Spelrum
Giraffen | 4 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 5 |
Mobilspel
Pågående | 19 823 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Tess 08 | 2008-12-01 12:27 | |
![]() | Är dödligt less och irriterad på att förkylningen tagit om för sjuttielfte gången... Huvudet är tjockt och jag är less!!! | |
cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-01 14:46 | |
![]() | ami_ ja men exakt man får inte säga att kött är fel för då kommer de där trollen och känner sig utpekade hujeda mig och *suck* när slutade kött innebära mord? när? | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-01 14:50 | |
![]() | Ryssbrud, allt jag sa var att det finns de som blir vegetarianer av renodlat egoistiska skäl, och att det retar mig att de er automatik skall passera som goda människor. Du beter dig för övrigt jävligt omoget som kränker människor för att de tycker annorlunda. Spelar ingen roll hur mycket man pratar om djurens rätt om man inte har respekt för andra människor. | |
cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-01 14:57 | |
![]() | tycker jag inte de reagerer eftersom de känner sig skyldiga jag är obekväm därför skyller de på mig | |
cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-01 14:57 | |
![]() | klassiskt syndrom | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-01 15:16 | |
![]() | Det är okej att angripa hyckleri, men hycklare är ingen som rakryggad står för sina val och ärligt motiverar dem - detta gäller även oss vidriga köttätare. Det enda jag begär är att en någon enda vegetarian med en egoistisk smalagenda räcker upp handen. | |
cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-01 15:21 | |
![]() | man blir inte nödvändigtvis smalare av vegetarisk kost men hälsosammare det tror jag det finns folk som gör men samtidigt finns ju fördelen att man inte behöver döda någon valet är självklart valet är naturligt bli vegetarian nu vem ska annars föra djurens talan? vänligen meddela nästa gång en gris eller ett rådjur beklagar sig över slakten av de sina vad jag vet har Carlos Castaneda upplevt något av detta samt min låtsas fafar varpå han slutade döda rådjur han sa: det var hemskt att se den blicken den blicken | |
cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-01 15:22 | |
![]() | farfar | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-01 15:33 | |
![]() | Man blir smalare. Och ja, det är säkert nyttigare för kroppen. Men personligen vill jag inte avstå från en av de saker i livet som gör mig allra mest lycklig - mat. Att jag sen är en blödig person, som inte ens kan döda en fluga, hanterar jag säkert omedvetet genom att förtränga vad det är jag äter: Man köper det i förpackning och man tänker inte "djur" när man lägger det i korgen. (När jag ser "konstiga" saker som ögon eller hovar i en charkdisk, tycker jag det är äckligt.) Men: Jag tänker för min egen njutnings skull fortsätta med att blunda för att kött är djur. Livet är kort och mat är gott. Min agenda är egoistisk (för jag är människa) och det står jag för. | |
cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-01 17:44 | |
![]() | inget säger att du inte får ÄTA för att du är vegetarian :) du har nog bara inte smakat god vegetarisk mat dessutom har jag inte klandrat dig personligen men jag vill att människor ska veta vilka val de gör likaså jag visst kommer man långt med att vara trevlig jag jobbar på det | |
Amiable | 2008-12-01 17:51 | |
![]() | ..men... människan är ju jägare, det var därför homosapiens överlevde, lr har jag fel? Att inte äta kött pga uppfödningen är fel lr hanteringen av boskap/andra djur är ok, tycker jag, eller att man fysiskt mår dåligt av en kost som innehåller kött. Jag skulle aldrig helt kunna vara utan kött, tyvärr! OT men jag kunde inte låta bli med tanken på ovan diskussion! | |
soluppgång | 2008-12-01 18:03 | |
![]() | Skyll inte på "naturen" för det är inget argument. Människor är också empatiska förutom egoister och människor har förutom jägare också varit samlare. Vi kan hitta exempel i naturen utefter vad vi nu än vill argumentera för eller emot, och vi gör en massa grejer hela tiden som även skulle kunna klassas som "onaturliga". Men: Liv kräver liv. Industrin är vidrig, inte död i sig. Och apropå hälsa är jag friskare som köttätare än som vegetarian, som jag var i flera år förut. (Ja, jag åt allsidigt vegetariskt. Mina muskler "råkar" bara gilla stooora mängder protein.) | |
cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-01 18:31 | |
![]() | ami: "menmen, kvinnan ska stå vid spisen och föda barn, kvinnor ska inte rösta, negrer är inte människor" ditt uttalande är lika modernt som ovanstående | |
cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-01 18:33 | |
![]() | ami: btw? har du provat? om anna skipper kom hem till dig och beordrade linser, kanske ditt liv och din hälsa skulle se helt annorlunda ut en tanke bara | |
cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-01 18:34 | |
![]() | sen tycker jag människor få ha vilken anledning som helst till att inte äta kött precis som vi har olika anledningar till att INTE mörda varandra | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-01 19:00 | |
![]() | Cibo, jag kände mig inte personligen angripen. Ville bara föregå med gott exempel och rakryggat redovisa min egen (brist på) hållning. Det finns som jag ser det inga felaktiga val, det finns bara konsekvens och inkonsekvens. Jag respekterar de människor som av idealistiska skäl väljer bort att äta kött - respekterar dem mycket. Värre är det med såna där låtsasvegetarianer "som bara äter fisk och vitt kött, men bara ibland". För egen del hade jag nog, om jag väl började tänka i de banorna, krävt av mig själv en konsekvens som hade varit tung att bära. Jag hade inte kunnat ha läderskor eller skinnjacka exempelvis. Känns som om jag inte är beredd att börja tänka i de banorna än. | |
Amiable | 2008-12-01 19:00 | |
![]() | cibo13 : jag äter redan en hel del av det som är vegetarianens mat :) btw - hade Anna Skipper kommit förbi så hade ingen blivit gladare än jag... tjohej! " ami: "menmen, kvinnan ska stå vid spisen och föda barn, kvinnor ska inte rösta, negrer är inte människor" ditt uttalande är lika modernt som ovanstående " - ja lr hur?! | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-01 19:06 | |
![]() | Özz Nujen framför mig i kön på kebabstället nyss: "Allting på?" "Ja, men helst mer kött än grönsaker om det går bra." | |
Schäferhatt - Ej medlem längre | 2008-12-01 19:13 | |
![]() | Namedropper :) | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-01 19:15 | |
![]() | Hej, lilla hjärtat. :) | |