Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| omeganoll | 2013-05-28 00:43 | |
![]() | Jag antar att jag är hyfsat välutbildad vilket är helt betydelselöst för en relation som är värt ngt tex den som riktas uppåt, till Gud. Han är god och eftersom Han "neutraliserat" all skit och tänkbar ondska genom sin självuppoffring med Jesus, Hans ansikte i världen, kommer vi alla, till slut, ses i himlen, hur nu den ser ut. Ju mindre man tror på det desto mer förvånad blir man då. Den som redan här tror på "Guds dårskap" har en särskild roll och blir, tex, här, till allmänt åtlöje. Det tar man gärna på sej för förlåtelse, försoning, kärlek och riktiga relationer är framför allt de nyckelord som gäller! Ses sen! | |
| ingson | 2013-05-28 05:14 | |
![]() | Att vara invandrare är inte en självvald världsuppfattning så din jämförelse duger inte. Dessutom tycks troende i tråden med stöd av bibelcitat anse det vara OK att bli trakasserad pga sin tro | |
| Claysune | 2013-05-28 05:51 | |
![]() | Till Little Stalin. Du frågade efer namn på några författare "som skrivit denna tjocka bok" (Bibeln) Paulus skrev 12 brev, han börgar varge brev med "Frän". ett av breven avslutar han med, "här skriver jag, Paulus min hälsning med egen hand ------". 2 Tess. 3:12. Läkaren Lukas skrev 2 . Apg: 1:1. | |
| Claysune | 2013-05-28 06:10 | |
![]() | Jag hoppas verkligen på att alla som skriver i denna spalt inte talar eller skriver illa om andra, själv har jag blivit anklagad av flera som galen, idiot omyndigförklarad osv. Jag förstår inte varför när jag försöker svara på inkommna frågor så gott jag kan. | |
| siwu | 2013-05-28 07:23 | |
![]() | Det kan aldrig vara okej att häckla någon, tråkigt, det kunde blivit intressanta disskussioner. | |
| ingson | 2013-05-28 07:51 | |
![]() | Håller helt med claysune och siwu. Själv brukar jag trösta mig själv när jag hånas i debatter att min meningsmotståndare har svaga sakargument | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-28 07:54 | |
![]() | Jepp, jag håller med. Hån är inte ok. Däremot att ifrågasätta och debattera. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-28 08:19 | |
![]() | har skrivit om det tidigare,folks sexuella lägning är deras privatsak och inget som någon har någontin med att göra,,gamla kristna runt 90 år ser det säkert som ett problem,När vi anställde våran Pastor och "grillade honom med frågor så frågade vi honom om hans inställning till homosexuella,hade han haft problem med dom så har han inte blivit anstäld | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-28 08:21 | |
![]() | och alla bibelcitat som finns om homosexuella är alla negativa.och utagerade iaf för mig,men det finns säkert folk som inte gillar homosexuella,men jag tror inte dom är fler i kyrkan en utanför kyrkan | |
| ingson | 2013-05-28 08:22 | |
![]() | Sen tycker jag att det är en väldig skillnad mellan att få höra att man ÄR en idiot/tokig etc. Jämfört med att få höra att ens åsikter är idiotiska/galna etc. Det sista tycker jag man får acceptera. Dock för det inte utan förtydliganden debatten någonstans | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-05-28 08:30 | |
![]() | Jag tycker Gloria kan läsa lite bland tittiis ca 22 000 inlägg då, där snackar vi angrepp på allt möjligt. Du ska bara vara tyst när du inte vet. | |
| kajix | 2013-05-28 08:34 | |
![]() | vi ska alltså inte döda homosexuella trots att det är guds ord? | |
| limpan__2 | 2013-05-28 08:36 | |
![]() | Så du håller med ingson ttiittii? Var det bara ett misstag då när du igår förklarade för kajix att gud skapat mindre intelligenta så att sådana som han kunde finnas? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-28 08:40 | |
![]() | kajix,vi ska inte döda homosexuela nej värkligen inte,människor är som hundar när det gäller avel,avlar man på två föräldrar med bra anlag så blir det bra anlag på nästa generation,och jag är övertygad om att kajix tog det som ett skämt | |
| micro113 | 2013-05-28 08:46 | |
![]() | ttiittii Du är alltså förespråkare av rasbiologisk forskning och strategi? För det där är ju i princip det argument som användes första halvan av 1900-talet när man tog sig rätten att sterilisera människor/grupper som ansåg hade dåliga anlag och därför inte skulle föra dem vidare. Dessutom - inom hundavel handlar det om att bevara rasens egenskaper. Bara så du vet när du hänvisar till den. Personligen vill jag hävda att det där var något av det dummaste jag sett på länge dock. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-28 08:46 | |
![]() | vad är skilnaden på människo och hundavel? | |
| Gloria56 | 2013-05-28 08:48 | |
![]() | Skulle vara intressant att höra de bibelciterandes åsikt om homosexuella. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-28 08:49 | |
![]() | hundavel handlar om att ändra på bra saker så att dom blir dåliga,som sgt bernad som knappt kan andas förr att dom ska ha spann och kort nos,eller mopps med liknande problem,för att inte tala om bernensennen som föds utan knäskålar och med usla höftleder,nä hundavel handlar inte längre om att bevara rasens goda egenskaper,hundavel handlar om pengar | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-28 08:50 | |
![]() | gloria,du ville inte ha några bibelcitat om homosexuella,men dom citat som finns är att dom ska dödas elle anses som sjukdommar,vilket är helt sjuk | |
| micro113 | 2013-05-28 09:01 | |
![]() | ttiittii Du tycks vara lika oinformerad om hundavel som om mycket annat. Du svarade för övrigt inte på frågan. | |