Spelrum
Giraffen | 22 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 51 |
Mobilspel
Pågående | 20 155 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Minta | 2013-09-02 20:17 | |
![]() | Deras första åtgärd var att göra ingenting, när media tog upp det atängde de av dem i ett par veckor. Sedan stängde SI skolan. | |
karmannghia | 2013-09-02 20:18 | |
![]() | Men det är ju fortfarande inte en enda isolerad incident som föranlett den här stängningen. Jag kan inte se att det i skollagen står något om att SI inte får stänga någon skola förrän det kan anses fastställt bortom allt rimligt tvivel att den skola som stängs verkligen är rikets absolut värsta läroanstalt. Ej heller att stängning måste ske i tur och ordning efter ett noggrant rangordnande av svenska skolors uselhet. Det vore lite som att inte kunna döma någon för ett brott såvida man inte är 100% säker på att inget allvarligare brott begåtts vid ungefär samma tid någon annanstans i landet. Har man tur så har någon blivit mördad samma dag som man råkar köra rattfull, för då slipper man straff. Det fanns ju värre brottslingar den dagen. | |
karmannghia | 2013-09-02 20:20 | |
![]() | med avseende på uselhet. skulle jag skrivit | |
Minta | 2013-09-02 20:23 | |
![]() | Rålex, skolan hade ett krismöte där de kom fram till att de inte kunde stänga av en elev (vilket de visst kan om de vill). "Man får mer betrakta det här som en olyckshändelse, säger styrelseledamoten Ulf Rehnmark." De stängdes tydligen av den första veckan. "Då konstaterade vi att den händelse som ägt rum inte ger oss möjlighet att enligt skollagen stänga av de här eleverna från skolan under en tid, utan det kräver i så fall ett medgivande från föräldrarna. Men vi tycker ändå att det vore lämpligast att de inte vistas i skolan medan vår utredning pågår, alltså den här veckan." | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2013-09-02 20:26 | |
![]() | "Problemet är alla barn som far illa på kommunala skolor och som ingen bryr sig om. (Eftersom våldet inte går att härleda till något religiöst eller ideologiskt dokument från 1800-talet)." hahaha - så du får till det :) Men ja, det kommunala problemet är gigantiskt och närmast omöjligt att lösa helt (jfr med att uppnå ett samhälle helt utan kriminalitet) därför att det rör sig om så mycket elever och så komplexa mekanismer (föräldrar). Frågan är - är det ok att agera där man kan? Eller ska man vänta tills man kan lösa alla problem på en gång (aldrig) är det riktigt sant att ingen bryr sig om barnen i den kommunala skolan? jag tycker egentligen att du är allt för smart för att vara så oseriös. | |
karmannghia | 2013-09-02 20:47 | |
![]() | Jag undrar ju om det finns någon kommunal skola där man tycker att det inte alls är fel, inte ens bara ok utan även önskvärt att eleverna misshandlar varandra, pressar pengar av varandra och använder varandra som slavar. Strykjärnspojkstrecket gick kanske över gränsen emedan de betalande föräldrarna måhända misstycker om bestående ärr uppkommer å ätteläggens lekamen. Men man skulle kunna betrakta det som ett slags mensurärr. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2013-09-02 21:04 | |
![]() | "Carlmartin, att det är just våld under nollning som bör föranleda stängning (och inte systematiska kränkningar som den kommunala huvudmannen sedan anlitar advokat för att försöka avfärda t.ex.) är ett så svagt argument att jag skulle kalla det halmstrå." jag tror att nollningen sköts af elever som har en slags förtroende hos skolledningen? och studerande som har hög status bland de andra eleverna? litegranna som om att det hade varit elevrådet som mobbade eleverna på den kommunala skolan :) | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-09-02 21:26 | |
