Spelrum
Giraffen10
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade13
Mobilspel
Pågående19 505

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mz_lzrd2016-01-09 18:44
Antal inlägg: 2498

Jag tror inte ögonblick att Måns ens skulle drömma om att sextrakassera någon öht.

Nu tycker jag inte att vi ska vara arga, jag känner ju hur jag börjar bli arg och då diskuterar jag riktigt uselt. Nu ska jag ägna mig en stund åt att försöka hjälpa kaniner i nöd, på ett annat ställe.

Måns_E2016-01-09 18:45
Antal inlägg: 12023

Du har inte en jävla aning om min kvinnosyn.

PUNKT

Nora1 - Ej medlem längre2016-01-09 18:48
Antal inlägg: 2885

Mz_lzrd. " i nutiden kan påverka sin framtid i af i rimlig utsträckning?"

Ja, det kan man. Det är därför man ska hålla sig så nära sanningen som man någonsin kan. Spekulationer och gissningar är fan inte ok.

Vilka signaler sänder det till våra ungdomar som ännu inte utvecklat förmågan till kritiskt tänkande? Hur påverkar det i sin tur vad som händer i samhället? Man har fan en skyldighet att vara nyanserad.

mz_lzrd2016-01-09 18:54
Antal inlägg: 2498

Nora, ansvaret att informera våra ungdomar överlåter jag till föräldrar, skola och inte minst massmedia. Det jag skriver i en diskussion på nätet är inte avsett som en faktaruta åt vår okritiska ungdom, jag tvivlar väldigt mycket på att just mina inlägg kan ha den sortens genomslag. Föräldrar måste lära barn att hantera internet.

Vilka spekulationer och gissningar är det du hänger upp dig på? Händelserna i Köln? De unga kvinnor som sextrakasserdes i Sthlm i somras men som ingen skriver om förrän nu? Gängen av vuxna män som sextrakasserar unga flickor i Helsingfors? Jag håller med dig om att det vore rent förfärligt om det vore spekulationer från min sida, men det är det ju inte. Det är ju händelser som har skett på riktigt, i många vittnens närvaro.

Nora1 - Ej medlem längre2016-01-09 18:58

mz_lzrd. Vet du vilka som läser här?

Du och micro och några till har en agenda som går ut på att svartmåla grupper av människor.

Tror du att vi andra skulle offra så jävla mycket tid på att diskutera med er om vi inte tänkte på att det finns de som ännu inte är fyllda av samma skit och som kanske läser här? Det tror inte jag. Några måste sätta emot er.

micro1132016-01-09 19:05
Antal inlägg: 17540

Nyårsafton i Tyskland

I Hamborg har 39 kvinder anmeldt, at de nytårsaften blev forulempet. Kvinderne blev befamlet på brysterne og i skridtet. Derudover blev 14 personer også frarøvet værdigenstande. Det skete i bydelen St. Pauli.

I Berlin var der ved Brandenburger Tor mindst tre tilfælde af overgreb. To flygtninge fra Irak og Pakistan blev anholdt.

I Düsseldorf var der mindst 11 overfald.
Gerningsmændene beskrives som nordafrikanske.

Nytårsaften samlede en gruppe på omtrent 1.000 mænd sig nær hovedbane­gården i Køln. Adskillige vidner beretter til tyske medier, at mænd af nordafrikansk eller arabisk afstamning i ly af mængden udsatte mindst 30 kvinder for det, som tysk politi kalder »massive seksuelle overgreb«. Ud over de seksuelle krænkelser er adskillige kvinder blevet bestjålet eller truet til at udlevere ejendele til gerningsmændene.

I Franfurt am Main har tre kvinder rapporteret, at de klokken 0:20 nytårsnat blev befamlet af en gruppe på ti unge mænd. Et af ofrene fik frastjålet sin mobiltelefon. Ifølge anmeldelsen drejer det sig om
nordafrikanske mænd, der talte dårligt engelsk med arabisk accent. En anden
kvinde har anmeldt, at hun og tre andre kvinder blev forulempet af tre mænd.

I Stuttgart har to 18-årige kvinder anmeldt, at de ved 23.30-tiden blev omringet, krænket og frarøvet værdigenstande af en gruppe på 15 mænd. Flere andre kvinder har efterfølgende sagt, at de var udsat for lignende overgreb.

Österrike
I den østrigske by Salzburg er siden nytårsnat blevet anmeldt seks tilfælde af sex-krænkelser, som bl.a. fandt sted ved en koncert på byens centrale torv nytårsnat.

