Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 156 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| burrsan | 2013-07-30 23:47 | |
![]() | Ok ärligt talat. Jag tror på Bibeln och Jesus. Den som inte tror på Jesus och följer honom av hjärtat kommer att gå evigt förlorad. Så därför förkunnade Jesus: omvänd er och tro på mig. Jesus dog för en förlorad mänsklighet. Jag förtröstar på Jesus! Att använda agnostiker kanske var förhastat, men utifrån vetenskapen går det inte att bevisa Guds existens. Men det finns andra goda skäl till Guds existens. | |
| burrsan | 2013-07-30 23:53 | |
![]() | Rultataltan: ja nog fel att använda ordet agnostiker, ordet tvivlande än nog mer korrekt. Thomas boktitel är bra: jag lutar åt Gud. Känns tryggt :) | |
| honkan01 | 2013-07-30 23:54 | |
![]() | Jag är evigt förlorad..det känns helt ok med tanke på alternativet som ev måste ske...;)) | |
| Måns_E | 2013-07-30 23:54 | |
![]() | Jag är beredd att ta den risken :) | |
| Rultatultan | 2013-07-30 23:55 | |
![]() | @burrsan Det gör ju det :) Föredraget han höll kring "Jag lutar åt Gud", både om boken och hans sätt att förhålla sig till Gud, var en ögonöppnare för mig. | |
| burrsan | 2013-07-31 00:03 | |
![]() | Japp Thomas har en ödmjuk inställning och attityd till livet, Gud och Bibeln och samtidigt djut frimodig i sin bekännelse. | |
| honkan01 | 2013-07-31 00:06 | |
![]() | Grejen är den...jag har undvikit att skriva här trots god lust....blir lite av att skjuta på sittande fågel....vill inte vara sarkastisk men.......döda tråden med relevanta fakta.....de som argumentar för gudstro bär foliehattar | |
| Claysune | 2013-07-31 00:07 | |
![]() | Honkan 01. Önskar att vi kan hålla en mera vänlig ton i våra skriverier även om vi har olika meningar. Jag tror som burrsan på Jesus Kristus som vår frälsare. Om inte du tror det så blir det upp till dig. En dag får du ändå möta honom som du inte tror på,. Vad säger du då? Skriver detta i all välmening. Med vänlig hälsning c-s | |
| honkan01 | 2013-07-31 00:10 | |
![]() | Tja Claysune...vänlig ton??din önskan är en förolämpning!!min önskan är att såna son du håller klaffen!! kan du respektera det?? | |
| honkan01 | 2013-07-31 00:11 | |
![]() | min skulle det stå... | |
| Rultatultan | 2013-07-31 00:17 | |
![]() | @burrsan Tomas skriver om "tre livslinjer", något som betytt GRYMT mycket för mig de senaste två åren. Den första tankelinjen, eller livslinjen som han också kallar det är "Det var inte det här vi drömde om." Och om man blir kvar där för länge finns det en fara att man blir bitter. På den andra linjen står "Men det var så här det blev" och i hans - och också min - erfarenhet är den linjen att om man får kraft att inte fly smärtan utan "ta emot" den enda verklighet som finns, då framträder så småningom en tredje livslinjen där det står att "livet sänder en människa nya drömmar". De drömmarna är inte synonyma med dem man en gång hade, men de väcker ändå hoppet om att livet kan bli djupt meningsfullt igen. Även bortom de stora förlusterna. Det känns gott att tänka så! | |
| honkan01 | 2013-07-31 00:18 | |
![]() | Varför inte leva i nuet? | |
| Claysune | 2013-07-31 00:18 | |
![]() | Honkan: Varför skall jag vara tyst, Jag respekterar dig som alla andra skribenter, och har jag förolämpat dig, så ber jag om ursäkt!! Med vänlig hälsning.C-s | |
| Måns_E | 2013-07-31 00:19 | |
![]() | Vi får väl se, problemet är ju att du inte kommer att säga någonting när du inte möter honom som du tror på, för då kommer du att vara stendöd Claysune, och inte uppfatta ett dyft om vad som händer runt dig. Så varför mässa om vad DU tror skall hända mig? Vad får du ut av det? Jag tycker nog också att ni faktiskt kan spara era predikningar till era gudstjänster där ni kan hylla vad ni tror på samstämmigt. Det är ganska respektlöst att hota med helveten och att jesus inte förlåter och faan vet allt. | |
| Rultatultan | 2013-07-31 00:21 | |
![]() | Men Jesus förlåter, Måns. Låt oss fantisera tillsammans: om det faktiskt SKULLE visa sig att det finns en Gud som vi alla kommer att stå framför en dag: vad skulle du säga till honom då? Jag skulle säga: oh, äntligen hemma! Tack för att du tog emot mig. Får jag ta med katterna också? :) | |
| Måns_E | 2013-07-31 00:23 | |
![]() | Varför inte bara fråga varför hen inte lyckats få ordning på det hen skapat? Jag tycker nog att den där "guden" skulle få stå till svars för ett och annat. Nä det blir ju bara tramsigt allt ihop. | |
| Rultatultan | 2013-07-31 00:25 | |
![]() | @Måns_E Tycker inte alls det är en tramsig fråga. Högst berättigad enligt ditt sätt att se på saken! :) | |
| honkan01 | 2013-07-31 00:25 | |
![]() | Min mission är att påvisa diskrepans....en guldgruva för en ateist...*L*...taggad ikväll...vette fan om jag ids imorgon...som sagt var...samband rating o relevans??.....jag tycker mig se det iaf...de som har förmåga debattera o de som rapar upp reproducerad kunskap.....*L* | |
| Rultatultan | 2013-07-31 00:31 | |
![]() | @ alla gudstroende därute: Tråden heter "Vägen sanningen och livet" och det är Jesus som hävdar att han är detta, samt att ingen kommer till Fadern utom genom honom. Detta måste ju innebära att andra vägar är fel vägar och inte leder till Gud. Och leder de inte till Gud...ja vart leder de då? | |
| burrsan | 2013-07-31 00:31 | |
![]() | Respektlöst att informera om risken att gå förlorad? Trodde du inte brydde dig? Men grejen är ju den att Jesus betalade priset för att vi inte skulle gå förlorad och istället få gemenskap med Gud. Det är liksom grejen med det kristna budskapet. Men det krävs något viktigt av människan, nämligen att böja sig för Jesus i ödmjukhet och tro. Bless | |