![]() | Att si i konsekvensens namn nu skulle börja stänga kommunala skolor är kanske en lite väl from förhoppning. Men kanske kommer de börja besöka kommunala skolor med mobbingproblem? T.ex. den enda kommunala gymnasieskolan i Varberg? sverigesradio.se/sid...el =4011085 Eller den enda kommunala gymnasieskolan i Mora? sverigesradio.se/sid...el =5259706 Eller -- om vi nu måste insistera på att farlig mobbing enbart förekommer i nedärvda pennalistiska miljöer med i hierarkiska system -- exakt vilket existensberättigande har egentligen juridiska fakulteten vid Uppsala Universitet? www.aftonbladet.se/n...03 97029.ab Ett litet besök, någon? En liten fråga: ''hej, hur går det''? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2013-09-02 21:28 | |
![]() | "Eller -- om vi nu måste insistera på att farlig mobbing enbart förekommer i nedärvda pennalistiska miljöer med i hierarkiska system" ? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2013-09-02 21:30 | |
![]() | www.skolinspektionen...te -beslut/ | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2013-09-02 21:32 | |
![]() | en hand upp alla som tycker, eller har sagt att den kommunala skolan inte har några problem med mobbning. | |
Minta | 2013-09-02 21:37 | |
![]() | En rektor på en kommunal skola som åkte på ripjakt när den kommunala skolan hade de årliga kränkningarna av nya elever, och en skolledning som säger att de inte kan stänga av elever som bränt två elever allvarligt med strykjärn under sagda årliga kränkning utan föräldrarnas medgivande med hänvisning till skollagen (felaktigt) och till att det nog rör sig om en olyckshändelse, riskerar nog också påföljder. Jag vill inte försvara kommunala skolor och rektorer som inte tar sitt ansvar för att förhindra mobbning. | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-09-02 21:44 | |
![]() | www.betapet.se/forum...at or=minta Jebus, det är helt jävla uppenbart att det är något annat än barnen du bryr dig om. | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-09-02 21:49 | |
![]() | Kära föräldrar, Med anledning av att en av våra studenter piskade en annan student under årets sedvanliga mobbingvecka så har vi fått ett antal telefonsamtal och vi vill med anledning av detta göra ett klargörande: Rektorn på S:t Mikaelskolan jagar inte ripa. Han jagar älg. Mvh Vice studierektor Ulla-Maj Östros-Löfven S:t Mikaelskolan i Mora | |
Minta | 2013-09-02 21:54 | |
![]() | Jaja, jag trodde jag var rolig men det var tydligen känsligt. | |
Minta | 2013-09-02 21:56 | |
![]() | Byt ut ripjakt mot något annat oviktigt om det träffade en öm tå. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2013-09-02 22:58 | |
![]() | "men ok - hade man kunnat stoppa övergreppen på skolan så var det att föredra framför att stänga." "du tycker att fler skolor bör läggas ner i konsekvensens namn. tror du på att detta leder till mindre mobbning så tycker jag definitivt att du har rätt." "det är oerhört beklagligt att vissa skolmiljöer är ruttna på det här sättet. och - om det skulle göra att mobbningen försvann vore det på sin plats att stänga skolan i fråga." Detta är citat av mig själv hämtade på de senaste 5 sidorna i den här tråden. Min fråga är: läser du vad jag skriver och bortser från mitt medhåll för att kunna fortsätta göra dig lustig över inkonsekvensen och inkompetensen i SI:s arbete? (jag antar att du håller med om den formuleringen)? spelar det någon roll vad jag säger till dig? nu är jag inte den ende som skriver i tråden, så kanske har du fullt upp med att svara andra - men det verkar lite som om att du håller en monolog som roar dig själv väldigt mycket. Har jag fel? | |
krysopras | 2013-09-03 06:35 | |
![]() | Vem har monterat ner den kommunala skolan då? Gud? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-03 07:00 | |
![]() | Nä människorna.Behövs Internat i dag nä.lägg ner alla internat dom är inte bra för någonting | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-09-03 08:12 | |
![]() | carlmartin: Sorry, missade faktiskt att du skrivit det där. Till mitt försvar får jag väl i så fall hävda att jag aldrig skrivit att det var fel att stänga/lägga ned lundsberg. Min uppfattning att fler skolor borde känna av ett reellt hot om nedläggning (i synnerhet en viss kommunal skola i min omedelbara närhet). På sista frågan: du har inte fel. Men det gäller väl alla här inne? För inte tror vi att någon från utbildningsdepartementet är medlem? | |