Sverige
I den svenske by Kalmar har foreløbig ni kvinder politianmeldt sexovergreb, som fandt sted på gaden nytårsnat. To kvinder på 17 og 19 år blev antastede på Larmtorvet midt i byen af flere grupper af mænd.

Finland
Flere kvinner ble sextrakassert i Helsinki på nyttårsaften, og politiet fikk tips på forhånd om at asylsøkere hadde planlagt trakasseringen, sier finsk politi.

– Det har ikke vært trakassering av denne typen på nyttårsaften, eller andre dager for den saks skyld. Dette er et helt nytt fenomen i Helsinki, sier Ilkka Koskimaki, visepolitimester i Helsinki, til AFP.

www.b.dk/globalt/en-...ag et-vildt

www.b.dk/globalt/sve...ex overgreb

www.nrk.no/urix/hevd...1. 12738735

totravel - Ej medlem längre2016-01-09 19:06
Antal inlägg: 4735

Nora,

Den agendan blir alltmer tydligare. Känslostyrda och mycket subjektiva slutsatser utan reell faktabakgrund. Direkta påhopp på de som försöker tänka efter lite och då kommer till en annan slutsats.

Jag håller med Måns_E att det blir allt svårare att kalla saker vid sina rätta namn i det här forumet.

mollee - Ej medlem längre2016-01-09 19:06
Antal inlägg: 6087

Micro skrev: "Vi kan inte veta hur något ska se ut i framtiden, mollee, men jag hoppas att du håller med om att man i nutiden kan påverka sin framtid i af i rimlig utsträckning? "

Absolut, det håller jag med om!

micro1132016-01-09 19:08
Antal inlägg: 17540

mollee
Jag tror det var mz_lzrd som skrev det ... men jag instämmer jag också.

mollee - Ej medlem längre2016-01-09 19:09

Oki. Då är jag med i gamet :-)

totravel - Ej medlem längre2016-01-09 19:10

Det gör jag med............

totravel - Ej medlem längre2016-01-09 19:10

Blåbär är blåa....är det någon som håller med?

mollee - Ej medlem längre2016-01-09 19:11

Blåa, eller lila!

totravel - Ej medlem längre2016-01-09 19:13

Mollee,

I think you get my drift..... :-)

Nora1 - Ej medlem längre2016-01-09 19:13

Nej det är de absolut inte.. Jag var ute i våras och då var de gröna. Så det så.

Måns_E2016-01-09 19:14
Antal inlägg: 12023

Det är någon som mörkar att blåbär är gröna!

Nora1 - Ej medlem längre2016-01-09 19:15

Totravel. Precis. När jag blir arg så har jag så mycket jag skulle vilja säga men man måste gå på tå. Sanningar får bara sägas av den ena sidan.

Men det kan ha en orsak. Jag vet vilken. Men det kan jag inte säga.

Nora1 - Ej medlem längre2016-01-09 19:16

Jag läste det inte på Avpixlat.

Nora1 - Ej medlem längre2016-01-09 19:16

Om blåbären alltså.

carlmartin - Ej medlem längre2016-01-09 19:18
Antal inlägg: 4590

"Fast är det verkligen så carlmartin?

Min erfarenhet är nästan på det motsatta, att man exempelvis nästan inte längre får säga att något är islamofobiskt, när det helt uppenbart är det. Eller att ett uttalande är rasistiskt. Det händer ju att folk fäller sådana kommentarer, även om de inte är medlemmar i ett nazistiskt parti.

Även jag upplever att det verkar ha blivit en debatt där man vill låtsas om att saker göms undan, och där en del hittar på en massa konstiga konspirationer som i alla fall inte jag kan se. Det tycks ha blivit mer legitimt att framföra den typen av åsikter, och många av de som gör det har väldigt svårt att bli emotsedda."

Jag tycker att det är rätt att konstatera att sverige är ett invandrarvänligt land vad gäller förd politik. På så sätt kan kan man säga att det invandrarvänliga i sverige är regeln snarare än undantaget (om vi jämför oss med med våra grannländer och övriga europa i stort). Åsikter om att invandringen är positiv är väl sedda av etablissemanget. Åsikter som pekar på att det finns baksidor med vår invandringspolitik är oftast inte väl sedda av etablissemanget. För mig är det självklart att invandringen för med sig både positiva och negativa aspekter.
Jag skulle önska att fler "vägrade välja sida".
Som jag ser det har den positiva sidan varit starkt dominerade de senaste 30 åren - sett till förd politik, och till etablissemangets ganska enstämmiga åsikter (att vara för hög invandring är humant - att vara emot hög invandring är inhumant).

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?