Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 583 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Romans | 2013-05-27 16:30 | |
![]() | LikaBra, du undrade om det fanns ett kausalt samband mellan invandrare och våld. Svårt tt svara på, men det finsn ett statistiskt säkerställt samband mellan utrikes födda och viss typ av brottslighet, t.ex. tillgreppsbrott, narkotikabrott och våldsbrott. För flertalet av dessa brott står en grupp på ca 15% för mer än hälften av brotten. | |
| blue_moon | 2013-05-27 16:34 | |
![]() | Romans >> Har man då räknat in de utländska ligor som åker runt och begår brott på olika platser i Sverige? | |
| Lika bra | 2013-05-27 16:38 | |
![]() | Romans Jo tack, den statistiken stämmer säkert. Dock var det kausaliteten som var intressant i siffrorna. Att du lyckas rapa upp lite nonsensstatstik är föga intressant. Svenskar som befinner sig utomlands har även de en större benägenhet att begå brott. Jag tror inte att människor från vissa delar av världen är mer benägna att begå brott. Därför menar jag att sambandet inte är kausalt. Vad micro (och du) tror har framgått tydligt. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-05-27 16:45 | |
![]() | Romans: Kollar man även sambandet mellan denna utrikes födda grupp och sociala status i samhället? Eller vill vi inte veta? | |
| micro113 | 2013-05-27 16:47 | |
![]() | Locomondo Ja, det gör man och man kan inte förklara överrepresentationen med social status. Det man kan säga är att låg social status är överrepresenterat i sig i statistiken. | |
| micro113 | 2013-05-27 16:49 | |
![]() | Lika bra Verkligen. Var har svenskar startat upplopp, begått terrordåd och stenat polisen i andra länder? Dessutom är det så att svenskar i vissa regioner är överrepresenterade jämfört med svenskar i Sverige. Dessa regioner är områden till vilka svenska kriminella - dvs redan kriminellt belastade i Sverige- ofta söker sig. Vill du säga att de som invandrar här är andra länders kriminella? | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-05-27 16:58 | |
![]() | En liten passus igen: Jag tror att anonymiteten är större i andra delar av stan än i invandrartäta områden. Tvärtom tror jag att invandrarna känner sina närboende ganska väl. Ungdomsgängen som bildas i de kvarteren känner förmodligen ett utbrett utanförskap. En del av deras föräldrar kan inte svenska och har ingen kontakt med svensktalande. De är ofta beroende av sina barn som förstår språket. Barnen får ett övertag över de vuxna och det ger dem en makt som de är för unga för att besitta. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-05-27 17:01 | |
![]() | Hur skulle svensk-svenska svenskar ens ha haft tillfälle att braka lös i missnöjesyttringar i andra länder? Det är inte vi som flyr ifrån krig och förföljelse. Vårt land är sen länge förskonat från så farligt samhällsklimat. | |
| eeistan | 2013-05-27 17:08 | |
![]() | Vi kanske ska minska ned invandringen tills vi kan hantera integreringen... | |
| micro113 | 2013-05-27 17:11 | |
![]() | pink ribbon 2013-05-27 16:5 Ja, och det kanske är en del av problematiken som är viktig att börja nysta i - istället för att gäspade tala om socioekonomiska förhållanden som faktiskt förenar fler områden än de som upploppen/bränder/stenkas tning utmärks av. | |
| micro113 | 2013-05-27 17:14 | |
![]() | eeistan Om inte annat så är det väl dags att erkänna att den integrationspolitik som nu förs inte är fungerande. Och att människor inte blir mindre segregerade av att man flyttar jobben in i dessa områden istället för att arbeta för och kräva att människor flyttar sig utanför dessa områden... Integration skall inte handla om att skapa samhällen utanför samhället, utan att få människor att fungera med och i det svenska samhället. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-05-27 17:14 | |
![]() | Vad gör finsvenskarna i avfolkningsorterna åt sina problem? Förutom att de inte bränner bilar. Vilket i stort sett alla invandrare också håller sig ifrån. | |
| micro113 | 2013-05-27 17:21 | |
![]() | gnagelram De lurar inte in polis och räddningstjänst i fällor och kastar sten på dem i alla fall. Att en majoritet inte utövar något innebär faktiskt inte att det är ett icke-existerande problem.... De flesta mördar, rånar, våldtar osv inte heller --- men trots de ses de som gör det som ett problem för samhället. | |
| Romans | 2013-05-27 17:23 | |
![]() | Att blunda för problem leder sällan till en lösning. Oavsett vad saker och ting beror på så finns fakta. Nästa led är att analysera orsaker. Detta blir inte möjligt om man av politisk korrekthet blundar för just fakta. | |
| Kokonut | 2013-05-27 17:25 | |
![]() | Men man kan väl enas rätt klart att minska invandringen å se till att ordna upp saker å ting här hemma. | |
| ingson | 2013-05-27 17:41 | |
![]() | Men det är väl inget verkligt förslag kokonut 17:25? Du måste väl ange till vilken siffra och hur mycket pengar som då sparas och vad dessa ska användas till istället | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-05-27 17:42 | |
![]() | Jag håller med micro om att integrationspolitiken inte fungerar. Det är faktiskt inte humant att stänga in människor i ghetton, utan att de får hjälp med sin problematik, lär sig språket och får adekvat sysselsättning. Prio ett borde vara att sätta in fler poliser och socialarbetare bland ungdomsgängen, som kontinuerligt rekryterar yngre medlemmar. Det har gått överstyr. Jag ser det, regeringen borde se det och agera därefter. | |
| ingson | 2013-05-27 17:52 | |
![]() | Jag håller också med om att glesbygdspolitiken inte fungerar, mer pengar borde satsas | |
| fetabetapeta | 2013-05-27 17:56 | |
![]() | Eller kanske enas om att problemets orsaker och lösningar går att ffinna på samtliga nivåer, från individ till samhälle. och att bilden blir skev och ofullständig om man försöker bortse från någon utav dem. | |
| micro113 | 2013-05-27 18:46 | |
![]() | pink ribbon 2013-05-27 17:4 Vi är överens om det du skriver i det inlägget. Jag tänker dock också att förutom mer statliga resurser riktat mot gängbildning osv, så måste man stärka föräldrarna. Ett barns främsta förebilder är föräldrar och/eller andra vuxna i sin omgivning. Har de förebilderna inte framtidstro och inte känner sig som en del av samhället så är det svårt att få ungdomar/barn att göra det. Det är viktigare att familjeförsörjare/föräldr ar har förankring i samhället och kan vara förebilder, sätta gränser osv för sina barn/ungdomar än att bygga fritidsgårdar för att kortsiktiga aktivera unga som sedan skall lotsas in i samma utanförskap som sina föräldrar. Det främsta instrumentet för att nå barn och unga är enligt min uppfattning att stärka föräldrarna och det gäller oavsett. Vi har ofta en övertro i Sverige på att samhället skall fixa allt som inte fungerar -- men glömmer gärna då att samhället är ju vi. Kan vi inte fungera för våra egna barn och unga så faller samhället. | |