Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 75 |
Mobilspel
| Pågående | 19 711 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ingson | 2013-03-24 02:43 | |
![]() | Delta9 Du har missförstått det du kallar rangordningen. Det är fråga om trappsteg. Dvs först öl och vin sedan osv Och visst spelar det för många stor roll om cannabis legalt eller inte är en inkörsport Annola Det är riktigt. Ibland triggar jag tyvärr igång mig själv i en debatt som jag egentligen inte är intresserad av.Blir lite som en drog. Ska göra ett försök att sluta. | |
| delta9 | 2013-03-24 07:42 | |
![]() | ingson: Den där rangordningen var inte skriven av mig, den var skriven av Folkhälsoinstitutet... På vilket sätt spelar det en roll insgon, om du tar bort de kriminella elementen ur ekvationen? | |
| ingson | 2013-03-24 08:52 | |
![]() | Jo jag vet att det är fhi. När man skriver rangordning som i din text kan en oinsatt få intrycket att öl och vin är vanligaste orsaken till tungt drogmissbruk. Men flera av de följande trappstegen föregår tungt drogbruk Hypotetiskt har vi lyckats få bort de kriminella elementen.Fortsatt hypotetisk om cannabis gör en mer benägen att börja med amfetamin så tror jag att det är starkt skäl för många att med näbbar och klor motarbeta cannabis och definitivt motsätta sig legalisering | |
| delta9 | 2013-03-24 10:11 | |
![]() | Vanligaste orsaken till att folk tar tunga droger, eller lätta, är att omdömet skakas om och där har du alkohol som den preliminära boven för att testa nåt nytt och farligt iofs. | |
| ingson | 2013-03-24 10:18 | |
![]() | Ja, blandbruk är vanligt. Men trappan verkar rimlig i Sverige, dvs få livslånga helnykterister provar cannabis och det är få som nyttjar tunga droger som inte använt cannabis innan. Och inte många börjar dricka brännvin om dom inte druckit öl och vin tidigare. | |
| fetabetapeta | 2013-03-24 11:01 | |
![]() | Eller så bblir incitamentet att ifrågasätta sina val färre när man blivit stämplad som "pundare" då man rökt hasch och blivit påkommen. Man identifierar sig allt mer som avvikare och belastas med skuld och skam medan man blir ett ärende i "välfärdssystemet". Därigenom närmar man sig också vissa typer av miljöer och sammanhang där även tyngre droger finns tillgängliga i större utsträckning än i övriga samhället. Så är det haschet i sig som skapar en "missbrukare" (Becker, 2006) | |
| ingson | 2013-03-24 11:11 | |
![]() | Där ser man; en ovärdig klarar mer än att nämna några titlar och skriva oförskämda one-liners. Ett kort utdrag med en viktig tanke i din nämnda källa. Det gjorde väl inte ont? Beckers tanke är inte ny och den är verkligen tänkvärd. Trist att du ibland spårar ur fetabetapeta, annars kunde vi diskuterat vidare. Eller just det, jag skulle försöka avsluta mitt engagemang i den här tråden | |
| fetabetapeta | 2013-03-24 12:09 | |
![]() | Jaja... *gäsp* | |
| betpungen | 2013-03-24 12:32 | |
![]() | Nu fick Fetabeta till en "lagom" nivå, så inte diskussionen längre förs över huvudet på vissa. Grattis! | |