Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 44 |
Mobilspel
Pågående | 19 685 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Venatici | 2011-12-17 08:22 | |
![]() | Ja. Om ens skadliga ovanor skada andra får man ta det på en annan plats. Tycker personligen inte det är något att snacka om. Hur kan ni rökare ens rättfärdiga att ni tvingar rökningen på andra??? | |
ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-17 08:58 | |
![]() | För att inte tala om vad matmissbrukare kostar samhället. Ska vi förbjuda mat också?? | |
Venatici | 2011-12-17 09:32 | |
![]() | Off topic, men.. Ulla - delvis, genom höjda skatter på ohälsosam mat och sänkt skatt på nyttig. Satsa på undervisning av kost i skolorna. | |
pewpews | 2011-12-17 09:35 | |
![]() | venatici men så ser ju inte lagförslaget ut? Så frågan är hur genomtänkt det är? Konsekvenserna blir kanske större och drabbar fler? Tanken god men | |
Venatici | 2011-12-17 09:37 | |
![]() | Hur kan det bli konsekvenser av att folk forhoppningsvis äter hälsosammare? Jag ser bara vinster. Mindre hjärt- och kärlsjukdomar, färre fall av cancer, minskad risk för diabetes etc etc | |
pewpews | 2011-12-17 09:59 | |
![]() | venatici jag pratar om att man inte förbjuder rökning inomhus. Som kan göra att grannar utsätts i högre grad av rök än de gör från balkongen. | |
Charlies dad | 2011-12-17 10:07 | |
![]() | Man kan bli vräkt från sin lägenhet för att man spelar musik ett par timmar i månaden så grannarna störs men om samma grannar ska få stå ut med fimp och röklukt dygnet runt, året om så är det helt ok. Det hade aldrig varit accepterat om cigaretterna hade uppfunnits idag, då hade rökarna fått suttit i små isolerade bås och dragit i sig skiten. Som tur är har världen börjat få upp ögonen så förändringar kommer sakta men säkert. Det är ni rökare som är obekväma för oss andra därför får ni rätta in er i ledet. | |
Venatici | 2011-12-17 10:08 | |
![]() | Man ska inte röka på något ställe där andra människor tvingas utstå det. Man ska inte behöva fly sitt hem för att andra människor har direkt hälsofarliga ovanor. Det är bara för rökarna att ta på sig skorna och traska ut. Jag kan inte begripa att man ens bestrider sin rätt att utsätta andra för cigarettrök. | |
le-lou | 2011-12-17 10:08 | |
![]() | ni som går igång på skattepenger : ni vet om att cigaretter skattas extremt högt? Rökare betalar sin och andras vård flera gånger om. | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-17 10:31 | |
![]() | strömavbrott 2011-12-17 04:19 "Jag tycker det är skitjobbigt med all parfym som stinker här och där, men jag försöker leva med det. Är tobaksrök värre?" Ja, absolut, tobaksrök är mycket värre, och framförallt sprider den sig på ett annat sätt. Sitter du parfymdränkt på din balkong (under min) så får jag troligen inte in den doften i min lägenhet genom min öppna balkongdörr, men röker du där, så fylls min lägenhet av den stanken. Sitter du (fortfarande parfymdränkt) alldeles vid din köksfläkt och har den på, så kommer jag _inte_ att känna av den doften upp till mig, men röker du under fläkten, så får jag röken in till mig. | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-17 10:36 | |
![]() | pewpews 2011-12-17 08:06 "Jag bara undrar, ska de förbjuda folk att röka inne i sina lägenheter då med?" Jag hoppas att den dagen kommer, ja. Rökfria flerfamiljshus, rökfria lägenheter finns redan idag, och jag hoppas att det snart ska vara standard - fullt ut, utan undantag. | |
Måns_E | 2011-12-17 10:44 | |
![]() | Vad som är värst är fortfarande högst personligt, vilka väldigt många inte verkar inse. Men fortsätt ni att önska er förbud, om ni nu blir lyckliga av det. | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-17 10:56 | |
![]() | "Vad som är värst är fortfarande högst personligt, vilka väldigt många inte verkar inse." Nää? Hurså att många inte inser? Det tror jag nog folk inser. Men poängen är ju att här uttrycker ju var och en just sin egen, högst personliga åsikt (om vad som är värst). Och jo, åtminstone jag personligen skulle bli, kanske inte lycklig precis, men i allafall väldigt glad över ett tobaksfritt samhälle. Jag hoppas innerligt att den dagen kommer. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-17 14:07 | |
![]() | om jag hyrde ut lägenheter så skulle inte hyresgästerna få röka i dom,inte på balkongen heller,dels för deras egen hälsas skull men röken sprids i ventilations systemet,och många dör varje år av sängrökning,att att utsätta sina grannar för det skulle inte jag vilja vara ansvarig för | |
strömavbrott | 2011-12-17 14:21 | |
![]() | Rökfritt - är tydligen lyckan för somliga. För mig får folk röka var de vill, bara de inte blåser röken rätt i ansiktet på mig. Vad värre är är folk som rynkar på näsan åt folk som inte behagar dem. Vill man reta sig på folks vanor och ovanor så finns det hur mycket som helst. Eller vad tycks om folk som har äcklig andedräkt, stinker armsvett eller fotsvett eller parfym? Ska vi förbjuda också det? Jag tycker det är jobbigt med folk som går långsamt framför mig och spärrar vägen. Ska vi införa en lag om minsta gånghastighet kanske? | |
Observer | 2011-12-17 14:28 | |
![]() | Och vad blir nästa grej. En del blir störda av grannens högljuda sex, skall vi sex då med :-) | |
Måns_E | 2011-12-17 14:29 | |
![]() | Ja, tänk på barnen! | |
madeleine234 | 2011-12-17 16:07 | |
![]() | så himla larvigt bättre att röka ute på balkongen än under fläkten eller inne i lägenheten | |
Resurrection - Ej medlem längre | 2011-12-17 17:37 | |
![]() | ännu bättre att inte röka alls ... | |
bulimi4 | 2011-12-17 18:02 | |
![]() | Ja herregud, kan inte tråden stängas innan hälsotalibanerna får frispel o saboterar cigarrettfabrikerna i hälsans tecken. Jag blir så ini h-vete less på alla som ska tycka o tänka åt andra å bestämma vad som är bäst för dom. Ett helt vansinnigt förslag. Och ingen kan övertyga mig om att rökning på balkong är ett problem. Eller jo, ett problem för alla som vill ha ett problem där, övriga kan rycka på axlarna och leva vidare som förr. När det gäller hälsan så finns det ju massor av saker att förbjuda, sprit o snus tex. Det är bara att börja propagera för fler förbud Eller ta bara o slappna av. | |