Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 334 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bj-olle | 2010-08-17 15:57 | |
![]() | den där historien hade sin egen tråd på seriöst för ett tag sen, om jag inte minns fel. var det det som var skämtet? | |
| _sweetlime_ - Ej medlem längre | 2010-08-17 15:58 | |
![]() | Ni som röstar på Alliansen, hur ställer ni er till att vi skattebetalare nu betalar Littorin 112.000:-/månad utan att han jobbar? Är det arbetslinjen vi ser här? Eller är det regeringen som är rädd om skattebetalarnas pengar? Hur kan det komma sig att vanliga löntagare inte ens kan få en tiondel av hans ersättning vid arbetslöshet och därtill ska betala ofrillivillig arbetslöshet med karensdagar? Nej, gott folk, dags för revolution. Jag orkar fortfarande bli förbannad. | |
| Megaherz | 2010-08-17 16:01 | |
![]() | Har redan röstat. :) | |
| Keiward | 2010-08-17 16:04 | |
![]() | Alliansen ville sänka taket för arbetslöshetsersättningen medan de röda ville behålla den på 80%. Sen ang gnället om den absoluta nivån beror på att toppolitiker tjänar så här mkt och att ersättningen är en procentuell del av det. Så vad vill du göra revolution för? Kolla Göran Perssons herrgårdar istället. | |
| _sweetlime_ - Ej medlem längre | 2010-08-17 17:26 | |
![]() | Alla medborgare bör få 100% av sin lön i ett år, precis som Littorin. Då har vi riktig demokrati igen. Varför ska samhället ha råd att ge bidrag till politiker, men inte till väljare? De menar ju att arbetsmoralen förstörs om man ger en så hög ersättning, alltså blir Littorin förstörd för evigt nu, om han inte var det innan, den lilla lögnaren. Persson har åtminstone arbetat ihop sin herrgård. Jag tycker inte att politiker ska ha låga ersättningar, men när de inte arbetar ska de ha samma ersättning som resten av befolkningen. | |
| Granis123 | 2010-08-17 17:32 | |
![]() | "Persson har åtminstone arbetat ihop sin herrgård" Bara jag som tycker det var ett intressant uttalande???????????? | |
| _sweetlime_ - Ej medlem längre | 2010-08-17 18:12 | |
![]() | Jag funderar till och med på att svära i kyrkan och gå hela vägen i det röda blocket och kanske drämma iväg en röst på v, för första gången. En fråga som nu intresserar mig är bemanningsföretagen. De är ett stort problem på arbetsmarknaden då de splittrar arbetsplatserna och skapar a- och b-lag. Arbetsgivarna utnyttjar projektanställningar och bemanningslösningar under falsk flagg för att kunna sänka lönerna till ett minimum och skapa osäkra anställningsförhållanden. Vikariat är snart vanligare än fasta anställningar och min bransch har blivit en fruktansvärd soppa som ingen vill vara i, de som kan flyr. Så, hur är det med bemanningsbranschen, vem kan och vill skapa lagar som gör att arbetsgivarna inte missbrukar möjligheten att använda vikarier? | |
| johanjos - Ej medlem längre | 2010-08-17 18:22 | |
![]() | 6 timmars arbetsdag är det idela! För de som vill jobba hela tiden då. | |
| johanjos - Ej medlem längre | 2010-08-17 18:22 | |
![]() | ideala* | |
| johanjos - Ej medlem längre | 2010-08-17 18:23 | |
![]() | Det är intressant att det är så mycket diskussion om hur vi ska få flest arbetstillfällen, när problemet är att vi arbetar för mycket. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-08-17 18:24 | |
![]() | Håller mig till principen om valhemlighet. Det vill säga - jag kommer att rösta på ****(r). | |
| misscarface | 2010-08-17 18:26 | |
![]() | Jag får inte rösta för jag är inte svensk medborgare! Men om jag fick skulle jag rösta på MP :) Go green! | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-08-17 18:30 | |
![]() | @Misscarface. Du får nog rösta. Men kanske inte i riksdagsvalet, lokalval spelar ofta därtill större roll för den enskilde individen... | |
| le-lou | 2010-08-17 18:31 | |
![]() | "Ni som röstar på Alliansen, hur ställer ni er till att vi skattebetalare nu betalar Littorin 112.000:-/månad utan att han jobbar? Är det arbetslinjen vi ser här? Eller är det regeringen som är rädd om skattebetalarnas pengar? Hur kan det komma sig att vanliga löntagare inte ens kan få en tiondel av hans ersättning vid arbetslöshet och därtill ska betala ofrillivillig arbetslöshet med karensdagar? Nej, gott folk, dags för revolution. Jag orkar fortfarande bli förbannad." Och du tror inte det sker i socialdemokratiska regeringar då? www.dn.se/nyheter/po...s- 1.558308 www.expressen.se/Nyh...m- miljoner | |
| mishizaki | 2010-08-17 18:32 | |
![]() | så trött på att allt gemensamt går till privata händer...vänster så klart | |
| johanjos - Ej medlem längre | 2010-08-17 18:37 | |
![]() | Mishizaki: Jag älskar dig. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-08-17 18:37 | |
![]() | Offentliga händer - är det händer som man lånar på biblioteket? | |
| johanjos - Ej medlem längre | 2010-08-17 18:38 | |
![]() | Det är något ni blåa borde göra lite mer, älska. Testa att älska något annat än pengar. | |
| johanjos - Ej medlem längre | 2010-08-17 18:38 | |
![]() | F I S T O: Ja. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-08-17 18:39 | |
![]() | @johanjos - du är rolig. Moderater äter barn - eller hur var det punktexter skrevs för tio år sedan? | |