Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| honkan01 | 2013-07-30 22:02 | |
![]() | jodå....händer att jag frågar vad tur beror på..... slumpen, gud, jultomten eller ödet.... jag hävdar jultomten.....ingen har lyckats överbevisa mig än...;) | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-30 22:03 | |
![]() | Sote. Det är inte AA du menar, eller? | |
| Rultatultan | 2013-07-30 22:06 | |
![]() | @Sote Du skrev: "Porla.jag menar att om det finns ett program som faktiskt ligger under socialstyrelsens kontroll och godkännande då borde det vara fritt från andliga inslag." Jo, jag förstår hur du menar och jag är benägen att hålla med. Och om man tycker det är farligt eller skadligt på något vis, då bör man göra något åt det! | |
| honkan01 | 2013-07-30 22:10 | |
![]() | alltså...denna tråd kräver foliehatt på!!...folk!!...skaffa er ett liv!!....droppa extremism...för egen del ser jag religiösa som som suspekta..*L* | |
| Rultatultan | 2013-07-30 22:11 | |
![]() | @honkan01 Det är ingen som tvingar dig att läsa något i tråden. Du är välkommen att lägga din tid på annat. Om du har något du vill diskutera här så kan du göra det också. Men att slänga ur sig förolämpningar leder ingen vart. | |
| Sote | 2013-07-30 22:12 | |
![]() | Porla- AA är en av dom. Det finns fler. | |
| burrsan | 2013-07-30 22:12 | |
![]() | Honkan: har du fastnat i tanken att kristna är idioter? Du kanske skulle gå till någon som kan hjälpa dig att komma ur iden som du fastnat i? :-) | |
| honkan01 | 2013-07-30 22:18 | |
![]() | har inte sett någon sk förolämpning tidigare från ffa dig!!...allt handlar om tolkning..jag tycker du är korkad!!! baserat på vad du skrivit...o tänker bemota det...om du känner dig kränkt!...trist....men det var nitt syfte att få dig att tänka till i ästa fall:) | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-30 22:18 | |
![]() | sote. ok. Tolvstegsprogammet är ju väldigt framgångsrikt och själva iden är ju en tro på någon högre makt (ej knutet till någon religion dock)(och man väljer själv vilken). . När man läser dem tolv stegen förstår jag inte hur man ska kunna göra det meningsfullt utan att blanda in tron. Då faller ju hela iden? Hur tänker du? | |
| Rultatultan | 2013-07-30 22:20 | |
![]() | Eh...att ropa "hit med foliehattar", kalla folk korkade och suspekta...är det ett bra sätt att få dem att tänka till, tycker du? Vad sa du att du jobbade med nu igen? Inte människor hoppas jag? | |
| honkan01 | 2013-07-30 22:34 | |
![]() | ja....kristna är korkade i den mening att de avsagt sig den normala ifrågasättingen....tänk efter 1, 2 3 ggr....o köp inte det ni blivit infödda till.....min mission!!....tänk efter o köp inte dogmer... | |
| Rultatultan | 2013-07-30 22:37 | |
![]() | Jag har inte blivit "infödd" till någonting. Varför tror du att kristna skulle "köpa dogmer"? Och vilka dogmer pratar du om? En människa som slutat ifrågasätta är en zombie. Jag känner inga sådana människor tack och lov. | |
| honkan01 | 2013-07-30 22:38 | |
![]() | du är ju sk kristen...;) | |
| Claysune | 2013-07-30 22:41 | |
![]() | Håller med burrsan att tomten syns men inte finns, samt att Jesus finns fast han inte syns. Under en bönestund när jag läste Guds ord från Luk 22.61 fick jag en syn. Jesus bar på ett kors, Petrus hade förnekat att han kände Jesus . "Då vände Herren sig om och såg på Petrus--" där jag låg på knä o bad kände jag liksom att jag var som Petrus. Hans blick träffade mig och den blicken har jag i minnet och det glömmer jag aldrig. Det har hjälpt mig igenom livet. PTL Med vänlig hälsning. c-s | |
| Rultatultan | 2013-07-30 22:46 | |
![]() | @honkan01 Nej. Jag är inte en "sk" kristen. Jag är bekännande kristen. Men jag har inte blivit "infödd" till någonting. Jag ifrågasätter varje dag. Jag köper inga dogmer utan att pröva dem. Min relation till Gud är levande, dvs något som pågår hela tiden. Du svarade inte på mina frågor: "Eh...att ropa "hit med foliehattar", kalla folk korkade och suspekta...är det ett bra sätt att få dem att tänka till, tycker du? Vad sa du att du jobbade med nu igen? Inte människor hoppas jag?" | |
| honkan01 | 2013-07-30 22:46 | |
![]() | hå hå ja ja | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-30 22:47 | |
![]() | men du ifrågasätter inte guds existens, rultan? eller gör du det? | |
| honkan01 | 2013-07-30 22:48 | |
![]() | tack!!!! | |
| Rultatultan | 2013-07-30 22:49 | |
![]() | @chupa Två gånger om dagen förra veckan. | |
| burrsan | 2013-07-30 22:53 | |
![]() | Härligt Claysune! Bless you | |