |
![]() | En del kommer säkert att få äta upp sina egna ord en vacker dag! | |
| HOOCHIE | 2010-04-06 13:17 | |
![]() | Fysatan vad jag hatar folk som röker, ser inget syfte med det och alla som håller på med "coolheten" är enligt mig patetiska. Behandla andra som du själv vill bli behandlad, det vill säga om någon röker under dig, så installera bara uv-lysrör i underkant av din balkong så strålningen riktas neråt mot dem som röker. Tar nog bara en liten stund innan dem ber dig stänga av belysningen varpå du ber dem fara åt helvete för att dem röker. Case closed! | |
| akilleshäl - Ej medlem längre | 2010-04-06 13:30 | |
![]() | Eftersom nikotin är klassat som farligare än heroin borde det förbjudas! Att sluta röka innebär att man måste kämpa mot begäret efter nikotinet OCH inte minst vara beredd på att få problem socialt! Detta eftersom rökarna, som kanske själv vill, men inte kan sluta, har det jäkligt svårt att vara nära en som har lyckats! Jag är mycket stolt över att jag har slutat. Jag är också mycket stolt över att jag har blivit medmänskligare. Jag har egentligen inget emot rökare, men att stå och blåsa röken rakt i ansiktet på mig gör bara den som vill provocera! Sen vill jag tillägga att alla rökare och föredetta rökare, inklusive mig själv ÄR drabbade av KOL mer eller mindre. Hade jag visst vad jag vet idag så hade jag aldrig börjat. Sent ska syndaren vakna! | |